• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Skoda Octavia 2 1,6 MPI LPG - Olej a zapiekanie pierścieni

antii7

Użytkownik
Samochód
Octavia 2 1,6 MPI
Marka samochodu
Skoda Octavia 2 1,6 MPI LPG
Budżet/ile litrów
120/5
Styl jazdy
Silnik
1,6 MPI
Data produkcji
2012
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
A3\B3
Jaki olej masz obecnie
Total 5W30
Witam,
mam takie pytanie, mam samochód octavia 2 1,6 mpi. Silnik ma pierścienie trzyczęściowe, które maja tendencje do zapiekania się. Obecnie mam przebieg ok. 120 tys, narazie jest w miarę w porządku, dolewam olej tylko przy jeździe autostradowej.
Zastanawiam się czy są jakiej oleje które w jakiś sposób zapobiegają zapiekaniu pierścieni? Obecnie jeżdżę na oleju Total 5W30 zmieniam co ok. 13 000, zamierzam zmienić na Valvoline Synpower 5W40.
Proszę o wypowiedź.
Z góry dziękuje za odpowiedzi, pozdrawiam
 
Zrobiłem płukanke LM, zalałem olej lotos 5w40. Okazało się że na bagnecie ubyło mi 1/4 czyli ok. 250 ml na 1000 km. Być może płukania coś rozszczelniła. Zastanawiam się czy olej nie przyczynił sie do zużycia, bo lotos ma wysoki noack.
Szukam oleju 5w40 o niskim noack, najlepiej poniżej 10. Co możecie polecić z tańszych propozycji?
 
Jaki dokładnie ten lotos wlałeś?
Mi w 1.8t na lotos synte.5w40 nic nie ubywało przez10kkm,a w tranzolu z 97r, ubyłotylko litr na 15kkm.
Nie szukał bym winy w wysokim noack.
Post automatically merged:

Spróbuj tym razem eurola sl 5w40 może ten mu podpasuje.
 
Spróbować Specol 10w50 i zmieniać olej max co 10 tyś przebiegu, dłuższe interwały mogą zalepiać pierścienie nagarem.
ten olej ma noack 8%
 
Przecież wystarczy, że przy każdej zmianie oleju zrobisz płukankę i problemu z zapiekającymi pierścieniami nie będzie.
 
Trochę się obawiam oleju 5w50. Wolałbym 5w40 albo ewentualnie 0w40.
Wlałem lotosa 5w40 syntetic plus.
Pomyślałem o noack bo poprzedni olej miał poniżej 10.
 
Kiedyś z ciekawości wlałem 5w50 do 1.4 16v i tak samo go ubywało jak 5w30 i 5w40. Na pewne rzeczy nie mamy pływu. Dlatego stosuje 10w40 lub 5w40 i uzupełniam braki. Po przesiadce z diesla nawet nie słyszę jak grają tłoki
Ostatnio wlałem Lotos 5w40 i silnik pracuje na nim chyba najciszej.
 
Na lotosie syntetic ogólnie ciszej pracują silniki,mój 1.8t też na nim najciszej pracował.
Spróbuj jeszcze eurola sl 5w40.
 
Back
Top