• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Spec Premium C2/C3 SN/CF 5W/30

Michalos12

Użytkownik
Samochód
citroen C3 1.4hdi 68km,peuegot 301 1.6 bluehdi 99km
według informacji od specola:
fosforu - 0,077% (ASTM D5185)-770ppm
- cynku - 0,086% (ASTM D5185)-860ppm
- molibdenu - 0,005% (ASTM D5185)-50ppm
- azotu - 0,104% (ASTM D5291)-1040ppm
HTHS - 3,6 mPa*s
Lepkość kinematyczna w temperaturze 100C, mm2 /s 11,5
Wskaźnik lepkości 160
Temperatura płynięcia, 0C -45
Temperatura zapłonu, 0C 220
Liczba zasadowa, mg KOH/g 8,0
Lepkość strukturalna CCS w temperaturze -30C, mPa∙s 6000
Odparowalność wg Noack'a, % (m/m) 11,0
Popiół siarczanowy, % 0,70
oczywiście są to dane ogólme
 
@soszo
to c2/c3 olej, nie wiem jakie hths może mieć shell ect 0w30 c2/c3, lecz myślę że może mieć podobne do specola c2/c3
 
C2/C3 w TDS powinien mieć HTHS 3.5 żeby soszo się nie czepiał. To jest punkt styczny obydwóch norm. Realny pewnie może mieć jakieś odchylenie ale wzorcowy musi być 3.5.
 
No nie, C2/C3 musi mieć minimum 3,5, może mieć i 100 jak ktoś taki zrobi. A samo C2 musi mieć minimum 2,9.

Także się soszo czepia niepotrzebnie :p
 
Nie, bo oprócz HTHS są też inne parametry :p
 
Ja tam różnice pomiędzy C2 - C3 po za HTHS i TBN gdzie C2 nie ma dolnego limitu widzę dopiero w testach CEC-xxxxx.
 
Last edited:
Chyba test M111- fuel ecomomy jest takim wyznacznikiem który powoduje , ze olej jest okreslony jako C2/C3. Specol podaje, że olej oszczędza 2.5% paliwa czyli minimum dla tego testu. XW30 C3 musi oszczędzać minimum 1%.

Oleje innych marek, które mają podany HTHS w TDS mają właśnie 3.5 i sobie jakoś wbiłem do głowy, że C2 ma zakres 2.9-3.5.
 
Coś czuje że pójdzie ten olej na próbę do 1.6 blue hdi.
 
Chyba test M111- fuel ecomomy jest takim wyznacznikiem który powoduje , ze olej jest okreslony jako C2/C3. Specol podaje, że olej oszczędza 2.5% paliwa czyli minimum dla tego testu. XW30 C3 musi oszczędzać minimum 1%.

Oleje innych marek, które mają podany HTHS w TDS mają właśnie 3.5 i sobie jakoś wbiłem do głowy, że C2 ma zakres 2.9-3.5.
Bo to jest C2 z „gwiazdką” - tj. Założenia zawartości popiołów itp - za wyjątkiem parametru oszczędności paliwa odpowiadają C2.

Np. Eurol 0w30 z 504/507 ma również C2*/C3. W skrócie - znacznie lepsza ochrona :) niż same C2 (teoretycznie oczywiście).
 
Back
Top