• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Skoda Superb III 2.0 TDI 190KM

Sinus

Użytkownik
Samochód
Skoda Superb III 2.0 TDI 190KM 2016
Marka samochodu
Skoda Superb
Budżet/ile litrów
300
Styl jazdy
Silnik
2.0 TDI
Data produkcji
2016
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
b/d
Jakiego oleju wymaga instrukcja
nie wiem
Jaki olej masz obecnie
Shell 5W-30
Witajcie,
stałem się posiadaczem dwulitrowej Skody Superb III o mocy 190KM.
Auto z 2016 roku, 133 tys. przebiegu. Do tej pory głównie trasy, teraz będzie to raczej pół na pół.
Posiada DPF, dowiedziałem się, że obecnie miał zalanego Shella 5w-30.

1. Czym polecacie ją zalać? Troszkę prześledziłem forum i gdybym miał sam wybierać, to pewnie postawiłbym na coś z poniższych:

Eurol Syntence 5W-30
Liqui Moly TopTec4200 5W-30
Texaco Pro DS V
Midland Crypto 3
Lotos Aurum 5w30 504/507
Ravenol VMP 5W30



2. Chciałbym zastosować dobrą płukankę, co możecie polecić? Sam wcześniej stosowałem Bizola, ale wiedzę mam o tym nikłą...
3. Czy stosować dodatki typu Archoil? Jeśli tak, to do skrzyni także?
4. Czy powinienem stosować dodatki do paliwa, jak np. Mannol 9930?

Z góry dziękuję za odpowiedzi :)
 
Z tańszych masz jeszcze nasze Orlen MaxExpert V z oficjalną aprobatą VW 504507 i specol bez aprobaty.
Ta trójka z Lotosem jest w sam raz do spokojniej z normalnej eksploatacji, czyli po prostu jeździsz.
Możesz kupić archoila 9100 i dolać do oleju (@wlyszkow).
Płukanki - każda, byle nie ropa i nafta.
Najtańsze, czyli K2 i Shell (do 10 PLN) pomogą rozrzedzić olej i sprawniej go spuścić.
Markowe (motul, liqui moly, tec2000, ...) zawierają różne dodatki uszlachetniające.
Na forum najlepiej opisane są archoil 2820 i oilem.
 
Last edited by a moderator:
1. Lotos Aurum 504/507 + AR9100
2. Orlen MaxExpert 5w30 V.
3. Mobil ESP 5w30

W takiej kolejności bym wybierał, Lotos + AR wg mnie będzie najlepszym wyborem (ochrona, czystość silnika, spowolnienie zuzywania/utleniania się oleju). Mobil na ostatnim miejscu tylko i wyłącznie z uwagi na wyższą cenę od MaxExperta, poza tym to olej z najwyższej półki.
 
1. Lotos Aurum 504/507 + AR9100
2. Orlen MaxExpert 5w30 V.
3. Mobil ESP 5w30

W takiej kolejności bym wybierał, Lotos + AR wg mnie będzie najlepszym wyborem (ochrona, czystość silnika, spowolnienie zuzywania/utleniania się oleju). Mobil na ostatnim miejscu tylko i wyłącznie z uwagi na wyższą cenę od MaxExperta, poza tym to olej z najwyższej półki.
Cześć, można powiedzieć na jakiej zasadzie Aurum 504/507 uważasz za lepszy wybór od Orlenu? Orlen ma oficjalna aprobatę VW oraz nowszy pakiet z borem
 
Nie sam Aurum tylko w zestawie z AR9100. 5L kosztuje tyle samo albo nawet mniej niż Mobil ESP.

Orlen jest bardzo dobry jako olej solo ale jeśli stosujesz dodatki (ja jestem zwolennikiem stosowania AR9100) to moim zdaniem lepiej wybrać tańszy olej (ale dalej na solidnym poziomie).
 
W tym budżecie to z listy, którą podał założyciel tematu wybrał bym Ravenola VMP 5W30 zdecydowanie najmocniejszy olej bazowo i na papierze o zdecydowanie najlepszych parametrach. Inne propozycje w tym budżecie to Ravenol VSW 0W30, Amsoil AEL 5W30 oraz Eurol Synethence FS 0W30, który kupisz do 200,00 zł (w tym budżecie to moim zdaniem najlepszy olej z 504/507 a w budżecie do 300,00 zł wyrobisz się z Archilem i płukanką) a którego kompletna analizę masz na forum :
Z tańszych Mobil, Texaco, Specol, Orlen ew. OEM lub Shell.
 
Chciałbym nieco odświeżyć temat.
Otóż przymierzam się do wymianu oleju haldex oraz w skrzyni DSG.
Proszę o porady, jakie oleje/płukanki (jeśli się robi) polecacie. Auto obecnie ma 160k km, podejrzewam, że olej w sprzęgle jest od nowości, a w DSG rzekomo wymieniany na 118.000.

Ta generacja haldexa jest już bez wymienialnego filtra?
 
Back
Top