• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Shell R6 LM 10W40 : Subaru EJ20

murgos

Użytkownik
Samochód
FCA & スバル
Cześć,

Poniżej tabela z UOA HDEO w silniku benzynowym wolnossącym :

Eksploatacja mieszana : miasto + trasy

sub_ej20_uoa.jpg
 
Te analizy sa istotne dla wlasciciela, daje wskazowke w jakim stanie jest jednostka napedowa i olej, ktory ulega degradacji, zalezny od warunkow eksploatacji.
 
Ciekawie wygląda spadek liczby zasadowej, sądziłem że w Rimuli będzie praktycznie niedostrzegalny, a tu zdziwko.

Niemniej jednak takie dane średnio nadają się do porównywania olejów, to raczej informacje o stanie silnika i tym czy olej może być nadal użytkowany (jeżeli badanie było robione przed wymianą).

@murgos - dzięki :D
 
Interesujace jest to, ze KV 100°C pozostal praktycznie na tym samym poziomie, oczywiscie porownujac ze wzorcem. Pozostale parametry sa w normie, lecz wiadomo zbyt maly dystans.
 
Większa odporność na rozcieńczenie paliwem? Do oleju HD by to nawet pasowało.
 
Pewnie tak, lecz to rowniez zasluga bardzo malej zawartosci wiskozatora i to wysokiej jakosci, z niskim SSI.
 
Trzeba wziąść pod uwagę że rimula był testowany zima więc większe zużycie poprzez zimne starty i do tego 10w
 
Back
Top