• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Specol Gold 0W-20

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Specol Gold 0W-20

Analiza ufundowana ze zbiórki zbiorczej przez Forumowiczów.

Jakość:
API SN/SM/CF,
ACEA A1/B1, A5/B5,
ILSAC GF-5

Spełnia wymagania:
Ford WSS-M2C947-A

specol-gold-0w20-pierwiastki.jpg


Opis
  1. Olej spełnia kryteria dla SAE 0W-20, jest to "grube" SAE 20: lepkość w 100 stopniach wynosząca 9.1 cSt jest granicy SAE 30 (9.3-16.3 cSt).
  2. Indeks lepkości – 161, wartość nie jest wysoka ale przy oleju z niewielką rozbieżnością lepkości między zimnym i gorący w zupełności wystarczająca.
  3. Pakiet dodatków oparty widocznie o Molibden i Bor jako elementy antyzużyciowe i/lub dyspergatory. Ciekawa spora obecność krzemu - dodatek antypienny, warto brać to pod uwagę przy analizach UOA.
  4. TBN 8,9 - wartość bardzo dobra przy takim oleju i poziomach wapnia.

Podsumowanie: Olej ciekawy, z dobrymi wartościami fizycznymi (TBN, VI, lepkości). Nie posiada aprobat producentów, więc stosowanie w samochodach z gwarancją to pewne ryzyko. ale jest ciekawym oleje dla samochodów po gwarancji. Olej dedykowany silnikom benzynowym wolnossącym oraz doładowanym z wtryskiem pośrednim oraz bezpośrednim, napędzanym paliwem z dodatkiem etanolu do 85% (E85). Bardzo dobrze spisze się w wolnossących silnikach Toyoty, Hondy, Mazdy, Mitsubishi, gdzie producent wymaga lepkości SAE0w20 i klasy jakości ILSAC GF-5. Wg karty producenta, olej wytworzy 1.1% popiołów po jego spaleniu (fullsaps) - nie nadaje się do silników z filtrem cząstek stałych.

Ze względu na stosunkowo wysoką wysoką lepkość w 100 stopniach, może być dobrą alternatywą dla silników wymagających 0W-20 których użytkownicy obawiają się olejów w tej klasie SAE.
 

Attachments

  • specol-gold-0w20-zdjecie2.jpg
    specol-gold-0w20-zdjecie2.jpg
    1,7 MB · Odwiedzin: 336
  • specol-gold-0w20-zdjecie1.jpg
    specol-gold-0w20-zdjecie1.jpg
    368,6 KB · Odwiedzin: 354
Last edited by a moderator:
Skład zmienia się z upływem czasu - analiza z 2016. M.in. Magnezu dodano sporo, kosztem wapnia. Lepkość w 100C, też się zmieniła - fakt, dla mnie na plus. Aktualnie zalany silnik tym olejem. 2ZR-FAE.

ps. Chyba dobrze czytam tę starszą analizę.
 
Last edited:
No zmienia się.
W 2016r widmo pokazało dodatek IV grupy, teraz nie wiemy.
Zmiana lepkości - ciężko powiedzieć czy jej zwiększenie to plus, czy minus.
Jak chcesz wyższą lepkość, zastosuj olej SAE30.
Olej na pewno ciekawy, z naszego podwórka z ceną rzędu 100-120PLN/4L.
 
Nie to żebym marudził ale z tym wsp lepkości to jest nardziej 5w20.
Texaco Energy 5w30 miało kv 51/9.5 długi czas.

Pozdrawiam,
 
W sumie fajny olej dla mnie, ale po gwarancji.Jak tak patrzę, to naprawdę opakowanie może startować w konkursie na najbardziej kijowe... Czy do producenta takie głosy nie docierają?
 
Jak dotrą, to zapłacisz za ładniejsze opakowanie ty. Chyba ważniejsze jest to, co znajduje się w środku.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Molibden i bor w takich malutkich ilościach jako antyzuzuzycie? Raczej wątpię ale może ktoś mnie naprowadzi? Krzem na plus? Mi to wygląda na zanieczyszczenie bo pewnie linia produkcyjna nie idealnie zachowuje czystość powietrza co już kilka Specili miało krzem w analizie
Post automatically merged:

Albo i wszystkie analizy zanieczyszczone krzemem byly
 
Sa rozne zwiazki Mo, jak i B. Niestety nie wiemy jaki jest zastosowany, Mo moze dzialac rowniez jako AO. Odnosnie Si fakt, stosunkowo wysoko z reguly <15 ppm, lecz to z dodatku zapobiegajacego pienieniu.
 
opakowanie nie zachęca do poznania marki

No może i nie jest piękne, ale niskie zainteresowanie marką wynika raczej ze słabego zatowarowania hurtowni i słabego marketingu. Są raczej niszową marką.
 
