• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Silniki Fiat/Alfa MultiAir, a dodatki i płukanki

rotor80

Użytkownik
Samochód
Honda Civic IX
Witam,

Czy dodatki i płukanki oleju ArchOil - konkretnie AR9100, AR2300, AR2820 - są bezpieczne dla silników Fiata/Alfy z modułami MultiAir?
 
Spokojnie, wszystkie były testowane wielokrotnie na mojej Julce TB MA
 
W Julce zalana jest świeża Selenia, chcę trochę jeszcze na niej polatać i zmienić olej na inny.
Jak to dobrze zrobić
-dolać AR2300 zrobić 5kkm, później nowy olej + AR9100
-dolać AR2300 zrobić 5kkm, następnie płukanka AR2820 i dopiero nowy olej + AR9100 :)
 
110kkm na liczniku, źle nie jest, ale w silniku jest brązowy nalot pod odmą i korkiem oleju.
 
Niestety to norma po oleju oem z wymianami longlife. AR2300 teraz na cały okres do wymiany oleju i podczas jego wymiany warto potrzymać dodatkowo AR2820 z pół godziny. Do kolejnego nowego oleju AR9100 i będzie jeździć.
 
Na oleju z AR2300 zrobione ponad 1kkm.
Czy możliwe jest że za sprawą AR2300 delikatnie spadło spalanie oraz silnik dłużej się nagrzewa?
 
Czy zestaw Eurol fluence 5w40 Acea C3 + AR9100 wytrzyma 12kkm, w Julce MA (codziennie 2x70km mieszane miasto/poza miastem), czy nie przeciągać i wymieniać przy 10kkm?

Na liczniku wzrosło o kolejne 1kkm, i spalanie znowu delikatnie spadło, ciekawy jestem jak to będzie wyglądać z ar9100 skoro lepiej obniża tarcie.
 
Back
Top