• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Spalanie naszych aut

No spoko. Większa moc, dzięki większemu momentowi i niższe spalanie. I to tylko dzięki "cziptjuningowi". Wirtualne perpetum mobile. Jestem pod wrażeniem.
 
ja nabiłem dobiłem do 500km od resetu komputera i nadal mam 4.6L./100. Ale wracam do zasysania LPG :)
 
Wczoraj trasa do znajomego i z powrotem trasa +- 2x 50 km w jedna stronę zwykly olej napędowy i spalanie od uruchomienia 4.0L/100km. Z powrotem wlałem na stacji 20 litrów ON + miałem przygotowane 25 ml preparatu Archoil AR6900 po wlaniu preparatu spalanie 3.5L/100km. Samochód skoda octavia 2016 r 2.0 TDI kod silnika CRMB przebieg +- 140 tys soft +- 180 km . Jeśli komuś się wydaje że takie spalanie jest niemożliwe to nadmiernie że na baku 45 litrów zalewając pod korek myślę że max 47-48 L robię 1000 km+ więc przyjmijmy średnio poniżej 5 L a tu wczoraj był test ekstremalny , pedał przyspieszenia muskany ..
IMG_20221001_152847.jpg
 
ja myślę że jak najbardziej realne - pod warunkiem że nie stwierdzisz że jechałeś normalnie 130km/h ;)
Ale zaraz przeczytasz że nic dziwnego że takie spalanie skoro zamulałeś drogę 35km/h :D
 
Dzwonię po stacjach Lotos Bp Orlen i nie mają jeszcze paliwa przejściowego .
Od 1 Października powinno być !

Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
Dopiero jest 2.10 niedziela. Po za tym chcesz benzynę przejściową kupić? ;)
 
Ja nigdy nie zwracałem na to uwagi - powinienem ? Myślałem że istotne to może być w ON i LPG

edit:
przy okazji film dla kolegi który uważa że Tylko diesel spala ok 2.7 jak się jedzie 80km/h ;)
I proszę mnie źle nie rozumieć - ja naprawdę lubię DCI/HDI/TDI (te kulturalne) - większość kilometrów przejeździłem tankując ON. Tylko potrafię dostrzec że świat się zmienia i obecnie już nie tylko klekoty potrafią być ekonomiczne.
 
Last edited:
@marcin.z Jaką predkością jadąc osiągnołeś wynik 3.5 L/100km?
Przepisową , jutro zobaczę średnia ale to będzie około 50 km/h według gogle map odcinek 50 + km... pokazało że będę za godzinę .... Umówiony byłem 8 wyjechałem o 7 zdążyłem .
Wpis po edycji ...
Byłem zobaczyć do samochodu ....z tym że dziś dokrecilem też kilka km w żółwim tempie bo byłem na grzybach.. Oczywiście ,,to,, spalanie traktujemy z przymrużeniem oka średnie spalanie długookresowe jest na poziomie 5.0 l/ 100 ale i tak uważam że środek Archoil coś tam taje 😉
 

Attachments

  • IMG_20221002_214647.jpg
    IMG_20221002_214647.jpg
    3 MB · Odwiedzin: 53
Last edited:
Dzisiaj zrobiłem spokojny wypad na miasto, co prawda jest niedziela, ale spokojnie, w Gdyni ludzie wtedy zwiedzają i sygnalizacji świetlnej nikt nie wyłącza. S&S wyłączony.
20221002_131111.jpg
 
No spoko. Większa moc, dzięki większemu momentowi i niższe spalanie. I to tylko dzięki "cziptjuningowi". Wirtualne perpetum mobile. Jestem pod wrażeniem.
Nie bądź taki sceptyczny bo to akurat prawda. Jeśli program jest napisany poprawnie to w 90% przypadków spalanie najczęściej jest niższe a w każdym razie nie wyższe nie przed programem. Palić będzie więcej jeśli będziemy często korzystać z pełnej mocy. Przy stałym obciążeniu spalanie będzie takie samo albo niższe. Jak komuś rośnie spalanie po programie to najczęściej wynika to ze zmiany stylu jazdy ewentualnie program nie jest dobrze napisany lub mamy do czynienia ze specyficznym silnikiem wymagającym programu, który niestety musi podnieść spalanie.
Post automatically merged:

