jerseyAdmin
Administrator
- Samochód
- Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Motul Specific 229.52
Analizę ufundował anonimowy darczyńca. Serdecznie dziękujemy!
Jakość:
Opis:
Baza:
Wg MSDS jest to HC z niewielkim (do 10%) dodatkiem PAO.
Podsumowanie:
Specyfikacja MB 229.52 opracowana została w 2015r na bazie 229.51 i ACEA C3. Jest dedykowana silnikom benzynowym i wysokoprężnym z i bez filtrów cząstek stałych. Formuły olejów z tą normą powinny się wykazywać wysoką odpornością na utlenianie. Wymagania odnośnie własności przeciwzużyciowych (testy silnikowe) są identyczne jak dla normy 229.51 i są jednymi z bardziej wymagających.
Oleje te są dedykowane silnikom wyposażonym w Selective Catalyst Reduction (redukcja tlenków azotu poprzez zastosowanie AdBlue). Wspomniany pakiet dodatków może być dedykowany starszej rewizji normy, ponieważ zawiera dość spore ilości Ca co jest ewidentnie nietypowe dla olejów, które mają przejść test LSPI.
Nowsze rewizje normy przewidują test LSPI. Praktyczny brak Mg potwierdza powyższe (typowe proporcje Ca/Mg to 1500/500).
Olej dedykowany silnikom MB:
Może być stosowany w każdym silniku nie będącym produktem MB, gdzie wymagane są oleje spełniające lepkości SAE0w30 i SAE 5w30 oraz ACEA C3.
Opakowanie:
Po 24 godzinach w zamrażalniku:
Analizę ufundował anonimowy darczyńca. Serdecznie dziękujemy!
Jakość:
- ACEA C3
- API SN
- MB 229.52
MOTUL SPECIFIC 2290 5W-30 - Motul
MOTUL SPECIFIC 2290 5W-30 <p>W 100% syntetyczny - najwyższych parametrów - paliwooszczędny olej silnikowy specjalnie opracowany do silników samochodów
www.motul.com
Opis:
- Olej spełnia kryteria SAE 5W-30. Lepkość w i 100 stopniach Celsiusza plasuje się w górnym przedziale wartości dla klasy SAE 30. Lepkość KV40=71,6cSt jest wartością stosunkowo wysoką, jak na oleje klasy SAE30
- Indeks lepkości VI: 165 - wartość typowa, aczkolwiek nie najwyższa. Olej nie zmienia nadmiernie swojej lepkości w funkcji temperatury. Prawdopodobnie jest produktem stabilnym pod kątem ścinania.
- Pakiet dodatków w oleju oparty o ZnDDP w ilości typowej dla oleju klasy API SN, SAE30 (max 800ppm) ze sporą dawką Molibdenu. Bor pełni rolę dyspergatora zanieczyszczeń lub dodatku przeciwzużyciowego. Pakiet "detergentów" - klasyczny, oparty o związki wapnia ze śladową ilością magnezu
- TBN – 7.8 mg KOH/g - wartość dość wysoka, typowa dla normy C3 (>= 6)
Baza:
Wg MSDS jest to HC z niewielkim (do 10%) dodatkiem PAO.
Podsumowanie:
Specyfikacja MB 229.52 opracowana została w 2015r na bazie 229.51 i ACEA C3. Jest dedykowana silnikom benzynowym i wysokoprężnym z i bez filtrów cząstek stałych. Formuły olejów z tą normą powinny się wykazywać wysoką odpornością na utlenianie. Wymagania odnośnie własności przeciwzużyciowych (testy silnikowe) są identyczne jak dla normy 229.51 i są jednymi z bardziej wymagających.
Oleje te są dedykowane silnikom wyposażonym w Selective Catalyst Reduction (redukcja tlenków azotu poprzez zastosowanie AdBlue). Wspomniany pakiet dodatków może być dedykowany starszej rewizji normy, ponieważ zawiera dość spore ilości Ca co jest ewidentnie nietypowe dla olejów, które mają przejść test LSPI.
Nowsze rewizje normy przewidują test LSPI. Praktyczny brak Mg potwierdza powyższe (typowe proporcje Ca/Mg to 1500/500).
Olej dedykowany silnikom MB:
- wysokoprężnym: OM 607, 626, 629, 640, 642. 646, 651, 654, 656, 660
- benzynowym: M 132, 176, 256, 266, 270, 271, 274
Może być stosowany w każdym silniku nie będącym produktem MB, gdzie wymagane są oleje spełniające lepkości SAE0w30 i SAE 5w30 oraz ACEA C3.
Opakowanie:
Po 24 godzinach w zamrażalniku:
Last edited: