• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Specol C3 5W/30 VW 504/507

Ja nie ubolewam nad niczym. Ci, co nie są szczególnie w temacie i tak ominą szerokim łukiem mało znanego Specola, na rzecz Motula, Valvoline czy PMO. A tak przynajmniej niektórzy (dla których aprobaty nie są istotne) mogą kupić dobrej jakości olej, za dobre pieniądze.
 
Last edited by a moderator:
Ja mogę kupić Orlena Max Expert V z oficjalna aprobatą VW 504/507 od oficjalnego dystrybutora za około 80PLN.
Przygotowując forumową analizę, litrówka kosztowała o ile pamietam, 24PLN.
Nazwa firmy na priw ze względu na zasady forum.
 
@tomek evo, ale aprobaty vw, to podstawa ...
"Zdobycie wpisu" w erwinie otwiera drogę do kilku milionów samochodów w samej tylko Polsce.

Ale skoro nie, to tylko nam ubolewać ...
Szkoda.
Z tymi kilkoma milionami to bez przesady. Raczej kilkaset tysięcy. Ale racja szkoda. Widocznie jednak kierownictwo stwierdziło, że nie jest to dla nich opłacalne.
Post automatically merged:

Ja mogę kupić Orlena Max Expert V z oficjalna aprobatą VW 504/507 od oficjalnego dystrybutora za około 80PLN.
Przygotowując forumową analizę, litrówka kosztowała o ile pamietam, 24PLN.
Nazwa firmy na priw ze względu na zasady forum.
Ale to nie jest żaden argument za tym, że Specola nie należy kupować. Zawsze warto mieć alternatywę a ceny mogą zmieniać się w zależności od okresu, sprzedawcy czy aktualnej promocji. Za 100,00 zł też się Specola 5 litrów jeszcze kupi ale ze względu na zasady forum nazwa firmy na priv.
 
(dla których aprobaty nie są istotne)
Jak ktoś pisze, że aprobata nie jest dla niego istotna w takim przypadku, jak 505.01, czy 504/507, to równie dobrze może wlać 0W16 do hybrydy. Przecież to nie ma znaczenia. Ludzie kupują samochody za 30-40k a później dla oszczędności leją oleje bez aprobat na "gębę" ufając producentom. Później jeszcze dowalą olej 2T do CR, bo po co kupować przetestowane dodatki do ON, pokażmy, jak oszukaliśmy "system". Witamy w Polsce. Olej kosztuje 100zł za 4L, gdzie Mitan 5L z oficjalną aprobatą w Kaufie kosztuje 90zł na promocji. Specol już kosztuje tyle, że 10zł różnicy na 5L nikt nie zauważy, a o aprobatę warto się postarać.
 
Nie uważam, ze to jest adekwatne i sprawiedliwe porównanie. Co ma jedno do drugiego? Olej bez oficjalnej aprobaty, który ją spełnia, do jakiegoś eksperymentowania i bezsensownej zmiany lepkości z 5w30 na 0w16.Już tak nie uogólniaj i nie wyolbrzymiaj. Wolę kupic olej lepszy jakościowo bez aprobaty, niż z aprobatą, który jest jakościowo gorszy.
 
Last edited by a moderator:
Co ma jedno do drugiego? Olej bez oficjalnej aprobaty, który ją spełnia, do jakiegoś eksperymentowania i bezsensownej zmiany lepkości z 5w30 na 0w16.
Dlaczego bezsensownej? Zalej do silnika wymagającego 505.01 cokolwiek, żeby tylko lepkość się zgadzała. Powodzenia.
 
Na podstawie analiz i rozpatrywania ich przez bardziej doświadczonych i mądrzejszych ode mnie ludzi z tego forum
 
Ciezko, iz majac do dyspozycji dwie analizy olejow, jeden z oficjalnymi aprobatami, drugi nie, wynik bedzie z duzym prawdopodobienstwiem podobny. Przy pomocy ICP/FTIR niestety wszystkiego nie stwierdzimy np. wiskozatora. Np. ExxonMobil moze sie wyroznic. Aby otrzymac oficjalna aprobate nalezy blendowac wedlug przepisu producenta dodatkow, jak sa zmiany pod katem skladnikow to niestety dochodza testy (silnikowe), ktore sa kosztowne.

Przyklad, dla lepszego zrozumienia:
0w30 vw 504.jpeg
 
Ten 0W30 VW FE III chyba tyle PAO nie ma jednak a powinien być wg tej receptury?
 
