• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Spec Gold SN/CF 0W/40

  • Thread starter Deleted member 6544987
  • Start date
D

Deleted member 6544987

Gość
specol-gold-0w40.jpg


specol-gold-0w40-ir-1.jpg


specol-gold-0w40-ir-2.jpg


Specol Gold SN/CF 0W/40

Lepkość:
SAE 0W-40
Klasa jakościowa: API SN/CF, ACEA A3/B4, ILSAC GF-5
Dopuszczenia: BMW LL-01, Ford WSS-M2C937-A, MB 229.3/229.5, Porsche A40, RN 0700/0710, VW 502.00/505.00

1. Klasa lepkości oleju wg deklaracji SAE 0W-40 jest spełniona. Parametry nominalne lepkości są stosunkowo wysokie (13.8 cSt w 100°C i 82 cSt 40°C).
2. Indeks lepkości VI wynoszący 173 - parametr typowy. Olej zapewni poprawna pracę w szerokim zakresie temperatur, czyli łatwy rozruch w niskich temperaturach oraz utrzymanie swoich własności w temperaturach roboczych.
3. Pakiet dodatków przeciwzużyciowych oparty o dużą ilość ZnDDP (cynk i forfor) jest typowy dla olejów klasy A3/B4. Molibden uzupełnia ZnDDP jako dodatek ochronny. Wapń z niewielkim dodatkiem magnezu jest głównym środkiem zapewniającym "czystość silnika". Bor - dyspersja zanieczyszczeń i/lub dodatek przeciwzużyciowy. Olej nie może być stosowany w silniach wyposażonych w filtr cząstek stałych GPF.
4. TBN 10.00 mg KOH/g - wartością typowa dla olejów fullSaps. Dość wysoka wartość TAN wynosząca 2.8 może zmniejszać skuteczność neutralizowania kwaśnych produktów spalania.
5. Widmo FTIR jednoznacznie wskazuje, na dużą zawartość IV grupy olejów bazowych (PAO). Trudno szacować procentową zawartość PAO, ale zawartość 40-60% może być realna.

Podsumowanie: Olej dedykowany samochodom wyposażonym w wolnossące i turbodoładowane silniki z zapłonem iskrowym i samoczynnym wyposażone w trójdrożne katalizatory. Nie zaleca się jego stosowania w silnikach wyposażonych w filtry cząstek stałych.
 
Last edited by a moderator:
Indeks lepkości ma większy niż 5W40 Gold 173/165 , trochę większe ilości pierwiastków z dodatków, tyci więcej boru i molibdenu .
Widzicie tam coś PAO ?
@SACZI będzie jakieś podsumowanie ?
Producent powiadomiony .
 
Last edited by a moderator:
Widzicie tam coś PAO ?
Można założyć około 50%

Bardzo podobny do 5w40.
Pakiet dodatków będzie ten sam i tutaj trudno się dziwić. Meguin 5 i 0 to również prawie te same oleje.

Parametry, te, które widzimy, całkiem dobrze pokrywają się z deklaracjami producenta. Stawiam, że deklarowana temperatura krzepnięcia [-48] również będzie się pokrywała w rzeczywistości. Olej w naszej szerokości geograficznej raczej nie musi się obawiać zim, których i tak od pewnego czasu już nie mamy... ;)

Olej wart uwagi przy obecnej cenie +\- 100zł za 4L.

Baza od Exxona? Przy tej cenie finalnej oleju, myślę, że może być.
 
@Skiper VI jest praktycznie na tym samym poziomie. I ten sam pakiet dodatków od Infineum. Bierz pod uwagę, że to również zależy od partii, zawsze będą ulegać wahaniom.

FT-IR przypomina olej bazujący na PAO, lecz nie tylko i wyłącznie, gdyż posiada małe cechy dla VHVI. Ale to typowe, dużo jest na rynku SAE 0W-40 z mieszaniną olejów bazowych IV-tej i III-ciej grupy. Można oszacować, że stężenie PAO wynosi ≥50%

@SACZI upoblikuje podsumowanie.

Według mnie wart uwagi. W szczególności jak będzie zachowana stabilność. Do tego bardzo dobry stosunek ceny do jakości.
 
