• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Skoda Fabia MR'07 1,4 16V - BUD

JNC_946

Użytkownik
Samochód
Volvo
Marka samochodu
Skoda Fabia
Budżet/ile litrów
3,2 litra układ, bańka 4L
Styl jazdy
Silnik
1,4 16V BUD
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Tabela w pliku
Jaki olej masz obecnie
Mobil 5W40
Volvo spokojnie stoi i czeka spokojnie na swoją kolej, a tym czasem w autku mamy zaraz stuknie 10kkm od ostatniej wymiany.
Fabia ma silnik 1,4 16V kod BUD. Przebieg to na tą chwilę 145 000, z czego jakieś 20 000 po założeniu LPG.

Mama kupuje zawsze olej z beczki na litry w lokalnym sklepiku motoryzacyjnym.
Mobil 5W40 głosi karteczka na beczce (prawdopodobnie X1 3000, nic innego nie przychodzi mi do głowy).
Generalnie olej ten lany jest od ładnych paru lat i nic się nie dzieje dziwnego z autem.
Mama twierdzi, że skoro działa na takim to po kupować jakiś inny.

Jak myślicie, warto wlać jakiś inny bardziej pewny, oczywiście butelkowany?
I jak to jest z tymi normami, w instrukcji podana jest ACEA i cztery różne aprobaty VAG.
Mógłby ktoś to wyjaśnić?
Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam
 

Attachments

  • Olej Fabia.jpg
    Olej Fabia.jpg
    257,9 KB · Odwiedzin: 331
Fabia po około 9000km na Lotosie 5W40 C3 wzięła typowa dla siebie ilość około 0,3 litra dolalem w połowie interwału, a teraz jest 3/4 stanu.
IMG_20220629_125538.jpg


Do wyeliminowania jest jeszcze wyciek z korka spustowego, bo nie kapie na ziemię ale widać na misce zapocenie dookoła niego.

A na ostatni 1000km wlany został XADO Vitaflush
IMG_20220629_125558.jpg
 
Do wyeliminowania jest jeszcze wyciek z korka spustowego, bo nie kapie na ziemię ale widać na misce zapocenie dookoła niego
Wymiana uszczelki nie załatwi sprawy? W zasadzie to mogło się zatłuścić przy poprzedniej wymianie chyba , że umyłeś miskę i znów się zapłaciło.
 
Umyłem i zapociło.
Miska ma 5 lat bo oryginalna już była zgnita i gwint w zamienniku jest średnio trwały.

Pójdzie dodatkowa uszczelka miedziana i odrobina teflonu na gwint korka i liczę na załatwienie sprawy.
 
@soszo to nie Scania, tu wymiana oleju co rok więc sporo zabawy z tym będzie. Ja bym poszukał gumowej podkładki odpornej na olej.
 
Silikon jest dobry, ale nie w osobówce gdzie olej wymienia się co rok. Najpierw trzeba usunąć stary silikon, usunąć olej, a z miski jeszcze długo kapie. Po prostu trzeba sporo czekać na koniec takiego zabiegu, a w ciężarówce oleju co rok się nie wymienia.
 
Nie wiem jaki problem jest cienko posmarować uszczelkę z dwóch stron, a po ponownym odkręcić korka usunąć resztki silikonu czy innego uszczelniacza. Oczywiście nie pchać silikonu na gwint. Miałem tak z uszczelnień korki skrzyni biegów po naprawie w ASO. Nawet nie zmienili uszczelek.


a w ciężarówce oleju co rok się nie wymienia

Pewnie, że nie co roku tylko co 8-9 miesięcy w moim przypadku :p
 
@soszo w sumie tak jak transport międzynarodowy to i kilometrów się zrobi, ja w okół komina to inaczej.
co nie zmienia faktu że poszedł bym w gumową uszczelkę.
 
No więc skoda ma 4000 na Lotosie 5W40 A3/B4 i jest git.
Korek ma uszczelkę metalowo-gumową z forda i posmarowaną cieniutko silkonem.
Po tym problem pocenia się całkowicie ustał.

Myślę że ten olej będzie docelowym do momentu, gdy pozostanie w sprzedaży.
Później się będziemy zastanawiać.
 
Moze przez to te piston slapy przy 50 na 5tce mamy 1420 rpm. Moze z gorki...
Nie ma to jak jeździć silnikiem 16V o małej pojemności 1500 obr na piątce... Taaaa. Wcale się nie dziwię, że chleje itd.
 
Ale ten silnik nie ma charakterystyki typowej "szesnastki". Przy 1500 ciągnie bardzo dobrze, maksymalną moc osiąga przy 5000obr. Nim jeździ się jak dieselem.
 
Nie wiem, może z racji, że Fabia ma stosunkowo krótką skrzynię, ale akurat się z @luckyboy zgodzę. Jeżdżąc po mieście wrzucam 3-ci bieg i poruszając się w zakresie, może nie 1500, ale 1700-3000 obrotów, Fabia radzi sobie naprawdę sprawnie i sympatycznie.

Tutaj, mając do czynienia z dwoma takimi samymi silnikami, tylko w różnych wersjach mocowych, bo Żony 75KM (BBY) i rodziców 101KM (BBZ), faktycznie BBY z dołu radzi sobie wbrew logice i pozorom żwawiej, niż BBZ który lubi znowu wyższy zakres obrotów, jak na 16V przystało.
 
Czy BBY jest 16V?
 
Back
Top