Specol już kosztuje tyle, że 10zł różnicy na 5L nikt nie zauważy, a o aprobatę warto się postarać.
Oleje Specola przecież nie podrożały. Nie przesadzasz w ogóle z tą krucjatą tutaj którą prowadzisz od jakiegoś czasu z tymi normami producenckimi? Producenci też projektują swoje silniki pod zasilenie benzyną a nie gazem, a sam na gazie jeździsz. Tak samo jak i zalacają wymiany co kilkadziesiąt tys. km, a nie co kilka. Tak samo jak i nie zalecają płukanek. Wyluzuj.
 
Ciezko, iz majac do dyspozycji dwie analizy olejow, jeden z oficjalnymi aprobatami, drugi nie, wynik bedzie z duzym prawdopodobienstwiem podobny. Przy pomocy ICP/FTIR niestety wszystkiego nie stwierdzimy np. wiskozatora. Np. ExxonMobil moze sie wyroznic. Aby otrzymac oficjalna aprobate nalezy blendowac wedlug przepisu producenta dodatkow, jak sa zmiany pod katem skladnikow to niestety dochodza testy (silnikowe), ktore sa kosztowne.

Przyklad, dla lepszego zrozumienia:
View attachment 6920
Specol jest dokładnie blendowany zgodnie z przepisem pod oficjalną aprobatę ale jak dobrze wiesz za aprobatę trzeba zapłacić - nie wystarczy mieć olej zgodny z aprobatą. Aprobata to fajna sprawa bo w teorii potwierdza, że olej spełnia określone wymagania jednak tak na dobrą sprawę jest to niezbędna rzecz w czasie gdy auto jest na gwarancji. Kolejna sprawa to większość użytkowników nawet jak by Specol miał oficjalną aprobatę to by o tym nie wiedziała. Zresztą marki Specol przeciętny Kowalski raczej nie będzie kojarzył. PMO robi mocny marketing a o tym, że ich olej ma aprobatę 504/507 mało kto wiedział nawet tu na forum. Lotos Aurum 5W30 jest nagminnie posądzany o posiadanie aprobaty i nagminnie polecany podczas gdy takowej aprobaty nie posiada i jest zrobiony wg. starszej receptury. Chodzi mi generalnie o to, że posiadanie aprobaty w postaci tak w sumie niszowego w odbiorze globalnym produktu jak Specol nie gwarantuje absolutnie sukcesu rynkowego. A niestety Rynkiem rządzą prawa ekonomii i ktoś stwierdził, że płacenie za aprobatę nie jest na ten moment opłacalne. Nikt z nas nie zna kalkulacji finansowej ani sytuacji wewnętrznej w firmie. Wiem tylko, że firma inwestuje w rozwój i w nowoczesny sprzęt i prawdopodobnie te inwestycje są traktowane priorytetowo a aprobaty pojawią się w dalszej przyszłości. Nie ma co się czarować Lotos czy Orlen mają zupełnie inne możliwości finansowania takich wydatków.
 
Mi są z jednej strony aprobaty obojętne, zależy z jakiego punktu widzenia patrzeć. W gruncie rzeczy chodzi po prostu o podział zysków.


Specol jest dokładnie blendowany zgodnie z przepisem pod oficjalną aprobatę
A Ty raczej dobrze wiesz, że w każdej chwili może zmienić np. zastosować inni wiskozator itp. po prostu tańszy, udowodnisz?
 
Niestety, dlatego to podkreśliłem.
Nie wiem czy masz tego świadomość ale dokładnie to samo dotyczy olejów posiadających aprobaty. Więc to nie jest żaden argument.
Znam oleje z oficjalną aprobatą, których bym na pewno do siebie nie zalał. Znam też sytuacja, że z jednej partii produkcyjnej rozlewane są oleje dla producenta z aprobatą oraz do innego, który aprobaty nie posiada.
 
Ale niektórzy mają problem z tym Specolem. Mam wrażenie że ktoś bije pianę dla samej piany. Przeciętny użytkownik ocenia pracę silnika na "słuch". I dla niego to jest wymierne, wystarczające. Jako dodatek do paliwa używam AR, kupiłem polecanego Manola i słuchowo mi nie podeszło. Więc dalej używam AR a manol stoi samotny, nie kochany. Znów ktoś chwali Manola i mówi że ok. Nie czuję potrzeby nawracać go na jedyny słuszny produkt. Uważam że dobrze jak ludzie wybierają, stosują różne produkty. Wymiana doświadczeń bezcenna. Wracając do tematu, najwięcej na Specola narzekają ci co go nie wlewają. Może w tytule tematu dopisać ze brak norm i zakończyć bicie piany?
 
Kto narzeka z forum na tą markę? Wskaż te osoby.
 
Back
Top