• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Skoda Octavia 2 1,6 MPI LPG - Olej a zapiekanie pierścieni

antii7

Użytkownik
Samochód
Octavia 2 1,6 MPI
Marka samochodu
Skoda Octavia 2 1,6 MPI LPG
Budżet/ile litrów
120/5
Styl jazdy
Silnik
1,6 MPI
Data produkcji
2012
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
A3\B3
Jaki olej masz obecnie
Total 5W30
Witam,
mam takie pytanie, mam samochód octavia 2 1,6 mpi. Silnik ma pierścienie trzyczęściowe, które maja tendencje do zapiekania się. Obecnie mam przebieg ok. 120 tys, narazie jest w miarę w porządku, dolewam olej tylko przy jeździe autostradowej.
Zastanawiam się czy są jakiej oleje które w jakiś sposób zapobiegają zapiekaniu pierścieni? Obecnie jeżdżę na oleju Total 5W30 zmieniam co ok. 13 000, zamierzam zmienić na Valvoline Synpower 5W40.
Proszę o wypowiedź.
Z góry dziękuje za odpowiedzi, pozdrawiam
 
Przeplucz go porządnie i zalej olej 5w40, miałem skodę z tym silnikiem, niezawodna jednostka i jeździła na 10w40
 
Co to są pierścienie 3-częściowe?
Chodzi o konstrukcję pierścienia olejowego, który składa się z 3 oddzielnych elementów.
 
Kolejny VAG z tym motorem.
Lotos Synthetic Plus 5W40
Motul Xcess 5w40
Eurol Super Lite 5w40
 
Pierścienie trzyczęściowe- pierścień zgarniający jest składa się z 3 części:
- cienka blaszka
- sprężynka - taka pofalowana
- cienka blaszka

Czym bezpiecznie wypłukać silnik? Wystarczy wlać jakiś środek lub naftę do starego oleju a później wymienić na nowy?

Jeżdżę do pracy 30 km w jedna stronę, najpierw przez wioski z 7 km, później trasa krajowa kilkanaście km, na końcu jazda miejska z 8 km.
 
Ja bym postąpił tak, że wlał płukankę np. Tec2000 lub Liqui Moly, wlał najtańszy olej 5w40 i dodatek płuczący od Archoila, po 4-5 tys znowu płukanka i olej docelowy.
 
Ja pitole co wszyscy od kilku dni z ta nafta !!!!!!
Płaci im ktoś ze piszą o niej cały czas nafta i nafta panaceum na wszystko ta nafta ?????
Wymyślił jakiś mądry mechanik Janusz i największa głupota rozlewa się po internatach
A jak ktoś mądrze doradzi napisze to nie 15 x sprawdzić skonsultować z nie douczonym Januszem mechanikiem wrrrr
 
Skrócić interwał do 10 tys, zalać coś pokroju Shell Helix Ultra 5W40, płukanka przed każdą wymianą i będzie ok. Nie widzę potrzeby "odgruzowywania" silnika
 
Czy Wy rzeczywiście robicie przed każdą wymianą płukankę? Bo ja w sumie nigdy tego nie robiłem. Jak jest olej w miarę przyzwoity to chyba nie powinno być zanieczyszczeń w silniku.
Czy ktoś może potwierdzić swoim doświadczaniem (jakieś porównanie do czegoś?) że płukanka dobrze działa i nie jest szkodliwa?
 
Odpowiednia płukanka nie jest szkodliwa,te najtańsze płukanki typu K2 itp stosujemy po to żeby lepiej zlac zużyty olej
 
Jak się leje dobry olej i zmienia na czas to nie trzeba lać żadnych cudów.
Mój Passat miał 460tys km jak go otworzyłem, nigdy nie był płukany. Pod deklem czysto jak w fabryce.
 
Ja obecnie mam 3 auta i każde ma zaaplikowana płukankę przed wymiana .
poprzednio tez w kilku autach stosowałem płukanki i nigdy nic się nie stało . Teraz mam większa wiedzę o hierarchii jakości plukanek.
 
Czy Wy rzeczywiście robicie przed każdą wymianą płukankę?
Czy ktoś może potwierdzić swoim doświadczaniem (jakieś porównanie do czegoś?) że płukanka dobrze działa i nie jest szkodliwa?
Tak, mam pod swoją opieką w domu 5 samochodów, i aktualnie 3 motocykle, we wszystkich co wymianę oleju stosuję płukankę. Przez 7 lat miałem Audi A4 B5 2.8Q, robiłem nim po 40 tys km rocznie, co wiąże się z 4 wymianami oleju i 4 płukankami, zero problemów. A i miało się Leona 1.8T, który był przeznaczony wyłącznie do katowania po torach, startach w KJS-ach etc. generalnie olej wymieniałem w nim raz w miesiącu, tak każdy raz z płukanką, jedynym problemem było spotkanie z barierką po 3 latach ujeżdżania, ale nie sądzę, żeby płukanka się do tego w jakiś sposób przyczyniła :p. W motocyklach też stosuję płukanki, co prawda tutaj już te "typowo" motocyklowe, bo np. LM na swojej 2640, jeżeli dobrze pamiętam nie zaleca stosowania jej do motocykli.

Także tak, w moim doświadczeniu z różnymi pojazdami, użytkowanymi w różny sposób, nigdy nie miałem żadnych wycieków, awarii, czy innych problemów, przez fakt stosowania płukanki w silniku.
 
Czy Wy rzeczywiście robicie przed każdą wymianą płukankę? Bo ja w sumie nigdy tego nie robiłem. Jak jest olej w miarę przyzwoity to chyba nie powinno być zanieczyszczeń w silniku.
Czy ktoś może potwierdzić swoim doświadczaniem (jakieś porównanie do czegoś?) że płukanka dobrze działa i nie jest szkodliwa?

Nie, w nowym wozie nie stosuje w zasadzie plukanek. Co 50000 zalewam długodystansową na jeden interwał i tyle.

Jak jeździłem używanymi to stosowałem co wymianę. Nigdy nie było problemu z tego tytułu.
 
Czy TOTAL 5W40 QUARTZ 9000 ENERGY to zły olej?
Porównałem parametry z innymi olejami, ma bardzo podobne, cenę ma niezłą a nikt go nie poleca. Czy coś jest z nim nie tak?
 
Back
Top