• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Skoda Superb 2 2.0 TDI

siwkins

Nowy użytkownik
Samochód
Skoda Superb 2 2.0 Tdi CFGB
Marka samochodu
Skoda Superb 2
Budżet/ile litrów
300-350zł/4.3L
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
2.0 TDI CFGB
Data produkcji
2013
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
Nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
VW 504/507
Jaki olej masz obecnie
Motul Specific 5w30
Witam,

Proszę o pomoc w doborze najlepszego oleju jaki sprawdzi się do codziennej jazdy ale raczej głównie po mieście. Dość często niestety krótkie odcinki. Trasa zdarza się rzadko. :-/ Zmiany oleju będą częste, tak co ok. 10000km

Przebieg samochodu 155550km
Silnik po lekkim chipie, ok 200KM
Na obecnym oleju zrobione jakieś 6500km, wcześniej był jakiś Castrol(nie wiem jaki)
 
Niestety przy eksploatacji miejskiej 10000 km to nie są częste wymiany, szczególnie w dieslu, który co do zasady jest silnikiem bardziej efektywnym od silnika benzynowego i przez to potrzebuje więcej czasu do solidnego nagrzania się.

Zaraz przed kolejną wymianą byłoby dobrze zrobić analizę próbki przepracowanego oleju (choć możesz to zrobić i teraz...), żeby sprawdzić, w jakiej kondycji jest olej i czy konieczne jest skrócenie interwałów pomiędzy wymianami.
 
Pilnuj nieprzerywania wypalania DPF i olej max co 10 tys km.
Z tanich i dobrych to:
Orlen 5W30 V
Lotos Synthetic 5W30 504/507
Specol 5W30 504/507
Z drozszych:
Shell AV-L/VAG OEM 0W30.

Czy potrzeba czegos wiecej? Myślę, ze nie. Jednak interwał to max 10tys km i to z zastrzeżeniem, ze nie bedziesz przerywał procedur wypalań DPF.
 
Trochę domyślałem się takiej odpowiedzi że nawet te wymiany co 10000km to może być zbyt długi interwał. Ogólnie mam świadomość że samochód z takim silnikiem diesla to słaby wybór to miasta ale akurat była okazja kupić taki samochód to kupiłem…
Post automatically merged:

Dziękuję za propozyjce i sugestie.
A to proszę powiedzieć o co chodzi z tymi olejami od Motul? Widzę że nie są polecane, coś z nimi jest nie teges? Są przereklamowane?
 
Last edited:
Oleje Motul bywają (podkreślę: bywają, a nie zawsze są) za drogie jak na to, co oferują, ale generalnie są w porządku. Tyle że trzeba je kupować z pewnego źródła, bo zdarza się, że są podrabiane.
 
Rozumiem że jeżeli zmienię olej na jakiś 0w30 to silnik powinien się szybciej nagrzewać na tych krótkich miejskich odcinkach ?(w zimniejszych porach roku) Czy raczej całkowicie błędne myślenie?
 
To 0W oznacza, że smarowanie na początku pracy silnika może być lepsze - choć to i tak wszystko są przedziały a nie konkretne wartości, poza tym oleje mają więcej parametrów niż tylko lepkość. Natomiast olej o lepkości letniej (po W) 30 powinien szybciej osiągnąć roboczą temperaturę pracy niż olej 40. Czyli przechodząc z 5W30 na 0W30 pod tym konkretnym względem nic nie zyskasz.

Innymi słowy: skoro auto często jeździ po mieście to 0W jak najbardziej można rozważyć, ale w naszych warunkach klimatycznych nie jest to niezbędne w większości aut/silników.

Jeśli coś głupiego palnąłem to uprzejmie proszę o sprostowanie kogoś mądrzejszego, ale sam się jeszcze uczę. :)
 
Last edited:
@Frogozord 0 łączymy z W (winter) czyli klasa zimowa to 0W, 5W itd. Po za tym to ja też się nie znam.

@siwkins Jeśli cena i nie przeszkadza lubisz tą markę to zostaw Motula. Nie widzę problemu w tych olejach. Ostatnio nawet ceny stały się przystępne.
 
Okej, to teraz się zastanawiam czy przejść na 0w30 czy zostać przy 5w30…
Jeżeli chodzi o Motula to jeździłem na nim wcześniej jak miałem legendarnego passeratti 1.9 tdi avb 101km i nie zauważyłem nic złego.
Pytanie do Was: zostać przy motulu czy sprawdzić jakiś inny olej np. ten ww Shell av-l 0w30 ? Bo cena zbytnio nie gra roli a chciałbym spróbować coś z wyższej półki żeby mieć tzw spokój ducha że zalałem naprawdę dobry olej.(lepszy niż obecny)
 
Na forum dobre opinie ma Eurol Syntence FS 0W30. Wg MSDS olej zawiera 35-50% PAO. Może to już ta wyższa półka 🤔
 
Jak chcesz 0W30 i Motula to masz też Motul Specyfic 0W30 z normą 504/507. Pakietowo to samo co Eurol tylko raczej ma mniej PAO ( prawdopodobnie 20-30%) ale to też bardzo dobry olej jak praktycznie każdy 0W30 z 504/507.
 
To ja się wypowiem mając taki silnik używałem Ravenoola VSW 0w30 .W obecnej skodzie też używałem tego oleju .Ale na wypróbowanie zalałem Ravenoola
VMP 5w30 i mogę śmiało polecić (sam już przy nim zostaje)
Łapie mniejsze temperatury
 
Ja na dzień dzisiejszy postanowiłem zakupić Eurola. Następnym razem wypróbuję Ravenola i będę miał jakiekolwiek pewnie subiektywne porównanie.
 
Back
Top