JohnJohn
Użytkownik
- Samochód
- Ford Focus II 1.6 TDCi 90KM
Po analizach skrajnych: Fanfaro i Ravenol FDS, zamieszczam analizę Shell Helix Ultra A5/B5 0W30.
Ford Focus MK2 2008 1.6 TDCi 90 KM fabrycznie z TWC.
Eksploatacja: jazda miejska 90% - raz szybciej, raz stanie w korku, z lekką nogą.
W porównaniu do interwału z Ravenolem, po około 4500 km, wydłużyła mi się trasa poranna (z zimnego startu z 10 km do 13 km) - pozwoliło to na podwyższenie średniej, oraz dodało trochę więcej pracy w wyższej temperaturze.
Bez dolewek do pobrania próbki. Na bagnecie ubyło bardzo podobnie jak na Fanfaro i Ravenol - na oko jakieś 250 ml.
Co do krzemu (bez zmian) - filtr powietrza Bosch, dolot nie ruszany. Poza zapoceniem na przyłączu do kolektora raczej nie zdradza nieszczelności.
Olej pracował przez: 9880 km
Średnia prędkość z całego interwału: niecałe 27 km/h
Godziny pracy: 370.
październik - lipiec
Tak miło mi się na nim jeździło, że trudno było się rozstać.
Dawno temu, zakupiony za 130 PLN / 4L
Ford Focus MK2 2008 1.6 TDCi 90 KM fabrycznie z TWC.
Eksploatacja: jazda miejska 90% - raz szybciej, raz stanie w korku, z lekką nogą.
W porównaniu do interwału z Ravenolem, po około 4500 km, wydłużyła mi się trasa poranna (z zimnego startu z 10 km do 13 km) - pozwoliło to na podwyższenie średniej, oraz dodało trochę więcej pracy w wyższej temperaturze.
Bez dolewek do pobrania próbki. Na bagnecie ubyło bardzo podobnie jak na Fanfaro i Ravenol - na oko jakieś 250 ml.
Co do krzemu (bez zmian) - filtr powietrza Bosch, dolot nie ruszany. Poza zapoceniem na przyłączu do kolektora raczej nie zdradza nieszczelności.
Olej pracował przez: 9880 km
Średnia prędkość z całego interwału: niecałe 27 km/h
Godziny pracy: 370.
październik - lipiec
Tak miło mi się na nim jeździło, że trudno było się rozstać.
Dawno temu, zakupiony za 130 PLN / 4L