Czyli mam kolejnego specola do przetestowania :D
 
Magnezu tu jest nawet odrobinę więcej niż wapnia

MoDTC 3 tutaj w takiej dawce działa także jako dodatkowy przeciwutleniacz.

Swoją drogą odrobina estrów jeszcze i byłaby serio wysoka półka
 
Tego mniej więcej się spodziewałem. Zawartość PAO jest taka jak kiedyś deklarował mi producent (ok. 50%) i chyba skład się nie zmienił. Jako ciekawostkę dodam, że pierwsze partie tego oleju były produkwane w... Niemczech i mogły mieć nieco inny skład. W tej cenie (choć nie małej jak na Specola ale z czegoś to jak widać wynika) to bardzo atrakcyjna propozycja. Mam stałych Klientów na tej olej ale wielkośc jego spzredazy na tle np. Golda 5W40 jest na rynku znikoma i z jego dostępnością nie jest najlepiej bo nawet w tych siecówkach, w których jest Specol tego oleju albo nie ma wogóle albo z dostępnością bardzo słabo.
 
Wyjaśnijcie mi proszę jak to może mieć ILSAC GF-5?
Pierwsza sprawa to za wysoka lepkość, może być XW-20 0W-30, 5W-30 10W-30
Druga sprawa fosfor powinien być 600-800 ppm

Pozdrawiam,
 
Nie jest ograniczony, bo z definicji Xw40 nie może mieć ILSAC
Czyli parafrazując: ILSAC GF-5 w Specol 0w40? Powinni tego zabronić

Pozdrawiam,
 
A dlaczego nie może mieć ILSAC GF-5? Przecież norma określa tylko wymogi dla lepkości zimowej?

O, @wlyszkow mnie wyprzedził :D
 
A to zatwierdzili? bo to są tylko "rekomendowane" zmiany
Expected introduction of lower than SAE20 to brzmi jak min. 5 lat temu. GF-5 jest od 2010 roku.
Poza tym rezygnacja z KV100 jest po to żeby nie aktualizować normy jak wpadną SAE16, 12, 8, ... itp
No i oszczędność paliwa się kłania w stosunku do SAE40.
Jest trochę 0w40 które są "GF-5" level... ale w czym ten level?

Pozdrawiam,
 
Widocznie zostało skoro są oficjalne receptury ILSAC już nawet dla 10W40.

Level pewnie dotyczy spalania.
 
To było jeszcze sprzed wprowadzenia GF-5 o ile kojarzę. Jak się poszpera w archiwaliach, to już w 2011 czy 12 Total na swoich tekstach marketingowych wpisywał "0W, 5W, 10W multigrade" dla GF-5. Norma też, z tego co wyszperałem, nie przewiduje wprost lepkości, tylko "all that applies" czy jakoś tak, a te które wylistowałeś to "najczęściej", co nie znaczy że nie mogą być inne.
 
VI jest praktycznie na tym samym poziomie. I ten sam pakiet dodatków od Infineum. Bierz pod uwagę, że to również zależy od partii, zawsze będą ulegać wahaniom.
No jak ,są/określacie ramy 5W czy innych ,a ten 0W nie przekracza ram ? W przypadku 5W pisze ,że 165 to rozsądne minimum ,a max jest gdzieś 170coś . To wedle wahań ( może źle myślę ) kupię 0W40 z indeksem lepkości jak 5W40 ?

@SACZI upoblikuje podsumowanie.
Nie ukrywam @poziom1989 i @jerseyAdmin z waszych podsumowań już na początku leci dużo informacji . Odczułem to przy porównaniu 5W Golda i Premium C3 z tej samej stajni .

Z czego wynikają jakieś tyci zanieczyszczenia ?
W tym jest mało ,ale w 5WGold były inne i więcej .

Jako ciekawostkę dodam, że pierwsze partie tego oleju były produkwane w... Niemczech i mogły mieć nieco inny skład.
Zaraz zaraz ,ta nasza mała firma bez API robi swoje oliwy w DE , czyżby im więcej PAO to produkcja nie u nas i sprzedaż nie tylko u nas .
50% PAO to syntetyk pisać już można .

Pierwsza sprawa to za wysoka lepkość,
No też mi to nie pasuje jakoś .
 
Back
Top