• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Spalanie naszych aut

20210711_111021.jpg
 
To ja dorzucę 2 zdjęcia. Średnia z ostatniego zbiornika paliwa (zatankowałem 42 litry, przejechałem ok 810 km, więc średnie w okolicach 5,2 l/100km, komputer pokazał 5,3). Drugie zdjęcie to średnia od wymiany oleju po dotarciu silnika. Pewnie w płaskim terenie można zejść jeszcze niżej.
1626002213446.png
 
@soszo różnica między 9100, a 9400 jest taka, że ten pierwszy działa przy średnich i wysokich obrotach głównie i tam skutecznie niweluje tarcie, a 9400 to molibden który je obniża w niskim zakresie, dlatego pożytek zeń przy jeździe autostradowej nie powinien być tak spektakularny jak w mieście, gdzie na prawdę idzie zauważyć te oszczędności na paliwie (ja widziałem, przynajmniej na uprzednio oferowanej wersji AR9400).
 
Może dałem za mała dawkę do pandy bo dodałem 100ml na 3L oleju. Efektu w postaci zmniejszenia zużycia paliwa nie widzę ale często nie tankowalem do pełna. Teraz gdy tankuje na full widzę, że pandzia pali ca. 7L na 100. Czy wcześniej paliła więcej? Tego nie mogę stwierdzić. Od ponad roku w Łęczycy jest remont dk91 i mam 2 lub 3 wahadła zależy od frontu robot. W październiku mają skończyć więc jest szansa, że panda będzie palić mniej 😁
 
U mnie to był spadek spalania na poziomie 0,4-0,5l paliwa, przy średniej 8,4l ale zmieniam oleje na których jeżdżę (za każdym razem inny), poza tym płuczę silnik po poprzednich właścicielach, więc trudno powiedzieć czy to w 100% zasługa samego dodatku AR9400, czy przejścia z oleju 10W40 na 5W50 (przy czym ten spadek spalania był jedynym "superlatywem" tej zmiany - zużycie oleju mi wzrosło, dźwięk zarówno na niskich, jak i wysokich obrotach również nie był taki jaki był na 10W40 i jest na 10W60). Wydaje mi się że mimo wszystko dodatek miał wpływ decydujący na tyle na ile zmieniam oleje w kilku silnikach, stosuję dodatki i umiem ocenić.
 
Pierwszy zbiornik po zakupie Citoroena wczoraj skończyłem wpalac i spalanie w mieszanym - czyli narzeczona do pracy po 24 km w jedną stronę i resztę w koło komina praktycznie pokazało
IMG_20210712_155954.jpg

Po policzeniu przy dystrybutorze wyszło 5,63l na ropie Vpower z Shella z taniego czwartku.

Wczoraj na dzisiejszy wyjazd nad morze wlałem na Lotosie zwykła ropke do pełna oczywiście z dodatkiem LM2666 i spalanie pozytywnie mnie zaskoczyło. Czy to sprawa dodatku czy czegoś innego jeszcze nie wiem, będę sprawdzał powtarzalność i ile po powrocie pokaże komputer a ile faktycznie spali.
IMG_20210713_092659.jpg
 
@MrWalczak Vpower zły nie jest ale pisałem już wiele razy, że tego paliwa czy to diesla, czy benzyny auto zużywa więcej aniżeli standardowego z jakimś dodatkiem.
 
@Alex ja tego nie zauważyłem ale kolega w xc60 D5 też mowi ze więcej mu spalił VPowera
 
Moj kolega w astrze H 1.9cdti 150km, na vervie zauważył większe spalanie oraz bardzo częste wypalanie dpf i zapach spalin przypominający parafine
 
Moje obserwacje z kilku aut, tankowanych naprzemiennie VP i podstawowym paliwem z żółtej stacji są takie, że na VP auta pracują przyjemniej ale palą go więcej.
Internet kiedyś był zalany opiniami, że po zalaniu właśnie uszlachetnionych paliw z Shella pojawiały się anomalie pracy silnika, świeciły się kontrolki itp. miejskie legendy (które biorąc pod uwagę stan sprowadzanych aut, które kupuje sporo ludzi może mieć jakieś ziarno prawdy), mnie i nikogo kogo znam nie spotkała taka historia ale może być tak, że faktycznie to stężenie dodatków w VP jest wyższe i póki nie osiągnie się masy krytycznej w oczyszczeniu układu paliwowo-wtryskowego, który przywraca jako taki stan optimum, to spalanie będzie porównywalne ale jak wszystko się już doczyści, to zużycie będzie większe, bo mniej jest energii w paliwie "dokoksowanym" dodatkami czyszczącymi/dbającymi o utrzymanie czystości. To są oczywiście moje teorie ale pamiętam taki amatorski test: https://motormania.com.pl/testy/mot...paliw-czy-wiecej-oktanow-oznacza-wiecej-mocy/ który wprawdzie w silnikach motocyklowych ale pokrywa się z moimi obserwacjami.
 
