• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Specol Gold 5W-40 [analiza 2020]

Wiem że mam silnik raczej nie do zabicia, do tego dużo osób zalewa go 10w40, a jeszcze inni co jest na promocji w markecie i w tym 15w40 i wymieniają jak się przypomni, a dolewają jak zacznie głośniej pracować i one dalej jeżdżą. Więc myślałem że specol będzie ok, a tu po roku od wlania wychodzi że nie ma żadnej aprobaty.😔
Teraz wleje lotosa lecz pytanie czy one są podrabiane bo ceny są od 59-79zl, a specol to pewniak jeśli chodzi o oryginał.
Pamiętam że kiedyś widziałem filmik jak był nalot na magazyn z podrabianymi olejkami i stał tam np Orlen.
 
Im tańszy olej tym mniejsza pokusa na podrobienie.
 
Teraz wleje lotosa lecz pytanie czy one są podrabiane bo ceny są od 59-79zl, a specol to pewniak jeśli chodzi o oryginał.
Pamiętam że kiedyś widziałem filmik jak był nalot na magazyn z podrabianymi olejkami i stał tam np Orlen.
Kupuj z pewnego źródła i nie żałuj 10, czy 12zł na 4L. Specol nie twierdzę, że jest zły i będziesz miał z tego powodu negatywne konsekwencje. Tak samo ja mam silnik z czasów i ery takiej, że jego wymagania kończą się na tym, żeby olej był. Po prostu. Nie uważam, że musisz się bać Specola. Możesz przejść na Lotosa, co popieram, ale nie panikujmy. Trzeba mieć tę świadomość, że testy są jednak po coś. Efekty odczuwamy w długofalowym zastosowaniu.

Im tańszy olej tym mniejsza pokusa na podrobienie.
Z jednej strony masz rację i się z Tobą zgdzam, bo nie wyobrażam sobie, że ktoś podrabia Revline, czy Qualitium. Ale zastanówmy się, na jakim poziomie jest świadomość naszego społeczeństwa i wrodzone zamiłowanie do oszczędności. Czy w tym szaleństwie nie ma metody na zarobek? Mam nadzieję, że nie.
 
Tak, masz rację że tanie i chętnie kupowane może dać zarobek. Ale Specol generalnie jest olejem tak mało znanym że nie opłaca się robić zaplecza logistycznego dla garstki zapaleńców. Podobno oleje GM podrabiają często ,a to tani olej. Ale ten olej dużo ludzi kupuje. Więc jest opłacalność. A i samego Specola ,taniego oleju bym nie wlał. Dodatek musi być. Następna wymiana pewnie coś innego. Tak,też coś taniego.
Odnośnie tanich olejów, kolega z pracy ma BMW z nalotem około 370 tyś km. Model jakiś starszy, sam sobie go sprowadził z zagranicy lata temu. Leje tani olej, delikatnie jeździ i wymienia co około 7 tyś km. Turbo w nim ma jeszcze oryginalne nie ruszane, silnik zdrowy. Robił wtryski. To pokazuje jak wymiana częsta oleju ważna. Dopiero oleje napakowane dodatkami ważne są do jednostek wysilonych. Mając samochód który ma 250km lub więcej i jeżdżąc ekstremalnie szukał bym topowych produktów. Mając pod maską 75km....może nawet AR9100 to już szaleństwo :)
 
Last edited:
Ale Specol generalnie jest olejem tak mało znanym że nie opłaca się robić zaplecza logistycznego dla garstki zapaleńców
Też w to nie wierzę. Wręcz rzucę stwierdzeniem, że dla Specola być podrabianym, to będzie zaszczyt ;)

A i samego Specola ,taniego oleju bym nie wlał. Dodatek musi być

Twoje zdanie, Twoja sprawa. Ja się z tym nie zgodzę. Masz gotową formulację, wykonaną fajnie, poprawnie. Bez aprobat oficjalnych, więc nie polecam [piszę to, bo za chwilę ktoś to za pół roku skopiuje i będzie uważał za argument...] i tak na prawdę nie wiemy, jaki masz efekt końcowy na dłuższą metę. Ale nie można jednoznacznie stwierdzić, że Specol solo będzie zły. Zabierasz się do tematu ze złym nastawieniem.

Tak,też coś taniego.

Przecież nikt tu nie zaleca od razu lać Repsola czy Amsoila, lub Redline. Ja nadal polecam coś z naszego podwórka.
 
Dodatki leje od 7-8 lat do olejów. Pamiętam jak wlewałem Ceratec pierwszy raz. Widzisz dla mnie wymiana oleju to olej+plukanka+dodatek. W tej cenie kupił bym droższy olej ale wole taniej. Mam nauczkę po Motulu i wymianach bez płukanek. Najważniejsze że każdy z nas ma coś dla siebie. Ty Ja jak i inni czytający.
 
No, ale jak ma to pokazac, jak stosujesz dodatek...?
Są tu stali użytkownicy, którzy domniemają iż analiza oleju z 9200V2 więcej pokaże.
https://www.oilclub.pl/index.php?threads/archoil-ar9200v2.115/post-68570
Ja wolę te parę złotych dołożyć do jakości formulacji, zamiast ją na własną rękę podbijać. Ale co, kto lubi.
Wahania i wątpliwości gotowca, kontra nasz olej z dobrą opinią i nowym pakietem + dodatek z potwierdzoną zawartością i wsparcie specjalisty. Co kto lubi, na czym się lepiej zna, z czym się pewniej widzi, kosztowo jednak może być różnie.
Im tańszy olej tym mniejsza pokusa na podrobienie.
Popyt kształtuje cenę, ale jest gdzieś kres opłacalności z racji tyci zarobku jednostkowego.
A i samego Specola ,taniego oleju bym nie wlał.
Zawsze możesz zrobić UOA i powiedzieć sprawdzam.;) Ja tak teraz gram właśnie.
Każdy silnik, człowiek to inny przypadek, każdy ma swoje doświadczenia, strachy i obawy. W niepewności olejowej, zmianach i wahaniach trzeba się czymś kierować, własne błędy i doświadczenia najlepsze.

