• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Silnik TGDI+ hybryda jaki dodatek do oleju?

Witam . Jestem nieobeznany w tematyce dodatków do oleju , do swojego diesla leje preparat LM z dusiarczkiem molibdenu i uważam że działa , gdyż spalania mam naprawdę przyzwoite i nie sugeruje się tylko wyświetlaczem komputera pokładowego .Proszę o poradę czy do silnika jak powyżej w tytule będzie dobry preparat Archoil ar 9400 ? Silnik z przebiegiem 2 tysiące km , myślę wymienić po 3 tysiącach olej i zalać czymś dodatkowo . Dzięki za wszelkie sugestie i rady 🙂
 
@marcin.z jakie spalanie miałeś bez dodatku od LM?
Tak +- 0.5 l mniej pali po zalaniu , dodatkowo silnik jakby ciszej pracuje i jest jakby żwawszy .Żona potrafi zejść na trasie o długości 150 km na 4.0/ L w sumie ostatnio ja też uzyskałem taki wynik .Obecnie spalanie długodystansowe 5.1 od zatankowania 5.0 a bywało i 6.1 w okresie zimowym ....przebieg diesla CR +-140 tysięcy robiona płukanka LM przy 100tys.
Proszę o poradę do TGDI 🙂co wlać ,bo tu średnia 6.3
 
Jesli mowisz o Kijance to obstawiam ze tu duza role odgrywaja gabaryty i zwiazane z tym opory powietrza. Dlatego Octavia wypada korzystniej i mozna uzyskac lepsze wyniki.
 
Dolewaniem dodatków przeciw tarciu nie obniżysz aż tak zużycia paliwa. To duży SUV a nie yaris :) 6,3 to myślę niezły wynik, wóz jest jeszcze na dotarciu.

Właśnie w kwestii docierania - nie jestem pewien czy 3 kkm to nie za wcześnie na dodatki, są gdzieś na forum dyskusje że silnik lepiej dociera się bez molibdenu.
 
Nic nie dolewać do oleju ...
Silnik musi się dotrzeć/ułożyć.
Tak samo nie ma potrzeby zmieniać olej po 1, czy 2 tys km.
Jak już Cię niesie z wymianami, zrób to w połowie interwału przewidzianego przez producenta, czyli po 7,5 kkm dla przewidzianych 15 kkm albo po 10kkm dla przewidzianych 20 kkm.
Dodatki do oleju nie zmniejszą Ci zyżucia paliwa o wiecej niż 0,05-0,1L/100km.
 
Dodatki zmniejszą zużycie tylko długodystansowo. Nie odczujesz tego bezpośrednio, ale jeżeli będziesz użytkował samochód przez 1000000 kilometrów to już trochę więcej w kieszeni zostanie. Więc nie licz na szybkie oszczędności z dodatku do oleju (czy nawet do paliwa).

A co do dolewania na dotarciu to ja jestem przeciw. Najwcześniej po pierwszej normalnej (książkowej) wymianie oleju. Wcześniej też nie ma sensu chyba że musisz bo się udusisz to jak pisał @SACZI - po połowie dystansu przewidzianego instrukcją.
 
Ok no to zostawiam temat z wymianą i dodatek też poczeka , za samą wymianę oleju+ filtr powiedzieli mi 235PLN w najbliższym salonie Kia więc myślę że nawet, nawet . Dzięki za pomoc oczywiście jak ktos ma jeszcze coś do dodania to proszę 🙂.Dzięki P. S. znajomy ma wersję 1.6 150 km z przebiegiem 3 tysięcy i już zapchany filtr cząstek stałych.
 
Cena za wymianę chyba standardowa, ja płacę podobnie za wymianę z filtrem w Ceedzie.

Jak już będziesz wymieniał olej to możesz się przypomnieć. Miłośników dodatków trochę tutaj jest, coś ci na pewno zaproponują :)
 
Z filtrem czastek stalych w TGDI sytuacja wyglada tak, ze jak zamulasz w miescie lub na krotkich odcinkach to sie zapycha. Ja sprawdzalem GPF po ok 9 tys km i diagnostyka pokazala praktycznie zerowe zapelnienie i ani jednego cyklu wypalania.
 
W instrukcji na rynku azjatyskim czy amerykanskim pisało zeby oczyszcić GPF to ejchać pomiędzy 3 a 4 tys. obr/min przez 30 min jazdy.
 
Ok no to zostawiam temat z wymianą i dodatek też poczeka , za samą wymianę oleju+ filtr powiedzieli mi 235PLN w najbliższym salonie Kia więc myślę że nawet, nawet . Dzięki za pomoc oczywiście jak ktos ma jeszcze coś do dodania to proszę 🙂.Dzięki P. S. znajomy ma wersję 1.6 150 km z przebiegiem 3 tysięcy i już zapchany filtr cząstek stałych.
W Hybrydzie tego problemu nie ma. Sperecyzuj czy masz Hybrydę czy miekką hybrydę bo to zmienia postać rzeczy. Cena za wymianę + filtr normalna.
Z filtrem czastek stalych w TGDI sytuacja wyglada tak, ze jak zamulasz w miescie lub na krotkich odcinkach to sie zapycha. Ja sprawdzalem GPF po ok 9 tys km i diagnostyka pokazala praktycznie zerowe zapelnienie i ani jednego cyklu wypalania.
jaka wersja silnika?
Post automatically merged:

Dodatki do oleju stosujemy jak się już silnik dotrze. Jeśli masz najnowszą kijankę to wnioskuje, że nowy zakup wiec pzrejedź te 30 tysięcy najpier albo minimum 20.
 
