• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Skoda Octavia 1.9 - Czy łatwiej kupić dobry 5W-50 czy 10W-40? 40

xtremesystems

Użytkownik
Marka samochodu
octavia 1
Budżet/ile litrów
80/4litry
Silnik
1.9ASV
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
nie wiem
Czy łatwiej znajdę olej syntetyczny niezłej jakości w lepkości 5w50 czy w 10w40 po małych pieniądzach.
za 7 dych za 4L jest elf evo 900 5w50 (niby syntetyk) za 85 eurol ,za 9 dych valvo z nawet niezlymi badaniami . natomiast w 10w40 za 5 dych mobil2000 gdzie piszą bez sciemy semisynhtetic. ewentualnie total quarz (juz piszą ze synthetic gdzie lab pokazuje ze semi)
Dotychczas szedlem w 5w50
 
Co rozumiesz pod pojęciem "olej syntetyczny"? Bo zależy od interpretacji.

Po za tym w jakim celu SAE 5W-50?
 
Z wymienionych wybrałbym Mobila 2000, a jeśli nie obawiasz się eksperymentować, to YUKO 5w40, według deklaracji producenta syntetyk, 55,- zł/4 litry.
 
Syntetyk = bazujący na VHVI (grupa III). Istotne, aby to definiować, bo później dochodzi do nieporozumienień.
 
Co rozumiesz pod pojęciem "olej syntetyczny"? Bo zależy od interpretacji.

Po za tym w jakim celu SAE 5W-50?
oboje wiemy że chodzi o to żeby jesli cos ma z grupy 4/5 to zeby to nie było pare procent.?
Post automatically merged:

Z wymienionych wybrałbym Mobila 2000, a jeśli nie obawiasz się eksperymentować, to YUKO 5w40, według deklaracji producenta syntetyk, 55,- zł/4 litry.
a czemu mobila 2000 czyli najtanszy ? zawsze mialem to za najwiekszy badziew (te marketowe oleje)
 
Nie, dlatego, żeby precyzyjniej określać na forum stosuj określenie w pełni syntetyczny. Będzie łatwiej dla nas.
 
w sumie napisali mi zebym zalozyl tu temat a nie w dyskusji a pytanie tak naprawde jest takie. czy 5w50 nie wymaga od producenta zastosowania mniejszego syfu niz 10w40?
 
Zależy od oleju. Są dobre 10W-40 i kiepskie 5W-50. Obie lepkości są już "staromodne", teraz swiat bohatersko dąży do 0W-0 chociaż jeszcze trochę przed nami.

W ramach tej samej normy to będą dość podobne oleje. Masz diesla, więc lepiej lac 10W-40 bo te silniki są wydajne temepraturowo i 5W-50 będzie ciężko nagrzać do temperatury roboczej. Nie ma sensu wg mnie. W tej cenie spokojnie dostaniesz Lotusa czy Orlen z oficjalną pieczątką VAG.
 
Back
Top