• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Spalanie naszych aut

Skończyłem swoją krótką przygodę z eko jazdą. Wytrzymałem niecałe 3 tygodnie. Tak się nie da żyć, spalanie 0,5-1 litra mniejsze, ale idzie umrzeć z nudów, dodatkowo w dłuższej perspektywie zamulenie auta, a jak ktoś ma zmienną geometrię w turbo to już w ogóle odradzam tryb dziada.
 
@tybysh tak, pisze o kompie pokładowym. W moim komp pokazuje niezaleznie zasięg, dystans i średnie spalanie na LPG , na Pb oraz dystans ogólny - wszystkie oddzielnie resetowane, więc spalanie benzyny nie wpływa na wskazania średniego LPG.
Poprzedniej zimy komp pokazywał średnie spalanie LPG ok8-12% wyższe niż faktyczne z tankowania. Wiosna i latem stopniowo zaczynał pokazywać coraz bardziej zgodnie ze stanem faktycznym , a teraz znów klonie - jesienią zaczął a teraz a teraz ma odchyłkę do 13%
Mix jazdy cały czas taki sam
 
Czyli jest to skorelowane z porą roku, jestem prawie pewny że to przez różny skład LPG zima i lato.
 
Letni LPG jest o 6% bardziej kaloryczny niż zimowy.
 
Coś w tym może byc.

Tymczasem miałem pożyczone Clio którym zrobiłem na LPG - 415km. Potrzebował do tego 24,5L LPG co daje średnie z dystrybutora 5,9L/100, wg komputera 6.4L/100.Ruch mieszany miasteczka, wioski, drogi podrzędne. max prędkość 100km/h ale niewiele było takich odcinków. Czyli 10-12% mniej niż w takich samych warunkach mój duster.
Jak go odbierałem to po poprzednim użytkowniku komputer pokazywał średnie spalanie 9.8/100 czyli tak też się da ;)
 
Takie tam, na trasie Rybnik - Warszawa.
Mazda 3, skyactive g 2.0

Po przebiciu się jeszcze przez centrum Warszawy ostatecznie stanęło na 4.0l/100km
 

Attachments

  • 20220220_203739_HDR.jpg
    20220220_203739_HDR.jpg
    1 MB · Odwiedzin: 128
No trochę tak było :p

Ale i tak jestem dumny, w końcu to 2 litrowa wolnossąca benzyna ;)
 
Nie no, generalnie szokująco niskie.
 
Te wolnossaki Mazdy palą niewiele, 2.5l też jest relatywnie oszczędny, choć nie są to demony prędkości. W Stanach natomiast i zapewne w Azji mają wersje z 2.5 turbo i zaczyna się robić interesująco :)
 
@magic27 Taka jazda totalnie bez pośpiechu nastawiona na ekonomię.
Cała trasa między 90 a 100km/h
To była zima, więc na autostradzie se jeszcze AC wyłączyłem.

W normalnych warunkach przy typowych prędkościach autostradowych już to spalanie rośnie w okolice 5.5 - 6.0l/100km - co w sumie i tak jest spoko wynikiem.
 
Duster, Wawa - Rzeszów płynnie 110-120 w wichurze - 6,7.
Bieszczadzkie serpentyny - 5,5
 
Tir to nie określenie rodzaju pojazdu. Prawidłowo to pojazd ciężarowy potocznie ciezarowka. Przekłamanie prędkości jest często w niektórych markach samochodów osobowych, ciężarówki podlegają okresowej legalizacji techometru a co za tym idzie także prędkości. 110km/h mógłby jechać ale raczej z górki, gdyż maksymalnie legalizacja pozwala na jazdę z prędkością 90km/h.
 
@tomek1986 Zdarzają się, że pędzą ponad ogranicznik który na codzień mają. W tamtym miesiącu goniłem za samą ciężarówką która szłą ponad 100 na godzinę. Koleś szedł jak burza, fajnie korzystał z całej drogi na zakrętach, aż trzeba się było starać osobówką mu dotrzymać kroku 😂
 
Badając czy check engine jest powodowany przez LPG, przejechałem na benzynie ponad 100 km trasą taką jak zawsze do pracy. Tryb ekonomiczny, chciałem sprawdzić ile da się najmniej spalić. Przy dystrybutorze wyszło 7,46 l/100km. Niby bez tragedii jak na wolnossące 2.0 ze starą technologią, ale widać jednak przepaść w sprawności między tym wynikiem, a nowymi konstrukcjami.
 
Back
Top