• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Spalanie stukowe

Michalos12

Użytkownik
Samochód
citroen C3 1.4hdi 68km,peuegot 301 1.6 bluehdi 99km
@Karakal
Lepiej
W znaczeniu ze nie ma spalania stukowego
Bo ten silnik powinien na 98 tylko jeździć
 
@Karakal
Lepiej
W znaczeniu ze nie ma spalania stukowego
Bo ten silnik powinien na 98 tylko jeździć
Skąd taki wniosek? W 1.6 FSI faktycznie lepiej lać PB98, ale 1.6 16V może spokojnie jeździć na PB95, otwórz klapkę wlewu paliwa, powinno być tam napisane PB95/PB98, czyli dostosowanie do obu typów.
 
W 3.2 FSI ze sprężaniem 12.0 jest pod klapką naklejka PB95 więc w mpi to już na bank przerost formy nad treścią.
 
Zawsze silniki z wtryskiem bezpośrednim mają mniejszą skłonność do spalania stukowego.
 
A nie na odwrót?
 
Człowiek uczy się całe życie, a głupi umiera. Przy turbo mpi i tgdi zasada jest taka sama?
 
Tak, ale różnica na korzyść wtrysku bezpośredniego jest jeszcze większa.
Minimalizuje się też ryzyko cofnięcia ognia do dolotu lub zapalenia oparów w skrzyni korbowej.
 
A z czym jest zwiazany problem z paliwem w autach benzynowych z gdi? Wtryski o parametrach juz odchodzacych od fabrycznych?
Niby wszystko jest tu super rozwiazane z mieszanka paliwowo-powietrzna, a jednak problem paliwa w oleju okazuje sie wiekszy niz mpi?
 
Mnie ciekawi też temat spalania stukowego na LPG. Może by przenieść tę dyskusję do innego wątku, żeby nie było tu offtopu?
 
Mówisz, masz :p

Do tego co napisał @MC Subi można dorzucić kawałek z mojej broszki czyli po prostu czujnik spalania i komputer który przestawi kąt wyprzedzenia zapłonu zgodnie z programem. Dlatego większość wozów obecnie może jeździć na paliwie 91+ przy wysokim stopniu sprężania. W sprawnej jednostce trzeba się postarać żeby wystąpiło spalanie stukowe.
 
LPG ma około 105 oktanów, a CNG 110. Dlatego spalanie detonacyjne nie występuje, a dodatkowo na CNG lub LNG silnik pracuje bardzo cicho i miękko. Niestety - oznacza to również wolniejsze spalanie, więc zapłon powinien być przyspieszony.
Post automatically merged:

Niby wszystko jest tu super rozwiazane z mieszanka paliwowo-powietrzna, a jednak problem paliwa w oleju okazuje sie wiekszy niz mpi?

W mpi benzyna wtryskiwana jest do kanału dolotowego, a potem opływa jeszcze gorący zawór dolotowy. Do cylindra dostaje się para.
W gdi do cylindra wtryskiwana jest benzyna, więc zwłaszcza zimą i na niskich obciążeniach może osiadać na ściankach cylindra i ściekać do oleju.

A na to nakładają się jeszcze problemy współczesnych rozwiązań:
- cienkie pierścienie o niskim nacisku na ściankę cylindra
-turbo ograniczające działanie PCV- w kolektorze nie ma już podciśnienia, które pozwalało na odparowanie benzyny z oleju w niższej temperaturze.
 
Last edited:
Niby ja mam czujnik spalania stukowego,
Musze na hamowanie podjechać i zobaczyć jak zachowuje sie na lpg i pb95
 
Do tego musi być jeszcze zmieniony soft na ogół, bo co do zasady zapłon jest opóżniany po wykryciu detonacji, ale nie jest przyspieszany gdy detonacji nie ma. A na lpg moc jest wyższa, a spalanie niższe, gdy zapłon jest szybszy, niż na benzynie.
 
Back
Top