• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Skoda Octavia 3 1.4 TSI CHPA

AdiRuti

Użytkownik
Samochód
Skoda Octavia 3 1.4 TSI CHPA
Marka samochodu
Skoda Octavia 3
Budżet/ile litrów
300 / 4.5L
Styl jazdy
Silnik
1.4 TSI CHPA 140KM
Data produkcji
2013 listopad
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
VW 504/507 albo VW 502, ACEA A3 lub B4 albo API SN lub SM
Jaki olej masz obecnie
Xado Luxury 5W40
Styl jazdy
Dynamiczny, dojazd do pracy z miasta do miasta Legionowo / Warszawa z trasami szybkiego ruchu. 2x w miesiacu trasa ok. 200km (nie zawsze)

Zwracam się z prośbą o nakierowanie, który olej bedzie najlepszy.
Octavia jest po sofcie ma ok. 180 KM. Większości tras to praca/dom , wyjazdy poza miasto.
Na poczatku 1 wlasciciel robił wymiany olejowe w ASO Castrol 5W30. Ja tak samo z tym, że max 15 tys. km. Przedostatnia wymiana po 10 tys. płukanka LM + olej Xado 5W40, ostatnia 6 tys. Płukanka LM + Xado Luxury 5W40. Teraz chciałbym zmienić olej na lepszej jakości trzymając się normy 502. Bralem pod uwagę Millers XF Longlife 0W40 oraz Penrite 10 TENTHS PREMIUM 0W40. Zasięgnąłem informacji, że powyższy Penrite 0W40 będzie przerostem formy nad trescią, gdyż nie wykorzystam go w 100% a zapłace sporo chyba że mi nie zależy na $. Zamiast tego Penrite 0W40 polecono mi Penrite HDR 5W40 lub Millers XF 0W40.... Zależy mi bardzo dobrym oleju nie mam ciśnienia finansowego, gdyż wychodze z założenia że ma być dobrze. Oczekuje dobrego oleju bo jak się okazuje po przeczytaniu Xado Luxury taki nie jest... :/
 
Niska temperatura to spalania wyższe.
 
Nie jestem ekspertem jeśli chodzi o oleje i zawsze w dużym stopniu miałem kontakt z Panem Tomaszem @tomek evo , który doradzał rzetelnie. Moja opinie proszę traktować subiektywnie, Castrol to marketingowe gówno sam po zakupie Octavii 3 zalałem 2x i nigdy więcej. Ostatnio miałem zakupiony Eurol FS 0W30 u @tomek evo oczywiście przed wlaniem oleju zastosowana płukanka. Obecnie tym samochodem jeździ żona, miasto większości odcinki 2-5km do przedszkola/zakupy 80%, trasa 20%. Olej obecnie do wymiany ze względu na 10 tys km. Skoda ma zrobiona mapę ok 180-190 KM. Ostatnia trasa tydzień temu na szybki strzał Legionowo-Kraków, Kraków - Błonie koło W-Wa wyjazd 1:30 zabrać, a na 7 do pracy (Błonie) . Powrót z prędkością 180-200 km/h ( nie jest to powód do chwalenia) temperatury na Eutolu, który miał przebiegu 9.5 tys km. 109 *C.
Jeśli miałbym wydać 200 zł na Castrola, a np. na Eurol FS 0W30 to chyba nie podlega dyskusji.
 
@AdiRuti to pan tomek tak Ci nawinal makaron na uszy? To, ze kazdemu prpponuje Eurol rozumiem, bo tym handluje ma z tego dobry procent. Oleje nie sa zle, wiec krzywdy nie robi. Ale od niego masz informacje, ze Castrol to "to gowno"?
 
Każdy jest z Nas wolnym człowiekiem i ma prawo wyboru. Jeśli ktoś mi proponuje coś i uważam po weryfikacji, że warto spróbować to coś złego w tym? A czy napisałem, że On mi powiedział czy miałem sam możliwość sprawdzenia i wyrobienia sobie zdania…
 
Castrol to marketingowe gówno
Mocno powiedziane i tak samo przesadzone. Fakt, marketing Castrol miał zawsze bardzo dobry ale i olej jest bardzo przyzwoity, w żadnym wypadku nie jest to "gówno". Pewnie klienci trochę przepłacają za ten marketing, ale kto bogatemu zabroni? Są producenci aut, którzy fabrycznie zalewają Castrola oraz polecają go swoim serwisom, więc nie jest to chyba aż tak zły olej.
 
