• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Specol Spec Hybrid 0W16 i 0W20

wszystko o produkatach Specol

FUTURISTA

Użytkownik
Samochód
Avensis T27 2010, 1.8Pb-2ZR-FAE | Picanto I 2010, 1.1Pb-G4HG | Yamaha XJ600N 2000 | Romet Ogar 205 1991
Cześć,
Zauważyłem na stronie producenta oleje Spec Hybrid 0W16 i 0W20.
Nie znam się na tych parametrach z kart technicznych.
Warto dopłacać, jeżeli obecnie stosuję Spec Gold 0W20?
 
Last edited by a moderator:
To zależy na ile karty pokrywają się z rzeczywistością, bo w przypadku Golda 5w30 trochę się im to rozjeżdżało 😉
 
Możesz zalać ale myślę, że wielkich zmian nie będzie ;)
 
Osobiście chętnie spróbowałbym Orlen Max Expert hybrid 0W20, ale nie wiem gdzie mógłbym kupić go on-line :).
Przyświeca mi cel, aby pozostać przy olejach krajowych, gdzie ryzyko podróbki jest mniejsze.
Różnica w cenie między Spec Gold 0W20, a Spec Hybrid 0W20 to ok. 50 zł, więc jeżeli różnice są nieznaczne to chyba zostanę przy Gold.
 
Oleje do hybryd w teorii powinny mieć wyższe VI i obniżone KV40 w stosunku do standardowych żeby zapewnić ochronę niedogrzanemu silnikowi. W tym Specolu specjalnie tego nie widać, wygląda raczej na normalny olej z normą API SP. O dobry olej do hybryd jest trudno.
 
A jak oceniasz olej Gulfa Hybrydy 0W20? Będę go lał nie do Hybrydy zwykły Valvematic ma SP, C5 i MB 229.71 i cena 139zł 4litry!
 
Wygląda lepiej, ale szczerze poza paroma wyjątkami to ciężko mi dostrzec co jest w "hybrid" czego nie ma w normalnym 0W-20. VI, lepkości etc wyglądają tak samo, a to jest kluczowe dla oleju w hybrydzie, stąd obniżanie lepkości aż do skrajnego 0W-8.

Gulf sam z siebie robi dobre oleje, ten wygląda lepiej niż Specol, ale niewiele. Trudno powiedzieć czy nie są jakoś specyficznie dopakowane dodatkami, ale patrząc na cenę to mam wątpliwości :)
 
A sama norma MB 229.71 nie świadczy, że przeszedł dość rygorystyczny test?
 
Świadczy, to odpowiednik ACEA C5 tylko to nadal nie jest norma "do hybryd", ale ogólna.
 
To zależy na ile karty pokrywają się z rzeczywistością, bo w przypadku Golda 5w30 trochę się im to rozjeżdżało 😉
Parametry wychodzą w przypadku Specola lepsze niż z karty. Problemem były nieścisłości w spełnianiu niektórych norm w przypadku niektórych olejów. Warto to doprecyzować.
Post automatically merged:

Osobiście chętnie spróbowałbym Orlen Max Expert hybrid 0W20, ale nie wiem gdzie mógłbym kupić go on-line :).
Przyświeca mi cel, aby pozostać przy olejach krajowych, gdzie ryzyko podróbki jest mniejsze.
Różnica w cenie między Spec Gold 0W20, a Spec Hybrid 0W20 to ok. 50 zł, więc jeżeli różnice są nieznaczne to chyba zostanę przy Gold.
Został bym przy Goldzie.
Post automatically merged:

Ogólnie to nie ma czegoś takiego jak "oleje do hybryd" . Po prostu w przypadku hybryd są inne wymagania i zwykle określa je producent pojazdu. To, że ktokolwiek napisze na opakowaniu "hybrid" to nie znaczy, że tylko taki olej do hybrydy się będzie nadawał a inny nie. Każdy producent może dowolnie kształtować wymagania w tym zakresie i jeden będzie wymagał np. lepkości 0W20 a inny nawet 0W8 i spełnienia innych norm API.
 
Last edited:
Ogólnie to nie ma czegoś takiego jak "oleje do hybryd"
Rozumiem to. Po prostu na stronie producenta zauważyłem nowy produkt, i nawet pomijając jego nazwę (ponieważ mam silnik spalinowy z zalecaną lepkością 0W20), zacząłem się zastanawiać, czy byłby on lepszym wyborem niż olej obecnie przeze mnie stosowany.
 
Według mnie olej do Hybrydy musi być lepszy, bardziej wytrzymały na zimne starty, podlewanie paliwem i butowanie na zimnym gdy przyłącza się elektryk na spalinowy na autostradzie, tylko czy samo nazwanie oleju Hybrid to gwarantuje to wątpię.
 
Last edited:
Back
Top