• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Skoda Octavia III / 2.0tdi / 150km / CRMB

Masaq

Nowy użytkownik
Samochód
CRMB
Marka samochodu
Skoda Octavia III
Budżet/ile litrów
5.5 Litra / 250 zł
Styl jazdy
Silnik
2.0 TDI / CRMB / 150 km
Data produkcji
2015
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
jeszcze nie znam
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W30
Jaki olej masz obecnie
nie wiem
Witam wszystkich.
Proszę o radę jaki olej wybrać do octavii 3 2.0tdi 150km.
Samochód kupiłem używany - ostatni przegląd w ASO na 184 tys na koniec 2020 roku
Obecny przebieg przebieg 205 tys kilometrów
Codziennie trasa 2 x 10 km + trochę miasta + trasa w weekendy
Wcześniej wymiany co 30 tys, teraz chce wykonywać co rok lub 12 tys.

Wstępnie skłaniam się ku FUCHS TITAN GT1 PRO C-3 SAE 5W-30
 
jaki olej wybrać do octavii 3 2.0tdi 150km.
...
Wstępnie skłaniam się ku FUCHS TITAN GT1 PRO C-3 SAE 5W-30
Dobry pomysł!
Fuchs jest bdb producentem olejów, chociaż "nie pływają w nim inteligentne molekuły", czy inne "soki z gumi jagód".
Oczywiście masz jeszcze b.dużo alternatyw, ale Fuchs przynajmniej ma "pewność oryginalności".

PS
Oczywiście co wymiana wskazana, ale nie obowiązkowa płukanka silnika przed wymianą oleju.
 
Samochód nie jest katowany ( obecnie jeździ żona, jak było wcześniej kto wie ), dlatego też nie potrzebuje jakiegoś wyczynowego oleju ;) wole krótsze interwały.

Proszę też o ewentualne alternatywy - zastanawiałem się także nad SHELL Helix Ultra ECT3, ale on teoretycznie nie spełnia normy VW 504.507 ( chociaż teroteczynie ma opis low saps )

Płukanka myślałem nad liqui molu engine flush 300 ml - korciło mnie jeszcze żeby zdjąć miskę olejową, ale żona wybiła mi to z głowy.

Nie wiem czy mogę tak napisać wprost - ale fuchs z BCS jest ok ?
 
Proszę też o ewentualne alternatywy
Tu już dziesiątki razy pisaliśmy o olejach pod normę 504/507.
Najpewniejsze i w sumie najtańsze to nasze Orlen MaxExpert V i Lotos Synthetic/Aurum 504/507 (to dwa różne oleje).
Najbardziej uniwersalny to Mobil 1 ESP 5w30.
OEM VW 0w30 to chyba odpowiednik Shel AV-L i jest on optymalnym wyborem.
Dobry jest też Eurol FS 0w30, chociaż trochę drogi.
Wyżej z cenami, chyba szkoda zachodu na 12 tys km/rok - sam mam ten dylemat, który rozwiążę za jakiś 1000km.

zastanawiałem się także nad SHELL Helix Ultra ECT3, ale on teoretycznie nie spełnia normy VW 504.507 ( chociaż teroteczynie ma opis low saps )
On PRAKTYCZNIE jest C3.Tylko, że norma 504/5-7 to najwyższe wymagania na rynku więc się jej po prostu trzymaj dla lepkości 0w30/5w30.
Płukanka myślałem nad liqui molu engine flush 300 ml - korciło mnie jeszcze żeby zdjąć miskę olejową, ale żona wybiła mi to z głowy.
LM to bdb firma, chociaż droga.
Ja nic nie kupiłem z ich asortymentu.
Sam używam Archoil 2820 - nie polecam, a tylko wspominam.
I w żadnym przypadku nie popadaj w "przesadyzm"!
15-20 minut przed wymianą oleju powinno wystarczyć.
 
Shell zaleca jeszcze helix ulta ect c2/c3 ale 0W30.

Trudny wybór, ale zapewne rozstrzygnie się pomiędzy mobil esp / fuchs titan / shell avl

Odnośnie przesadyzmu faktycznie poprzestanę na płukance + nowy olej i wymiany co rok lub 12 tys.

Dzięki za pomoc.
 
Back
Top