Czy zwykłe Pb czy VP różnicy w spalaniu nie widzę.
 
@Michalos12 to C4 II 1.6 HDi 😉
@Alex może być tak jak mówisz, jednak u mnie na Vpower się nic nie świeciło, a na zwykłym z LM chodzi na ucho lepiej jak na Vpower
 
Ja silnik znam od nowości i nawet jak miał sporo tysięcy mniej to na VP100 palił zauważalnie mniej. Ale to może być kwestia oprogramowania silnika i starsze jednostki już niekoniecznie muszą tak reagować.
 
@jerseyAdmin Ty masz dedykowaną, fabryczną mapę pod paliwo 100 oktanowe. Ja pisałem o zwykłym, 95 oktanowym VPowerze i VPower ON i spalaniu w stosunku do paliw podstawowych w autach, którymi miałem okazję jeździć.
 
Focus 2.0 PB ekonomicznie to ja nie jeżdżę silnik nie jest specjalnie oszczędny srednio z klimą wychodzi prawie 10L
IMG_20210711_124721.jpg
 
Panowie mam pytanie, myślę że nawet po części w temacie bo dot spalania ale sadzy w FAPie u mnie w Cytrynie 😬
Mianowicie, w każdym z diesli którymi ostatnio jeździłem tj Transit 2.2 TDCi, A4 B8 2.0 TDi, Doblo 1.6 jtd jak wypalał się DPF to podczas jazdy spalanie chwilę pokazywało kosmiczne, a podczas stania na światłach obroty były podwyższone, chodził wiatrak i niektóre grzały jeszcze lusterka, a u mnie przez 1.5 tys km nie zauważyłem nic, poza dwu krotnym grzaniem lusterek, jednak spalania nie pokazuje dużego podczas jazdy a na postoju idzie nie zauważyć wypalania bo nie ma żadnych objawów, znaczy to, że on na jalowym nie wypala tylko podczas jazdy? Czy przerwanie tego przez nieuwagę skutkuje jak w innych poleceniem ropy do oleju czy on nie leje paliwa w dużych ilościach na postoju i po prostu jak przerwę to uruchomi to jeszcze raz jak będą dobre warunki i tyle?
Z góry dzięki za pomoc 😉😉
 
Ja sobie zlogowałem strucla z dzisiejszej trasy.
Non stop klima na LO, koła 17", średnia prędkość 110 km/h gdzie się da na krajówkach.
Po trochu wszystkiego, wsie, miasta, korki, wyprzedzania, krajówki i eski itp.
Pół dystansu na pusto, pół we trzy osoby i ciężkie bagaże.

Paliwo zwykły ON Orlen. Zapomniałem dolać AR6900 po tankowaniu :cool:
 

Attachments

  • Resized_screenshot.jpeg
    Resized_screenshot.jpeg
    289,1 KB · Odwiedzin: 132
Przymierzam się do Daci Logan 1.0LPG więc pożyczyłem na kilka dni bardzo podobnego do niej Sandero, z takim samym napędem i sprawdziłem jak jeździ. Dla mnie ekonomika podróży była zaskoczenie dlatego podzielę się wynikami spalania:
Zrzut ekranu (2845).png
Zrzut ekranu (2848).png

to spalanie na dystansie ok 60km, przy 25stC, klima wyłączona - przejazd przez kilka miejscowości, czasem w korkach (wtedy średni miałem ok. 6L/100) i trasa s8 na tempomacie. Komputer wydaje się zawyża spalanie bo na 17.5L LPG przejechałem ok390km (jazda EKO oczywiście) więc teoretycznie zużył jeszcze mniej gazu.
Samochód DEMO - więc raczej nie docierany zgodnie z zaleceniami producenta i przebieg ok 900km - olej zapewne Castrol GTX RN17 - bo taki jest teraz zalewany i zalecany przez producenta.
 
Last edited:
Back
Top