• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Silnik Briggs & Stratton 950 208 cc

Luuk

Użytkownik
Samochód
Hyundai Genesis 4.6
Marka motocykla
B&S 950 series
Budżet/ile litrów
50 zł / 1 L
Silnik
208 cc
Jakiego oleju wymaga instrukcja
SAE30, 10W-30, 5W-30
Jaki olej masz obecnie
Briggs & Stratton SAE30
Witam. Nie znalazłem odpowiedniej kategorii na forum, więc napiszę w temacie silników motocyklowych. Czeka mnie niebawem wymiana oleju w glebogryzarce Briggs & Stratton. Z racji tego, że maszyna ma dopiero rok, wolałbym od początku eksploatacji zalewać ją wysokogatunkowymi olejami (myślałem nad 5W-30) Zwracam się z prośbą o poradę w tej materii.
 
Generalnie jeśli używasz jej tylko latem to spokojnie możesz lać SAE30, lepkość przed W jest ważna tylko w ujemnych temperaturach.
Co do oleju Briggs podaje klasę API w instrukcji obsługi więc olej musi być tej klasy lub wyższej.
Oczywiście 5W30 możesz wlać, w żaden sposób nie zaszkodzi silnikowi.
 
Generalnie w tych wszystkich silnikach do maszyn ogrodowych niezwykle ważna jest terminowa wymiana oleju i podobnie jak w przypadku silników w samochodach skracanie interwałów wymiany. Jest to spowodowane faktem, że w większości przypadków silniki te nie mają filtra oleju i olej zbiera wszelkie zanieczyszczenia, które krążą w silniku do czasu wymiany. Dlatego też producenci takich silników zalecają pierwszą wymianę po 5h, a potem co 25-30 h. Osobiście w nowym urządzeniu stosuję pierwszą wymianę po 2-3 h, kolejną po 10, a potem staram się nie przekraczać wymiany ponad 20h. Do tych w zasadzie prostych konstrukcyjnie silników można używać w zasadzie każdy olej o lepkości od 5W30 do 10W40. Ze specjalistycznych tzw. olejów ogrodowych polecam oleje Motul Garden dostępne w szerokim zakresie lepkości i dobrej cenie. Aktualnie prowadzimy na form zbiórkę na analizę oleju Orlen Trawol 10W30, co da nam pewne dodatkowe informacje na temat tego oleju.
 
Generalnie jeśli używasz jej tylko latem to spokojnie możesz lać SAE30, lepkość przed W jest ważna tylko w ujemnych temperaturach.
Co do oleju Briggs podaje klasę API w instrukcji obsługi więc olej musi być tej klasy lub wyższej.
Oczywiście 5W30 możesz wlać, w żaden sposób nie zaszkodzi silnikowi.
Tak, jedyny parametr jakościowy jaki jest podany w instrukcji to API SN

@Luuk słabo szukasz https://www.oilclub.pl/index.php?threads/maszyny-ogrodowe-czym-zalewacie-kosiarka-pilarka.181/
Mój teść za moją namową i poradą z forum zalewa do glebogryzarki z silnikiem "briggsa" - Total ECS 5W30. To tak w ramach nie marnowania oleju z wymiany w 1.6 HDI. (Ponad litr zostaje z bańki 5L). Wcześniej kupował OEM Briggs&Stration SAE 30.
Również poszedłem tą drogą ;)

Generalnie w tych wszystkich silnikach do maszyn ogrodowych niezwykle ważna jest terminowa wymiana oleju i podobnie jak w przypadku silników w samochodach skracanie interwałów wymiany. Jest to spowodowane faktem, że w większości przypadków silniki te nie mają filtra oleju i olej zbiera wszelkie zanieczyszczenia, które krążą w silniku do czasu wymiany. Dlatego też producenci takich silników zalecają pierwszą wymianę po 5h, a potem co 25-30 h. Osobiście w nowym urządzeniu stosuję pierwszą wymianę po 2-3 h, kolejną po 10, a potem staram się nie przekraczać wymiany ponad 20h. Do tych w zasadzie prostych konstrukcyjnie silników można używać w zasadzie każdy olej o lepkości od 5W30 do 10W40. Ze specjalistycznych tzw. olejów ogrodowych polecam oleje Motul Garden dostępne w szerokim zakresie lepkości i dobrej cenie. Aktualnie prowadzimy na form zbiórkę na analizę oleju Orlen Trawol 10W30, co da nam pewne dodatkowe informacje na temat tego oleju.
Racja, osobiście stosuję bardzo podobne interwały wymian jeśli chodzi o urządzenia nowe. Natomiast w swoich starszych maszynach (kosiarkach), olej wymieniam raz na sezon. Doskonale się sprawdza Eurol Super Lite 5W-40.

Dziękuję wszystkim za pomoc i zainteresowanie. Ostatecznie zakupiłem Eurol Fluence DXS 5W-30.
 
Do kosiarki leję co w rękę wpadnie i bardzo rzadko zmieniam olej. W zasadzie to robię dolewki. Najczęściej to co z motocykla zostanie. Silnik nawet na roślinnym przeżyje więcej niż rama, laweta kosiarki. Wszystko zje rdza a silnik dalej będzie chodził.
 
Do kosiarki leję co w rękę wpadnie i bardzo rzadko zmieniam olej. W zasadzie to robię dolewki. Najczęściej to co z motocykla zostanie. Silnik nawet na roślinnym przeżyje więcej niż rama, laweta kosiarki. Wszystko zje rdza a silnik dalej będzie chodził.
Nie w aluminiowym SABO albo plastikowym Wolf Garten czy Stihl.
Ja wychodzę z założenia, że trzeba dbać o silnik, najwyżej włoży się do nowej lawety.
 
No to ja mam silnik chinola (loncin) na żeliwnej tulei 159cm i już 3 lawete obskoczył. Rok leżał pod chmurką. Śnieg, deszcz, mróz. Z cylindra się kupę wody wylało przed uruchomieniem. Wymieniłem tylko gaźnik i chodzi jak nowy. Najtańszy olej sae 30 i tutaj nie ma czym sobie głowy zawracać.
 
Back
Top