• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Specol C3 5W/30 VW 504/507

Jeśli ma to kilka %. To tani olej i nie można cudów po składzie oczekiwać. Największą wadą tego oleju to brak podstawowych aprobat.
 
10% to nie 50% 😁
 
Producenci wymyślili aprobaty żeby oleje mieściły się w normach. Koniec kropka.
W dodatku niezależny specjalista @TomNJ wypowiedział się o wspomnianym teście oraz dodatkach w temacie na forum.
 
Last edited by a moderator:
Witam, gdzieś słyszałem (nie wiem ile w tym prawdy) że ar9100 lepiej współgra ze specolem premium C3 504/507 niż ze specolem gold i jest to podobno lepsze połączenie. Nie bardzo rozumiem dlaczego i co ta osoba miała na myśli. Można tą myśl jakoś rozwinąć i racjonalnie uzasadnić?
 
Chodzi generalnie o synergię 9100 z zddp. 9100 potrzebuje niewiele zddp aby dobrze działać a wysokie dawki zddp podwyższają tarcie niepotrzebnie.
Dodatkowo 9100 podwyższa TBN i wyższy TBN niż 8 nie jest potrzebny z samego oleju jeśli dodajemy 9100
 
Zawartość PAO w tym oleju wynosi 20% (odstępstwo +/- 2%). Receptura, którą stosuje Specol powoduje, że olej z zapasem spełnia normę 504/507 i uzyskał by oficjalną aprobatę producenta gdyby Specol wystąpił o jej nadanie. Kilka olejów wg. tej receptury posiada oficjalną aprobatę.
 
Gdyby babcia była dziadkiem...
Soecol nawet nie chce podstawowych norm (API i acea) "zdobyć" ...
Ja piszę jak jest - ten olej spełnia normę a aprobata to kwestia finansowa. Niestety aprobata 504/507 tania nie jest a potencjalne zwiększenie wolumenu sprzedaży niekoniecznie musi zrekompensować poniesiony wydatek. Być może jest to błąd ze strony Specola ale z zewnątrz ciężko to ocenić. Wielu dużych producentów też rezygnuje z wykupienia czy odnowienia aprobat w wielu przypadkach.
 
Last edited:
@tomek evo, ale aprobaty vw, to podstawa ...
"Zdobycie wpisu" w erwinie otwiera drogę do kilku milionów samochodów w samej tylko Polsce.

Ale skoro nie, to tylko nam ubolewać ...
Szkoda.
 
Back
Top