• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Shell Helix Ultra Diesel 5w40 + Oilem ReleaseTech Power Cleaner Longlife Mercedes W210 E270

RKR75

Użytkownik
Samochód
Mercedes S204 E200CDI - OM646EVO
Jak w temacie. Analiza po przejechaniu 9200 km, w tym 2000 km z płukanką LL Oilema. W związku z pandemią 80% to ruch miejski. Ok. 330 motogodzin. Brak poborów oleju. Proszę o komentarze.

#-5535-Z-188940-Sev3.jpg
 
Na upartego 15 tys km na oleju mógłbyś zrobić bez szkody dla silnika.
Trochę sypnął żelazem, ale to v6 na łańcuszkach (?).
Lepkość trochę spadła i w rzeczywistości masz już 5w30.
Zapas alkaliczny dalej jest.
Utlenianie trochę poszło w górę, ale| to może efekt dodatków.
 
Rzędowa piątka na łańcuchu. A ten potas i krzem? Płynu w zasadzie nie ubywa (dolałem może 50ml przez rok), filtr powietrza wymieniam regularnie co rok. Żelazem faktycznie sypnęło.
Mam już na wymianę LM Synthoil High Tech, ten jest tłustszy od shella - przy 100 stopniach ma 14,5 więc powinno wystarczyć. Może coś do niego dolać? Jakiś archoil czy ceratek?
 
Ja bym się przyjrzał czy ten filtr masz dobrze zamocowany , albo na lewo czegoś nie ciągnie
 
Według mnie te Fe będzie typowe dla tej jednostki napędowej. Ox podwyższony, lecz to będzie obecność estrów z płukanki raczej, natomiast KV 100°C nie widać degradacji, dość dziwne, szczególnie przy obecności paliwa 2%
 
Do tego Liqui Moly bym nie dopłacił... Skoro wiem, że z tej samej blendowni dostanę również olej na PAO za mniejsze pieniądze, lecz to nie odpowiedni wątek. Załóż w odpowiednim dziale.
 
Kupiłem za 250 zł/7l, meguin byłby w tej samej cenie, a to niby wersja diesel. BTW z polskiej dystrybucji ceny na meguina są praktycznie takie same jak za LM.
Post automatically merged:

Porównując ze zwykłym Helix Ultra nie widzę praktycznie różnicy w składzie. Cena ta sama, ale myślałem, że jednak czymś się różnią.
 
Last edited by a moderator:
Idzie taniej oraz Shell Helix Ultra to zupełnie inny olej.

EOT.
 
Czym konkretnie różni się zwykły Ultra od tego dedykowanego Dieslom? Więcej detergentów?
 
Jedni nie widzą sensu inni widzą. To praktycznie dotyczy wszystkich analiz VOA, UOA z płukanką czy dodatkiem.
Można to uznać za hobby 🙂
 
Back
Top