• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Skoda Octavia 3 1.4 TSI CHPA

AdiRuti

Użytkownik
Samochód
Skoda Octavia 3 1.4 TSI CHPA
Marka samochodu
Skoda Octavia 3
Budżet/ile litrów
300 / 4.5L
Styl jazdy
Silnik
1.4 TSI CHPA 140KM
Data produkcji
2013 listopad
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
VW 504/507 albo VW 502, ACEA A3 lub B4 albo API SN lub SM
Jaki olej masz obecnie
Xado Luxury 5W40
Styl jazdy
Dynamiczny, dojazd do pracy z miasta do miasta Legionowo / Warszawa z trasami szybkiego ruchu. 2x w miesiacu trasa ok. 200km (nie zawsze)

Zwracam się z prośbą o nakierowanie, który olej bedzie najlepszy.
Octavia jest po sofcie ma ok. 180 KM. Większości tras to praca/dom , wyjazdy poza miasto.
Na poczatku 1 wlasciciel robił wymiany olejowe w ASO Castrol 5W30. Ja tak samo z tym, że max 15 tys. km. Przedostatnia wymiana po 10 tys. płukanka LM + olej Xado 5W40, ostatnia 6 tys. Płukanka LM + Xado Luxury 5W40. Teraz chciałbym zmienić olej na lepszej jakości trzymając się normy 502. Bralem pod uwagę Millers XF Longlife 0W40 oraz Penrite 10 TENTHS PREMIUM 0W40. Zasięgnąłem informacji, że powyższy Penrite 0W40 będzie przerostem formy nad trescią, gdyż nie wykorzystam go w 100% a zapłace sporo chyba że mi nie zależy na $. Zamiast tego Penrite 0W40 polecono mi Penrite HDR 5W40 lub Millers XF 0W40.... Zależy mi bardzo dobrym oleju nie mam ciśnienia finansowego, gdyż wychodze z założenia że ma być dobrze. Oczekuje dobrego oleju bo jak się okazuje po przeczytaniu Xado Luxury taki nie jest... :/
 
Jesli można zapytam o SAPS. Pewna osoba na forum napisała coś takiego ( człowiek nie stoi w korkach , spokojna jazda 30km dziennie, od czasu do czasu na zakupy w sklepie) "W CHPA (silnik Octavi 3) jest zintegrowany katalizator z kolektorem wydechowym więc FullSAPSa to ja nie chce...."
Domyslacie się co miał myśli? Czy ja powinienem patrzeć na to jaki ma być SAPS ?
 
A3/B4 to fullSAPS, C3(504) midSAPS.
U ciebie z tego co piszesz, są dopuszczone obydwa rodzaje olejów.
 
Mobil FS 0w40, mix gtl i pao + dodatki na bogato jeśli nie powiedzieć na sterydach.

Ciężko porównać mój leciwy HDI do TSI ale zalewałem go tym mobilem i naprawdę sprawdził się szybkich jazdach po autostradzie w ukropie, jaki i podczas mroźnych poranków w górach.

W usa leją ten olej do Porsche i Corvet, ma nawet aprobatę Nissan Genuine Performance.
 
Chodziło o poziom popiołów z którymi przy nowoczesnych silnikach DI oraz systemach katalicznych należy się liczyć. Im mniej tym lepiej - to tak w skrócie.
 
Zbliża mi się kolejny serwis w 1.4 CHPA. Do tej pory korzystałem z Motul 8100 X-max 0W40 oraz Ravenol SSL 0W40.
Zastanawiam się dlaczego nikt już nie poleca popularnego swego czasu Motula 8100 X-max 0W40? Czyżby jakość im spadła?

Zawsze kupuję bańkę 5l i obserwując ile mi po roku z niej zostaje odnoszę wrażenie że zużycie Ravenola jest trochę większe niż Motula.
(na ok 12tys km dolewam max 0.5l)
Jest to możliwe ze względu na jakieś specyficzne właściwości Motula?
Drugie pytanie - co należy robić z takimi olejowymi pozostałościami z poprzednich wymian?
Czy otwarty rok wcześniej olej i pozostałe 0.5-1l można śmiało wlewać do silnika i mieszać ze świeżym olejem czy raczej nie powinno się tego robić? Jeżeli można mieszać to czy wyłącznie w obrębie jednego oleju czy można mieszać kilka produktów różnych producentów w obrębie jednej gęstości np Motul 0W40 z Ravenolem 0W40?