Mam ten olej w silniku.
Czy Mo i B nie jest zbyt mało, by cokolwiek znaczył? W poprzedniej formulacji było: Mo 148 ppm, B 60 ppm.
Przybyło duzo Mg, ubyło za to Ca. Było 2333 ppm
Mg w takiej ilości 931 ppm- poprosze o wyjasnienie roli. Ca mniej - taka tendencja? Ca mniej, to mniejsze ryzyko LSPI, w autach z DI?
 
@Standard im więcej B i Mo nie oznacza z automatu "lepiej".
Na oil-club.ru są wątki po kilkaset stron, gdzie ludzie dyskutują o "chemii i fizyce olejów" i wcale nie rozpływają się z zachwytu nad ilościami tych dodatków.
Tutaj musimy się zdać na producenta pakietu.

Co do ilości Ca/Mg, to olej rzeczywiście wygląda jak z pakietem pod LSPI, ale tutaj mamy normę ILSAC GF-5, która dostosowuje olej do silników zasilanych paliwem z dodatkiem etanolu w ilości do 85%.
 
@Standard Sa to gotowe przepisy, Mo i B sa juz w pakiecie. Bierz pod uwage, ze wszystkiego nie widzimy, to tylko ICP.
 
Thx.
Cenowo ten olej jest - powiedzmy - w miarę atrakcyjny.
Z jakiego pakietu korzystają, kto jest producentem - Infineum?
 
No może i nie jest piękne, ale niskie zainteresowanie marką wynika raczej ze słabego zatowarowania hurtowni i słabego marketingu. Są raczej niszową marką.
No właśnie, jak tu prowadzić Skuteczną akcję marketingową gdy design opakowania tkwi w latach 90-tych. Mimo wszelkich zalet samego oleju, to jednak za mało.
Po prostu mi szkoda, jak firma marnuje potencjał. Tu powinno wszystko zagrać.
 
Ja też nie rozumiem, jak można nie zainwestowac w oprawe graficzna opakowania. Jakie to są koszty w skali takiej firmy? Do głowy przychodzi mi tylko, że oszczędza się gdzie się da i na wszystkim, co nie zacheca do zakupu produktów. To już Mannol ktory jest na podobnej półce cenowej czy nawet niższej, może mieć fajne metalowe banki i przyjemny design opakowań.
 
”Jak Cię widzą tak Cię piszą” Kto poza tym forum zna i ceni specola? Sądzę że bardzo niewielu, bo opakowanie nie zachęca do poznania marki, tak uważam.
Ja stosuję i nie widząc takiej krytyki wcześniej , nic do opakowań nie miałem , tylko data i partia mało trwała metoda napisu.
Poza tym forum stosują Specola , ale nie wiedzą o jego wartości . Musisz poczytać tematy w dziale Specola i zobaczysz ohy i ahy .

Jeśli bym szukał ,a tu byłby super jakiś olej potwierdzony , jakiego mi trza i pasi , to może być w byle czym szczelnym . Co wam da butelka ,olej ma działać . Kupujecie marketing wizualny czy własności ,a tu jeszcze potwierdzone . Jeśli by były super buteleczki to olej byłby droższy ,wtedy psioczyli byście za drogi .

Kiedyś bez wiedzy o własnościach kupowałem ładne buteleczki i kolorek oleju za 360 pln ,a teraz kupuje potwierdzonego Specola za 70pln ,zostaje jeszcze na płukanki ,coś do paliwa i filtr i warsztat . Musicie taką różnicę zobaczyć i zadać sobie pytanie ,warto szukać ładnych opakowań czy lepiej własności .

Niektóre firmy wydają tylko na marketing , by globalnie zalać świat . Inna miejscowa woli kupić dobry pakiet niż pakować kasę w marketing , tym bardziej jak ekspansji nie planuje .
 
Last edited by a moderator:
Trudno się nie zgodzic ze Skiper. Opakowanie, pojemnik jest takie samo jak w większości olejów, kwestia nalepki - jest ascetyczna.
Nigdy na to nie zwracałem uwagi.

Specol w innych olejach zmienił nalepki, w niektórych mają satynową poświatę. Reszta to kwestia gustu.
Widziałem oleje tej firmy na portalach internetowych w CZ, GB i gdzies tam jeszcze - zupełnie przypadkowo.
 

Attachments

  • Olej-silnikowy-Specol-5W30-C2-C3-Spec-Premium-1L.jpg
    Olej-silnikowy-Specol-5W30-C2-C3-Spec-Premium-1L.jpg
    80 KB · Odwiedzin: 295
  • SPECOL-SPEC-GOLD-0W40-4L.jpg
    SPECOL-SPEC-GOLD-0W40-4L.jpg
    100,8 KB · Odwiedzin: 289
Last edited:
Back
Top