Eurol FS jest przede wszystkim bardzo gruntownie przebadany i bardzo mocno przetestowany przez wielu użytkowników również tego forum. I żaden inny olej z 504/507 nie jest tak gruntownie przemaglowany. I nie jest to nawijanie makaronu na uszy tylko fakty, które można sobie samemu zweryfikować. Wg. mnie jest to po prostu bardzo dobry olej i stawiam go oczko wyzej niż permanentnie polecany Shell/OEM, który również jest bardzo dobrym olejem ale gorzej znosi wyższe interwały. Co do Castrola to nie są to na pewno złe produkty ale Castrol generalnie stosuje dośc standardowy przepis i gdybym chciał coś z te półki "jakościowej" to wolał bym texaco pro ds v 5w30, fucha czy orlen v czy nawet specola spec premium vw 504/507 5w30, które są sporo tańsze a oferują mniej więcej to samo. Moim zdaniem ciekawszy jest przepis 504/507, który wykorzystany jest w olejach w lepkosci m.in 0W30 : Fusch, Texaco, Motul czy Mobil (choć tu może być modyfikacja).
 
Właśnie @AdiRuti to, że Eurol wydaje się być bardzo dobrą propozycją, nie musi z miejsca czynić z Castrola gów.a. Takie zero-jedynkowe porównania nie będą świadczyły, że się orientujesz, ani nie dodadzą Ci wiarygodności.
 
Pytanie, czy Eurol wyróżnia się jakoś specjalnie przy innych produktach z tymi normami w podobnej (lub niższej) cenie.
 
Pytanie, czy Eurol wyróżnia się jakoś specjalnie przy innych produktach z tymi normami w podobnej (lub niższej) cenie.
Ma stosunkowo wysoką zawartość 4 grupy i bardzo dobre (choć nie topowe) parametry potwierdzone badaniem lepsze od zdecydowanej większości olejów spełniających tą normę. Wiekszość 0W30 w normie 504/507 kosztuje bardzo podobnie a wiele olejów jest znacznie droższych (2xravrnol. 2x penrite, amsoil i jeszcze kilka się znajdzie). Ravenol VSW 0W30 mozna powiedzieć bliźniaczy olej z jeszcze wiekszą zawartościa PAO kosztuje ok. 100,00 zł więcej natomiast Shell/oem na gtl ok. 20-30,00 zł mniej. Teraz testuje 2 autach Texaco Havoline Pro DS V 0W30, który może być ciekawą alternatywą (bardziej dla oem) bo cena tego oleju jest bardzo atrakcyjna a na papierze wyglada bardzo dobrze.
 
@AdiRuti
Przy takim sposobie użytkowania auta jak opisałeś (80% kilkukilumetrowe odcinki miejskie, 20% butowanie na trasie), w silniku 1.4 TSI (a więc z wysilonym turbo), oraz ze zrobionym chip-tunningiem, proponuję zmienić interwały olejowe na max co 8000 km w przypadku zastosowania topowych olejów. Dodam, że w Twoim przypadku im więcej zawartości bazy syntetycznej w oleju tym zdecydowanie lepiej.
 
Jak nie masz ciśnienia na kasę to kup Lotos Aurum 504/507 i za resztę kasy zrób badania oleju. Po 5, 8 i 10k (chyba że wcześniej pokaże nadmiar paliwa w oleju). Przy takiej jeździe silnik prędzej zabije paliwo w oleju niż złej jakości olej. Ustalisz sobie interwał i wtedy będziesz mógł się zastanawiać nad wydawaniem kasy na inne marki olejowe.
 
Macie racje, za co przepraszam. Nie powinienem tak skrajnie oceniać olej Castrol. Prawo rynku jest takie, że każdy olej znajdzie swojego odbiorcę miej czy bardziej świadomego. Podsumowując i kończąc burzę, z mojego punktu widzenia można zakupić jakościowo lepszy olej w cenie Castrola.

Co do interwału, brałem pod uwagę zejście do 8 tys km., ale zakupiłem teraz Ravenol VMP 5W30 niech żona zrobi sobie te 10k km i zobaczę jak to wygląda i czy np. jest sens lania i wtedy zakupie dla testu ww Lostos chyba, że jest lepsza alternatywa...
 
Back
Top