Dzisiaj zrobiłem spokojny wypad na miasto, co prawda jest niedziela, ale spokojnie, w Gdyni ludzie wtedy zwiedzają i sygnalizacji świetlnej nikt nie wyłącza. S&S wyłączony.
View attachment 13732
Piękny wynik. To tez duża zasługa niskiej masy własnej ale największa łącznika między siedzeniem a kierownica.
Post automatically merged:

Wczoraj trasa do znajomego i z powrotem trasa +- 2x 50 km w jedna stronę zwykly olej napędowy i spalanie od uruchomienia 4.0L/100km. Z powrotem wlałem na stacji 20 litrów ON + miałem przygotowane 25 ml preparatu Archoil AR6900 po wlaniu preparatu spalanie 3.5L/100km. Samochód skoda octavia 2016 r 2.0 TDI kod silnika CRMB przebieg +- 140 tys soft +- 180 km . Jeśli komuś się wydaje że takie spalanie jest niemożliwe to nadmiernie że na baku 45 litrów zalewając pod korek myślę że max 47-48 L robię 1000 km+ więc przyjmijmy średnio poniżej 5 L a tu wczoraj był test ekstremalny , pedał przyspieszenia muskany ..

View attachment 13726
Jak najbardziej możliwe. Te silniki bardzo mało palą a dodatkowo buda lekka.
 
To dlaczego programów nie piszą takich producenci? Nie zależy im?
 
@luckyboy bo programów nie piszą producenci, tylko zazwyczaj zewnętrzne podmioty, przysyłają, program się testuje, później wysyła uwagi, dostaje się nowy, znowu testuje i jakoś to się kręci. Druga sprawa, że program OEM musi działać na stosunkowo szerokim zakresie adaptacji bo musi pracować z każdą jednostką tak samo dobrze, a zawsze będą jakieś różnice, czy to wynikające z samej jednostki, czy jej osprzętu.
Teraz program robiony u tunera, wazne! DOBREGO tunera, najpierw w 99% wgrywany jest tzw. bezpieczny wsad, na podstawie którego dokręca się program do tego, na co pozwala konkretna jednostka i jej osprzęt.

To jakby porównać OEM soft do Androida, a tunerski do iOS-a ;).

Fakt, że szczególnie w przypadku Diesli, którym robiłem program, przy takim samym stylu jazdy, spalanie zawsze miałem niższe.
 
@luckyboy bo programów nie piszą producenci, tylko zazwyczaj zewnętrzne podmioty, przysyłają, program się testuje, później wysyła uwagi, dostaje się nowy, znowu testuje i jakoś to się kręci. Druga sprawa, że program OEM musi działać na stosunkowo szerokim zakresie adaptacji bo musi pracować z każdą jednostką tak samo dobrze, a zawsze będą jakieś różnice, czy to wynikające z samej jednostki, czy jej osprzętu.
Teraz program robiony u tunera, wazne! DOBREGO tunera, najpierw w 99% wgrywany jest tzw. bezpieczny wsad, na podstawie którego dokręca się program do tego, na co pozwala konkretna jednostka i jej osprzęt.

To jakby porównać OEM soft do Androida, a tunerski do iOS-a ;).

Fakt, że szczególnie w przypadku Diesli, którym robiłem program, przy takim samym stylu jazdy, spalanie zawsze miałem niższe.
Pozostając w temacie programów i marki Ford to stosują oni czasami taki "trik", że jest silnik w 2 wersjach mocy, który nie różni się niczym poza programem sterującym a żeby było ciekawiej to każda wersja ma dwa programy zapisane na kompie tylko w jednym aktywowana jest słabszy program a w drugim mocniejszy. Dla speca aktywowanie mocniejszego programu w sterowniku to prawie jak zczytanie błędów.
 
