• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Skoda 1.0 MPI 60KM

Zapomniany

Nowy użytkownik
Marka samochodu
Skoda Fabia III Hatchback
Budżet/ile litrów
150 / 4l
Styl jazdy
Silnik
1.0 MPI 60KM 44kW
Data produkcji
2017
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
VW 504 00, VW 502 00, ACEA A3/ACEA B4 lub API SN, (API SM);
Jaki olej masz obecnie
Fabryczny wlany w ASO, prawdopodobnie Castrol 5w30
Cześć. Od 2h czytam o różnych olejach, lepkościach i innych cudach i w końcu trafiłem na Wasze forum.

Szukam oleju dla:

Skoda Fabia III Hatchback 1.0 MPI 60KM 44kW​


Olej wcześniej wymieniany był w ASO, więc wlali pewnie 5w30. Zastanawiam się czy jest sens zmieniać na 5w40 lub 0w40. Z różnych źródeł doczytałem, że Motul ma dobre oleje.

Czy któryś z nich będzie dobrym wyborem? A może nie zmieniać na w40 i zostać przy w30? Z drugiej strony kolejna zmiana będzie za rok, a lata mamy dość upalne. Stąd też myślę nad tym w40.

Samochód ma dwa lata. Rocznie około 30k km (teraz będzie trochę mniej, ok 15-20k km). Trasy różne, głównie miasta i drogi między miastami, czasami szybsze, rzadko autostrady, ale się zdarzają.
Zazwyczaj trasa to 6-40km na raz (potem droga powrotna), rzadko mniej (ale się zdarza).

Zgodnie z instrukcją, potrzebuję normę VW 502 00 oraz 505 00.
 
Last edited by a moderator:
Zależy ci ile chcesz wymieniać olej
Co 10 i rok?
Lotos syntetic/aurum5w40
Specol gold 5w40 lub 5w30
Jak bedziesz celował w dłuższe interwały to coś z normą 504
Total LL 5w30
Lotos aurum 5w30
 
Ten silnik nie ma dopuszczonych zmiennych interwałów, więc nie ma sensu lać 504/507. Wymienia się olej wg instrukcji, pewnie co 15000 kilometrów, co dla małego MPI jest wartością ok wg mnie. Dobre 502/505 spokojnie sobie poradzi.

Motul 8100 X-Clean FE 5W-30 skoro kolegę interesuje ta marka. Oleje dobre, ceny też się unormowały ostatnimi czasy.

Lotos Quazar 5W-40 albo łatwiej chyba dostępny Lotos Synthetic Plus 5W-40, Orlen Platinum Max-Expert C3 5W-30 - mamy sporo analiz polskich olejów, ze wszystkich wynika, że to dobre oleje nie ustępujące w niczym odpowiednikom z zachodu. Światowa klasa i nie ma się co obawiać ich stosowania. Zresztą zerknij na mój podpis - sam leję do swojej Kijanki Orlena :)

Z zagramanicznych opcji to Castrol Magnatec C3 5W-40 - podobnie jak w wyapdku polskich olejów nasze analizy nic odstającego od normy nie pokazały. Mobil 1 0W-40 albo Mobil 1 ESP Formula 5W-30 - masz światową czołówkę jeżeli chodzi o jakość w sensownej cenie, chociaż na granicy założonej ceny. Mobile bym polecał zwłaszcza jeżeli chciałbyś przeciągnąć interwał wymian ponad 15000 kilometrów, chociaż nie zalecam czegoś takiego.
 
Rowniez bym postawil na VW 502 00/505 00 w klasie lepkosci 5W-40:
  • Total Quartz 9000
  • Shell Helix Ultra
  • Meguin Super Leichtlauf
  • AGIP ENI i-SINT
  • Fuchs Titan Supersyn
 
Lotos Syntetic Plus 5w40, a jeśli chodzi o interwały wymiany to tutaj nie będzie jednoznacznej odpowiedzi czy olej (jakikolwiek) wytrzyma 15000km. Ja bym zrobił analizę np przy 6500km, w niektórych instrukcjach aut (np Hyundai) jest to zalecany interwał w ciężkich warunkach i analiza dałaby odpowiedź czy auto w takich jeździ. Jeśli będzie zapas na 15000km to ok ale może się okazajć, że np lepiej nie przekraczać 10000.

Tutaj można znaleźć info jak zrobić taką analizę:

EDIT:
Mod susunął linka do forum, hmmm... :cool:

czyli pozostaje wujek google
 
Last edited:
Dzięki koledzy! Może faktycznie nie ma sensu płacić za zagraniczne oleje, tym bardziej że z dostępnością różnie. Motula chciałem kupić na Allegro, ale z drugiej strony nie mam pewności kto i co mi sprzeda :)

Poczytałem troszkę o Waszych propozycjach i ten orlenowy mnie nawet zaskoczył. Może faktycznie w tym roku postawię na niego, choć wybrałbym wersję Orlen platinum max exoert c3 5w40, zamiast c3 5w30. O ile jeszcze taką wersję robią...
A i z dostępnością i oryginalnością nie powinno być problemów, choćby zakup na stacji.

Link działa, dzięki! Poczytam o tym :)
I tak, 10k km i/lub rok. Teraz troszkę więcej zrobiłem na oleju z aso, coś około 13k, zobaczymy jak te filtry będą wyglądać i jaki będzie ten olej, przynajmniej wizualnie. Spróbuję zrobić taką analizę, ciekawy temat :)
 
Last edited:
Back
Top