• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Spalanie naszych aut

Czy znacie jakieś przykłady aut ,gdzie wskazanie spalania chwilowego ,to samo pokazuje obojętnie czy hamuje się silnikiem na biegu , czy leci na luzie ?
 
Raczej wszystkie auta wystarczająco "nowe", by mieć komputer pokazujący spalanie chwilowe od dawna mają odcięcie paliwa przy hamowaniu silnikiem.
 
W AJ 1.7 cdti jeśli pokazywało jakieś wartości inne niż 0/100 podczas hamowania silnikiem to znaczyło, że wypala się dpf
 
W moim pierwszym aucie z 13 ,obojętnie w której fazie ,pokazuje spalanie chwilowe 1.9.
Filtra jakiegoś typu DPF dla benzyny w aucie nie ma raczej ,zwykły kat.
Chciałem zweryfikować ,czy są jeszcze inne auta/marki, z podobnymi wskazaniami .

Czy to jest niedopatrzenie producenta / twórcy programu ,jak to interpretować, jako błąd czy fakt .
spalanie a dolot z hamowaniem silnikiem.JPG
spalanie a dolot na luzie.JPG
 
U mnie hamowanie silnikiem 2 litry max 25 , a gdy toczy się na luzie to jakąś tam średnią pokazuje.
 
Fiaty Stilo i Bravo nie pokazują na chwilowym odcięcia na 0.
 
u mnie na luzie jak stoi to 0.5 l na godzinę a jak toczy się na luzie np 10 km./h to pokazuje 5 l/100 chwilowe a jak jedzie np. 30 km/h na luzie to chwilowe pokazuje 10-15 l/100 km. Więc na ludzie błędnie pokazuje a powinno być przy stoczeniu 0.5 l na godzinę.
 
Laguna II przy hamowaniu silnikiem pokazuje 0.
 
Drogami gminno-powiatowymi

IMG_20170502_154821a.jpg
 
Z wbitym biegiem bez gazowania 2L/100, na luzie dziwne żeczy podaje :) (od4 do 9L)
 
Na luzie gdy auto się porusza to komp podaje spalanie w zależności od prędkości. I nie są to dziwne rzeczy. ;)
 
U mnie nie ma znaczenia ile się leci na luzie ,pokazuje zawsze 1.9L/100 .
Czyli u mnie na luzie pokazuje dobrze ,ale jak widzę bez zera przy hamowaniu silnikiem mam nie tylko ja .
Jedyna różnica pomiędzy dolotami (luz /hamowanie silnikiem ) to taka że przy jakichś 30km/h przy hamowaniu silnikiem zaczyna wzrastać spalanie . Jak w tych przypadkach jest oszczędniej , ja widzę że na luzie ,o ile wskazanie przy hamowaniu silnikiem nie jest oszukane .

Wszędzie jakieś niejasności widać , nie wiem jak to rozkminić , mimo wskazań jakiś przy hamowaniu silnikiem ,spalania brak ?

W drugim aucie jest inaczej trochę , przy hamowaniu silnikiem schodzi do 0 ,ale wystarczy w trakcie wcisnąć sprzęgło bez gazu i odpuścić a dalej spalanie rośnie jak na luzie ,tyle że dalej jest hamowanie silnikiem .
 
Dziwne, imho przy hamowaniu silnikiem jest odcięcie podawania paliwa więc nie powinno być pokazywane spalanie na kompie - dlatego dzięki temu oszczędza się paliwo . Przy jeździe na luzie paliwo jest podawane jak przy obrotach jałowych więc jest spalanie.
 
Imho jeśli nie przerzuca na postoju na L/h tylko trzyma L/100km to nie ma co rozkminiać ani się dziwić. TTTM i tyle.
 
Dziwne, imho przy hamowaniu silnikiem jest odcięcie podawania paliwa więc nie powinno być pokazywane spalanie na kompie - dlatego dzięki temu oszczędza się paliwo . Przy jeździe na luzie paliwo jest podawane jak przy obrotach jałowych więc jest spalanie.

Tak jak piszesz powinno być , ale to wskazanie przy hamowaniu zakłóca takie myślenie . No i nie wiadomo co z tym oszczędzaniem przy hamowaniu , może są inne typy i wyjątki od zasady .
W tym aucie na postoju jest jeszcze lepiej , pokazuje 30L/h.
Mam w aucie mądre ładowanie aku , by silnik mniej palił ,a za chwile to wskazanie . Jedno drugie wyklucza ,producent dał ciała .
 
@cytrynowiec Twój post nie dotyczy nowych benzyn z GPF ;) A przynajmniej tych marek na których się znam tj. BMW i Alfa Romeo. W obu przypadkach po odpuszczeniu gazu spalanie chwilowe przy prędkościach miejskich rośnie do 2-2.5l/100km i czuć że samochód bardzo niechętnie zwalnia, i nie jest to tryb "żeglowania", zespół napędowy jest cały czas zasprzęglony. Generalnie różnica w spalaniu aut przed i po montażu GPF wynosi do 2.5 litrów na 100km, szczególnie widoczna w ruchu miejskim.
Ja jestem bardzo proekologiczny, ludzi usuwających katalizatory, EGRy uważam delikatnie mówiąc za mało rozumnych. Ale to co unia zrobiła z nowoczesnymi benzynami z natury emitującymi mało cząstek stałych to jest kpina.
 
To raczej kwestia marki i ich rozwiązań. Żaden Koreańczyk tak nie ma, a spalanie z i bez GPF jest podobne. Po odpuszczeniu gazu spalanie spada od razu do zera. Może to problem tego że niektóre silniki były robione z myślą o GPF, a do innych go doklejono na siłę. Ciekawe jak działa fiatowski Firefly.
 
Może być tak jak piszesz. W każdym razie wykonanie GPF w formie której ja znam jest totalnym zaprzeczeniem ekologii.
 
Na luzie gdy auto się porusza to komp podaje spalanie w zależności od prędkości. I nie są to dziwne rzeczy. ;)
Wczoraj podobna sytuacja na luzie było 23L to też jest normalne ?? 🤪
 
Back
Top