@tomek evo mało tego, w sterowniku są wgrane mapy pod każdy dostępny w danym modelu silnik, a nawet i więcej 😁. Wiem, bo sam zmieniałem u siebie ze 140KM na 163KM, ale mogłem też zmienić na 115KM, a i równie dobrze mogłem go uceglić odpalając mapę od 2.5T, czy któregoś z EB 😄.
A całość polega w zasadzie na przełączeniu mapy, skasowaniu błędów i zrobieniu resetu adaptacji wszystkich modułów.
 
To dlaczego programów nie piszą takich producenci? Nie zależy im?
emoji846.png
Standardowy program
@tomek evo mało tego, w sterowniku są wgrane mapy pod każdy dostępny w danym modelu silnik, a nawet i więcej 😁. Wiem, bo sam zmieniałem u siebie ze 140KM na 163KM, ale mogłem też zmienić na 115KM, a i równie dobrze mogłem go uceglić odpalając mapę od 2.5T, czy któregoś z EB 😄.
A całość polega w zasadzie na przełączeniu mapy, skasowaniu błędów i zrobieniu resetu adaptacji wszystkich modułów.
Tak wiem znam sytuacje, że ktoś chciał aby do tdci 150 KM wgrać mu program od wersji 210 KM choć to różne silniki.
 
To dlaczego programów nie piszą takich producenci? Nie zależy im?
Mocno upraszczając temat fabryczny program jest napisany tak aby zachowane były dużo większe marginesy bezpieczeństwa. Ma byc idiotoodporny i silnik ma się generalnie nie wysypać na gwarancji nawet jak ambitny przedstawiciel handlowy będzie wyrabiał target gnając na złamanie karku po całej Polsce. Oczywiście różnie z tym bywa bo jak silnik jest spierd..... znaczy zepsuty i ma wady konstrukcyjne to bezpieczny program i tak niewiele pomoże. Ale generalnie producent zostawia zazwyczaj całkiem spory margines do poprawy. Co do trwałości to teoretycznie będzie ona niższa ale tak naprawdę zależy to od tego jak pojazd będzie użytkowany bo jak ktoś będzie robił to z głową i rozsądnie korzystał z mocy to niekoniecznie negatywnie odbije sie to na trwałości silnika. Często bardziej narażone są dwumas czy skrzynia biegów a także takie elementy jak półosie ale tu znowu kłania się sposób eksploatacji. Producent zakłada, że z czasem nie każdy silnik jak również inne podzespoły nie będą w idealnej kondycji a pomimo to wszystko ma nie dojść do awarii nawet przy nieodpowiednim traktowaniu. Bezpieczny program po prostu niejako ogranicza możliwość wystąpienia czynników, które w pewnych sytuacjach mogą być źródłem kłopotów. Może nie do końca adekwatne porównanie ale tak jak w budownictwie stosuje współczynnik bezpieczeństwa dla różnych konstrukcji tak w przypadku silnika konstruktorzy niejako sztucznie ograniczają parametry zostawiając (teoretycznie) bezpieczne rezerwy.
 
Passat b8 kombi, waga 1545kg, manual 2.0 TDI 150 km, silnik z generacji evo. Jazda 10 km/h więcej niż pozwalają przepisy, bez ekspresówek i autostrad.
 

Attachments

  • IMG_20220613_121709.jpg
    IMG_20220613_121709.jpg
    4 MB · Odwiedzin: 94
Nie bądź taki sceptyczny bo to akurat prawda. Jeśli program jest napisany poprawnie to w 90% przypadków spalanie najczęściej jest niższe a w każdym razie nie wyższe nie przed programem. Palić będzie więcej jeśli będziemy często korzystać z pełnej mocy. Przy stałym obciążeniu spalanie będzie takie samo albo niższe. Jak komuś rośnie spalanie po programie to najczęściej wynika to ze zmiany stylu jazdy ewentualnie program nie jest dobrze napisany lub mamy do czynienia ze specyficznym silnikiem wymagającym programu, który niestety musi podnieść spalanie.
Post automatically merged:


Piękny wynik. To tez duża zasługa niskiej masy własnej ale największa łącznika między siedzeniem a kierownica.
Post automatically merged:


Jak najbardziej możliwe. Te silniki bardzo mało palą a dodatkowo buda lekka.
Buda 1374 kg
 
Back
Top