• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Smar do zawiasów drzwi

Forest

Użytkownik
Samochód
Mercedes B250 211HP 7G-DCT 4Matic, VW Golf V GT Sport 2.0 TDI 170HP
Witam. Szybkie pytanie. Jaki preparat/smar polecacie do użycia w zawiasach drzwiowych. Oczywiście mowa o drzwiach w samochodzie ;)
 
Chyba juz tp bylo na forum. Biały smar np Boll
20210313_220823.jpg
 
Każdy biały smar.
 
Dzięki. Kupię tego Bolla :)

Wysłane z HTC U12+ [Tapatalka]
 
PTFE lepszy
 
Lepszy jest biały LM. Co prawda malutka puszka kosztuje więcej niż duża tego Bolla ale smar lepiej przylega do takich elementów jak zawiasy drzwi czy maski, znacznie cieńsza warstwa daje fajne smarowanie i nie robi takiego bałaganu a w dodatku trzyma się dużo dłużej i w ogóle nie łapie brudu.
A jak nie chcesz mieć białych plam(jeśli masz w zawiasach jakieś ślady korozji to smar szybko zrobi się żółto-brązowy) to możesz użyć teflonowy. Jest przezroczysty i nie rzuca się w oczy jednak biały z tego co wiem daje mocniejszy film smarny.
 
Kupiłem Bolla i użyłem. Zrobił to co miał zrobić. Drzwi lżej chodzą i przestały piszczeć :D Jedyny minus to trzeba było trochę szmatką powycierać bo nie jest zbyt delikatny w aplikacji... :D

Wysłane z HTC U12+ [Tapatalka]
 
A co polecicie do corocznego smarowania/konserwacji okuć okiennych? Szczególnie interesuje mnie dobranie smaru o stałej konsystencji, wg poniższych zaleceń:
1. "Stosuj jedynie smary/oleje, które nie zawierają kwasów i żywic".
2. "Posmaruj zaczepy na ramie w miejscu, do którego wchodzi rygiel okucia smarem o stałej konsystencji (klasa 2 według DIN 51818). Doskonale nadaje się do tego celu smar SIEGENIA-AUBI o numerze ZXSX0120-093010" - czy jest jakiś popularny i szeroko dostępny odpowiednik tego smaru lub inny smar spełniający wymogi klasy 2 według DIN 51818?
 
Last edited:
smar spełniający wymogi klasy 2 według DIN 51818?
Jak dobrze kojarzę to jest każdy smar spełniający NLGI-2.
Czyli chociażby np.: Shell Gadus S2 V220AC
 
Last edited:
Dokładnie Smar do sworzni wystarczy
 
Back
Top