• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Silnik BMW N57

Ja bym powiedział jak się dba tak się ma. Nie jeden jeździ z przebiegiem 500tyś bez remontu. Druga sprawa mając 2 tonowy samochód i przyspieszenie od 4 do 6 sekund do setki i 500 a nawet 700Nm to trzeba też mieć w głowie żeby pomyśleć o rozgrzaniu tego silnika przed pałowaniem na zimnym i zmienić ten olej częściej jeśli jeździmy w warunkach miejskich bo ekologia go zabija. Jak chcemy mieć pancerne silniki to róbmy o mocy do 130KM jak historyczne 1.9tdi i nie wymagajmy osiągów. Każdy by chciał auto z osiągami M5 a z kosztami utrzymania Fiata Punto 🙂
 
@Dawid63 i tak i nie.
Producent sprzedaje Ci dany produkt. Jeśli ten produkt nie wytrzymuje zaprojektowanej mocy i momentu, to producent dal ciała.
To prawda, ze klienci wywieraja presje na producencie, ale finalnie producent na tym zarabia, klient placi. Jesli silnik jest źle zaprojektowany, to naprawdę ciężko winic klienta.
Idziesz do restauracji i dostaniesz niedobre danie (przypalone, przesolone) to wina jest klienta, bo chcial za dobrego schabowego?
 
Liczyłem na dane z jakieś serwisowki, a nie pierdoły jutubowych motocelebrytow, na których szkoda mi czasu...
Szukajcie , a znajdziecie 🙂
Wprawdzie screeny też YT ale wydają mi się wiarygodne.

Silnik N57
20230113_223824.jpg
Silnik M57
20230113_223728.jpg

W M57 są grubsze czopy główne 60mm vs 55mm. Czopy korbowe mają taki sam rozmiar w obydwu silnikach niespełna 45mm.
 
Liczyłem na dane z jakieś serwisowki, a nie pierdoły jutubowych motocelebrytow, na których szkoda mi czasu...
Adam Kunc jest jutubowym motocelebrytą? Czemu tak uważasz?

Co do N57 to jest odcinek jak po 250 tyś km robił z chłopakami gruntowny przegląd 5er F10 z N57 swojej żony. Panewki były jak nowe, silnik w doskonałym stanie. Do wymiany poszło turbo bo przepuszczało. O żadnym wale nawet nie wspominali. Tak jak kolega napisał jak dbasz tak masz. Ciekawe, że jeśli ten silnik jest taki nie udany i beznadziejny to dlaczego jedni jeżdżą po 300-400 tyś i nie mają problemów, a inni po 150 tyś robią remont? Ta sama opinia dotyczy N47. Kumpel kupił jako nowe F10 z tym silnikiem, teraz ma grubo ponad 300 tyś. Przy 250 zlecił profilaktyczną wymianę rozrządu który podobno wyciąga się w oczach. Łańcuch był jeszcze w bardzo dobrym stanie. Obecnie przymierza się do wymiany turbiny. Ale gość robi serwis olejowy co 10 tyś, użytkuje auto z głową i stosuje profilaktykę.
Niestety auta BMW nie są idiotoodporne jak np. Toyota i moim zdaniem nie są dla ludzi którzy nie mają pojęcia o samochodach. Poza tym większośc negatywnych opinii pochodzi od ludzi którzy kupili takie auto jako używane z przebiegiem 150-200 tyś. A prawda jest taka, że nowe BMW najczęściej kupowane jest w leasingu na 3 lata i potem wymieniane na nowe. Nikt się z tymi autami nie pieści, a często wręcz przeciwnie. Ludzie traktują takie samochody jak chusteczki jednorazowe. Zużyć, wyrzucić i wziąć nowe. Mają pakiety serwisowe i gwarancję i nie zamierzają szczególnie dbać o auto. Ale zdarzają się wyjątki od reguły. Problem mają kolejni właściciele takich samochodów.
 
Twój drugi akapit zaprzecza temu, co napisales w pierwszym 🤣
 
W sensie mówisz o Toyotach z lat 90tych?
 
Toyota w dieslu to ledwo co schodzi poniżej 10 sekund do setki więc nie porównujmy do bmw z silnikiem N57 co po modach schodzi poniżej 4 sekund. Ja jestem zadowolony z osiągów i wolę zadbać o silnik żeby nie szukać wątków w temacie penewka wał 🙂
 
W jaki sposob mozna zadbac o silnik, zeby wał nie nabieral odchyłów od osi?
 
Myślę że najbezpieczniej jest zdjąć miskę i zwymiarować wał po 200k :p
 
 
Myślę że najbezpieczniej jest zdjąć miskę i zwymiarować wał po 200k :p
Myślę, że nie. Jak to zrobisz skończy się wymianą wału jak w przypadku który opisywał @Triumphator . Jeździć póki jest ok. Jak coś zacznie stukać to dopiero robić. To trochę taka internetowa nagonka jak np na skrzynie M32. Masa osób nie wiedząc o problemach jeździ i robi setki tysięcy kilometrów. A jak poczytasz Internety to stwierdzisz, że to nie możliwe bo wszystkie muszą się wykrzaczyć.

Ja tam czepiam się tylko stwierdzenia z filmu
M57 - 4 setki. N57 - 1 setka. Większość starszych silników miało pasowanie około 3-4 setek. Kunc fajnie to roztłumaczył
Uważam, że jest to nieprawda.
 
@Burek zgadza się ale tak jak pisałem wyżej silniki o osiągach historycznego Passata 1.9tdi.

@sprajt2 sam z siebie nie nabiera odchyłów. Temperatura oleju, stan oleju, pałowanie na zimnym, jazda na uszkodzonym kole pasowym. Zaniedbania i nieprawidłowa eksploatacja daje takie właśnie efekty.
 
Back
Top