Czy przy przebiegu 50tys km i systematycznej corocznej wymianie oleju (ok 10-12 tys km) zawsze na 0W40 jest uzasadniony ekonomicznie sens aby myśleć o jakichś płukankach, dodatkach do oleju itp?

Pytanie co aktualnie wybrać w budżecie ok 150zł za 5l?
Motul i Ravenol mam u siebie na miejscu w podobnej cenie a może zmienić na coś innego - lepszego?
 
Meguin 0W40 polecam . Jeżeli olej ma tą samą klase lepkości i normy można je mieszać bez problemu.
 
Mieszanie różnych produktow ma sens jeśli znasz zastosowany pakiet dodatkow i wiesz do czego zmierzasz.
W innym wypadku tworzysz sobie reaktor z nieprzewidywalnym wynikiem, na wlasne ryzyko.
 
Odświeże temat...
Po rozpatrzeniu wszystkich za i przeciw zdecydowałem się na olej Millers 0w40. Względem Xado 5w40 silnik wydaje mi się, że pracuje troszkę głosniej... Zrobione 9 tyś.km na dynamicznej jeździe czas na zmianę i patrząc na posty zdecyduje się tym razem na Meguin 0W40 ( gdzie polecacie zakup). Planowałem teraz kupić olej PMO i przepłukać silnik na tym oleju, a po 2 tys. Km dolać płukankę LM i finalnie zalać Meguin. Pytanie czy to ma sens ?
Ewentualnie co możecie dobrego na obecną chwile polecić oprócz Meguin na norme 502?
 
Na forum nie podajemy zrodel zakupu srodkow smarnych. Plukanke jak najbardziej. Ten konkretny Meguin spelnia tylko ta norme, ale mozna go swobodnie zastosowac.

Ile chcesz przeznaczyc na olej ?
 
Mozesz uwzglednic popularne przepisy SAE 0W-40 np. Motul, Eurol, Total, Shell, Bizol czy Castrol. Lub nietypowy Meguin 0W/5W-40 bazuje tylko i wylacznie na PAO. Bardzo interesujaca oferta jest takze Amsoil Singature Series 0W-40.
 
Planowałem teraz kupić olej PMO i przepłukać silnik na tym oleju, a po 2 tys. Km dolać płukankę LM i finalnie zalać Meguin. Pytanie czy to ma sens ?
Żaden. Nic tym nie osiągniesz. Wlewasz płukankę do starego oleju i trzymasz ze 20 minut. Tyle.

Shell to zawsze dobra opcja do polecenia i w jest w całkiem dobrych cenach.
 
Oprócz 0W40 możesz spokojnie rozpatrzyć w tym silniku niższą lepkość tj. 5w30 lub 0W30. Nie wiem czy na zimę jest sen męczyć silnik lepkością powyżej 14 (w 100 stopniach), ja bym osobiście celował w przedział 12-13. Sprawdzi sie zarówno full saps jak i mid saps.
 
Z tego co internety piszą, silniki chpa są już bezproblemowe, więc trzymałbym się normy 504 507 i lał 5w30.
Żadne tam 0w40, czy wyższe lepkości.
 
Wybrałem 0w40 ponieważ wiele mówi się o tym że tej klasie lepkości są dobre oleje...

Pytanie czy Meguin 0w40 ( myślę o dodatku Archoil 9100/200v2) to dobre połączenie do tego silnika?
Ps. Silnik jest po tuningu ok.180km
 
Nie widzę sensu stosowania dodatku przy Meguinie.

Oleje 504/507 są bardzo dobrymi środkami smarnymi ze względu na wymagania, jakie stawia przed nimi ta norma.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Znam ten olej, bo sam na nim jeżdżę :D

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Literówka...
Wiele osób stosujących ten olej dolewa Archoil co w efekcie ten olej robi się jeszcze lepszy.... Takie opinie wyczytuje.
 
Raczej osoby dodające Archoila do Meguina są w mniejszości i nawet tutaj na forum są sugestie, że przy tym oleju nie ma to szczególnego sensu. Co nie znaczy, że nie możesz. Jak chcesz, proszę bardzo. Nie wiem tylko, po co chcesz robić z tego oleju jeszcze lepszy środek smarny.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Back
Top