@tomek evo , jeśli chodzi o diagnostykę GPF to pisałem o swoim Oplu Astra K 1,4 125KM. A wracając do zapychania się filtrów, to "po sąsiedzku" znam przypadek gdzie Kia Stonic 1,0 TGDI użytkowana na odcinkach ok 7km, bez szansy na osiągnięcie odpowiedniej temperatury, po przerwaniu procedury wypalania wywaliła check engine.
 
@marcin.z Nic nie dolewaj, szkoda pieniędzy. Tak jak napisał @SACZI skróć o połowę interwały olejowe i wszystko będzie super. Najlepszy olej i najlepsze dodatki nie będą lepsze jak nowy z normalnej półki olej tj. total, motul, itd. do silników z bezpośrednim wtryskiem. Pozdrawiam
 
W Hybrydzie tego problemu nie ma. Sperecyzuj czy masz Hybrydę czy miekką hybrydę bo to zmienia postać rzeczy. Cena za wymianę + filtr normalna.

jaka wersja silnika?
Post automatically merged:

Dodatki do oleju stosujemy jak się już silnik dotrze. Jeśli masz najnowszą kijankę to wnioskuje, że nowy zakup wiec pzrejedź te 30 tysięcy najpier albo minimum 20.
Hybryda - klasyczna hybryda bez wożenia Aku za frajer 😉
 
@marcin.z Nic nie dolewaj, szkoda pieniędzy. Tak jak napisał @SACZI skróć o połowę interwały olejowe i wszystko będzie super. Najlepszy olej i najlepsze dodatki nie będą lepsze jak nowy z normalnej półki olej tj. total, motul, itd. do silników z bezpośrednim wtryskiem. Pozdrawiam
Dzięki wszystkim za odpowiedzi myślę że pójdę lepiej w dodatki do benzyny np.Archoil 6900 ...Powiem tak , ta cała patologiczna ekologia wdrażana w motoryzację to jeden wielki pić... Ta Hybryda ,,moja,, jak słyszę jak ten silnik spalinowy się załącza po dystansie 30 km ( a już odpalił się i zgasił minimum 10 x)nie rozgrzany jeszcze to włos się jerzy na głowie . Odgłos jak ze starej kosiarki i czuć że to wszystko się męczy ...gwałtowne wciśnięcie pedału przyspieszenia czasem wprowadza silnik na 3.5 + tys a był wyłączony na 3-5 minut i słychać jakby to na sucho chodziło ( OW20 ? ) , no i jeszcze to TGDI i samozapłony ...niby wolnossącego bym nie chciał chyba że by Toyota miała zwykła skrzynie a nie ta cvt i silnik wtedy ten 2.4 to jeszcze jakiś sens.... Takie mam mieszane odczucia ... spalanie średnie od nowości 6.3 l/ 100 na dystansie 2800 km....z komputera a tak realnie chyba więcej ale nie mam czasu tego zweryfikować
 
U mnie w 1.5 TGDI spalanie kompa jest nizsze niz to z dystrybutora o 0.3L a raz nawet 0.4 pokazal mniej. Także komp mocno klamie
 
Dzięki wszystkim za odpowiedzi myślę że pójdę lepiej w dodatki do benzyny np.Archoil 6900 ...Powiem tak , ta cała patologiczna ekologia wdrażana w motoryzację to jeden wielki pić... Ta Hybryda ,,moja,, jak słyszę jak ten silnik spalinowy się załącza po dystansie 30 km ( a już odpalił się i zgasił minimum 10 x)nie rozgrzany jeszcze to włos się jerzy na głowie . Odgłos jak ze starej kosiarki i czuć że to wszystko się męczy ...gwałtowne wciśnięcie pedału przyspieszenia czasem wprowadza silnik na 3.5 + tys a był wyłączony na 3-5 minut i słychać jakby to na sucho chodziło ( OW20 ? ) , no i jeszcze to TGDI i samozapłony ...niby wolnossącego bym nie chciał chyba że by Toyota miała zwykła skrzynie a nie ta cvt i silnik wtedy ten 2.4 to jeszcze jakiś sens.... Takie mam mieszane odczucia ... spalanie średnie od nowości 6.3 l/ 100 na dystansie 2800 km....z komputera a tak realnie chyba więcej ale nie mam czasu tego zweryfikować
Spalanie z kompa powinno się pokryć z tym z dystrybutora. Średnia 6,3 to bardzo dobry wynik zważywszy na gabaryty pojazdu, jego masę (1,6t) i moc 230 KM. RAV 4 pali może średni jakieś 0,5l mniej ale dynamika jest ciut gorsza a do tego ta skrzynia bezstopniowa dla mnie porażka. Ja osobiscie nigdy nie miałem wrażenia, ze silnik chodzi na "sucho". Niska lepkość w hybrydach jest m.in dlatego aby po załączeniu silnika spalinowego olej błyskawicznie docierał do węzłów tarcia. Taki olej również bardzo szybko się rozgrzewa ale faktycznie sposób rozgrzewania będzie miał zapewne wpływ na jego trwałość.
 
W Doblo komp zawyżał o jakieś 0,5 litra :)
 
Back
Top