• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Skoda Octavia 1,9 TDI 81 kW manual

Lucas1981r

Użytkownik
Samochód
Skoda, Octavia, 1.9tdi
Witam!
Nigdy jeszcze nie wymieniałem oleju w skrzyni (manualna 5biegow) - jest sens wymieniac? bo wiele osob mowi ze nie :( przebieg ok.300tys.km
jaki polecacie do skrzyni tej octavi?
ps.Doczytałem się gdzieś że nie wolno wlewać samego oleju ze specyfikacją GL5 ponieważ synchronizatory są wykonane z metali kolorowych i się rozpuszczają po jakimś czasie ze względu na zastosowane dodatki, ale można zalewać GL4/GL5.
Pozdrawiam! ;)
 
Zalewasz to, co zaleca producent w książce serwisowej, lub coś lepszego. Olej powinno się zmieniać co 60-100 tysięcy, chyba, że auto jeździ w 100% po mieście, to nawet co 50.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Lucas1981r napisał:
Witam!
Nigdy jeszcze nie wymieniałem oleju w skrzyni (manualna 5biegow) - jest sens wymieniac? bo wiele osob mowi ze nie :( przebieg ok.300tys.km
jaki polecacie do skrzyni tej octavi?
ps.Doczytałem się gdzieś że nie wolno wlewać samego oleju ze specyfikacją GL5 ponieważ synchronizatory są wykonane z metali kolorowych i się rozpuszczają po jakimś czasie ze względu na zastosowane dodatki, ale można zalewać GL4/GL5.
Pozdrawiam! ;)

Warto wymieniać,a nawet trzeba wymieniać.Ci którzy mówią ,ze nie warto pewnie tak samo podchodzą do wymiany oleju silnikowego . :cool:
 
Z reguly zaleca sie wymienic olej w skrzyni biegow co 80-120 tys km albo co 5-6 lat. Natomiast w ciezkich warunkach nalezy skrocic interwal np. w pojazdach z podniesiona moca warto taka wymiane przeprowadzic co ok. 40-60 tys km.
 
Dzieki wielkie za odpowiedzi :)
Z tego co wyczytałem do mojej skrzyni powinien byc zalany olej syntetyczny 75W90 spełniający normę VW TL 50150, specyfikacja GL-4
Jakis konkretny polecilibyscie? czy smialo moge brac SHELL SPIRAX S4 G 75W90? Ewentualnie dorzucic do MOTUL GEAR 300 75W90 lub LIQUI MOLY 2183?
Warto dac jakis doatek z ARCHOIL?
 
Decydujac sie na ktorys z tej dwojki nie popelnisz bledu, istotna jest regularna wymiana oraz specyfikacje. Odnosnie Liqui Moly: https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Hochl.-Getriebeoil-GL4-75W-90/167
 
poziom1989 napisał:
Decydujac sie na ktorys z tej dwojki nie popelnisz bledu, istotna jest regularna wymiana oraz specyfikacje. Odnosnie Liqui Moly: https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Hochl.-Getriebeoil-GL4-75W-90/167


Dwojki? Trzy napisalem (ale widze ze zle wybralem jeden) :/ to teraz nie wiem o ktore chodzi :)
ogolnie z 75W90, GL4 syntetyk mam do wyboru (od najtanszych):
1. SHELL SPIRAX S4 G 75W90
2. MOTUL GEAR 300 75W90
3. RAVENOL VSG 75W90

Ten Shell serio bedzie okey? czy lepiej dorzucic do ktoregos?

PS.tego Liqui Moly akurat intercars widze nie ma :?
 
Shell odrzuć z tej stawki.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Lucas1981r napisał:
poziom1989 napisał:
Decydujac sie na ktorys z tej dwojki nie popelnisz bledu, istotna jest regularna wymiana oraz specyfikacje. Odnosnie Liqui Moly: https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Hochl.-Getriebeoil-GL4-75W-90/167


Dwojki? Trzy napisalem (ale widze ze zle wybralem jeden) :/ to teraz nie wiem o ktore chodzi :)
ogolnie z 75W90, GL4 syntetyk mam do wyboru (od najtanszych):
1. SHELL SPIRAX S4 G 75W90
2. MOTUL GEAR 300 75W90
3. RAVENOL VSG 75W90

Ten Shell serio bedzie okey? czy lepiej dorzucic do ktoregos?

PS.tego Liqui Moly akurat intercars widze nie ma :?
Najwazniejsze abyś wymienił tutaj trudno coś więcej wyrokować o jakości .
 
Robert1 napisał:
Najwazniejsze abyś wymienił tutaj trudno coś więcej wyrokować o jakości .

Czyli nawet i Castrol i np. COMMA MVMTF PLUS 75W90....nawet K2 (?) oraz w/w nic nie wiadomo? :?

Zielony34 napisał:
Shell odrzuć z tej stawki.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Az taki zły? :eek: az lekko sie zdziwilem skoro np. Shella Helix Diesel Ultra 5W40 mi polecali do silnika :?

poziom1989 napisał:
Oprocz Liqui Moly, ktory dodales, dlatego dopisalem moja propozycje.

Ten Liqui Moly co ja podalem juz odrzuilem. Ale mysle nad tym co Ty podales :idea:
 
Olej do silnika to zupełnie co innego, niż oleje do mostów, czy skrzyń biegów.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
W moim temacie odpisali mi, że parametry ma gorsze od Elfa. Elf natomiast jest chyba troszkę.gorszy na papierze od LM, czy Motula.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Dobre mity 3 lata temu wlałem Spirax S4 do audi a4 w którym był 18 letni olej , temat był taki ze ciezko nawet bardzo wchodziła dwójka i inne biegi też . Po wymianie po około 2 kkm efekt az do dziś jest taki że skrzynia pracuje jak nowa , biegi wchodzą tak lekko że sam przyjemośc czy to zimny olej czy ciepły
 
Zdecydowanie warto wymienić olej w skrzyni czy moście tym bardziej gdy nie był wymieniany wiele lat od nowości auta. Co do wyboru mamy dużo produktów jednym z nich jest Specol Hipospec 75w90 o specyfikacji GL-5/GL-4
 
A to niby dlaczego? Ja go mam w swojej skrzynce i pracuje jak nowa.
bo Castrol ma lepsze parametry. Seria Syntrans jest na prawdę fajna i zdecydowanie lepsza od Shella. Ja zamiast Shella, zalałem Elfa.
 
Back
Top