@Zielony34 prześledziłem swój wątek Juke, nikt nie wspominał w czasie chwały tego Specola o braku jakichś oficjalnych aprobat. Sam też optowałeś za Specolem i zero o aprobatach.
 
Last edited by a moderator:
Super, w jednym silniku trzeci interwał leci, w drugim pierwszy, to trochę dalej niż późno. Uznaję, że zachwyt pozasłaniał oczy, a z czasem douczanie swoje zrobiło.
 
Są tu stali użytkownicy, którzy domniemają
Domniemanie, to nie pewność. Kolejny raz, czytaj ze zrozumieniem. Nie, Jak ktoś chce poznać jak olej spisuje się konkretnie na jego traktowaniu w konkretnie jego silniku, to lepiej sobie zrobić analizę bez dodatków.

Wahania i wątpliwości gotowca, kontra nasz olej z dobrą opinią i nowym pakietem
Ja nie mam wątpliwości względem pewnych firm. Wątpliwości mam co do marek niszowych. Również "Dobra opina" nie jest dla mnie kompletnie żadnym argumentem, bo zazwyczaj taki produkt wybierają osoby kierujące się najpierw ceną, później oceną na "ucho".

Sam też optowałeś za Specolem i zero o aprobatach.
Super, w jednym silniku trzeci interwał leci, w drugim pierwszy, to trochę dalej niż późno
Bo forum się rozwija i wciąż z czasem przybywa informacji, które warto przekazywać innym. Takimi informacjami są własnie aprobaty i dlaczego warto, aby dany olej je posiadał i producent był kontrolowany. Powtarzam, nikt nikomu nie zabrania czegokolwiek stosować, ale takie forum jak to, musi informować. Gdybyś szukał tak skrupulatnie, to byś znalazł posty o tym ,że sam wlałem Specola do układu wspomagania i jeszcze wstawiałem zdjęcia z jego mrożenia.
 
Jak dzieci 😁 aprobaty są bardzo ważne. Ale ja też bazuje na wynikach naszych badań próbek olejów. Gdyby nie badane próbki na forum to Specola bym nie zastosował. Samo opakowanie nie wzbudza zaufania 😁. Była kwestia że Specola ktoś leje bo jest dusigroszem. I tak i nie. Za Specol+Oliem płukankę +AR9100 kupię 5l dobrego oleju. Tylko ja w ciągu roku samochodem zrobię około 22-24 tyś i chce interwał max co 10 tyś. Dla mnie to ważne ze względu na dpf. Więc wolę iść w tani olej, dodatki i częste interwały wymiany niż drogi olej i wymianę co 15 tyś lub km. Może warto panowie trochę odpuścić i nie potrzebnie nie kruszyć kopi. W końcu będąc tu na forum świadomie ktoś wybiera olej. I to osoba która płaci decyduje czy wleje olej x czy y i jakie mogą być tego konsekwencję.
 
Jak ktoś chce poznać jak olej spisuje się konkretnie na jego traktowaniu w konkretnie jego silniku, to lepiej sobie zrobić analizę bez dodatków.
No dokładnie, ale tam chodziło o coś więcej niż wyliczenia matematyczne, dotyczące AR9200V2 i taki padł pomysł. A co za tym idzie moja odpowiedź tam i wuwok tutaj. Jak byś czytał ze zrozumieniem, to byś o tym wiedział. Wyprzedzam, zaraz napiszesz to nic nie da, nas to mniej obchodzi bo soszo ma większą wiedzę. A my zaproponowaliśmy od siebie próbki nowego oleju z 9200v2 i tyle. Wszystkim nie dogodzi, jednak pomocy nigdy za dużo. :)
Również "Dobra opina" nie jest dla mnie kompletnie żadnym argumentem, bo zazwyczaj taki produkt wybierają osoby kierujące się najpierw ceną, później oceną na "ucho".
Sam polecałeś niszowy produkt, po analizie i dobrej Waszej opinii. Mnie cena nie obchodziła i wpisałem budżet jak na Royal Purple. Wysłuchałem poleceń, przeczytałem opinie pod analizą bez jakichś ale (głównie Twój post błyszczał), a cena to była tylko korzystnym dodatkiem za tak zaopiniowany olej. Czyli nasz olej, po analizie i z zachwytami, w cenie płukanki no to kto by w to nie wszedł, tym bardziej jako nośnik czegokolwiek na krótkie interwały. Pytałem też w wyżej zamieszczonym poście "czy aby on nie za nowy ,mało przez was poznany i nie przetestowany ? " padły pakiety, a aprobaty nie.

Powtarzam, nikt nikomu nie zabrania czegokolwiek stosować, ale takie forum jak to, musi informować.
Tak samo i polecać jak się okazuje :) . Skrupulatny jestem, ale i ja mam miarę w tym, życia by brakło na te wszystkie dane. Mam nadzieję, że zawsze przy oleju ze starą formulacją, pada o tym informacja. Nadal nikt nie zrobił UOA Golda 5W40, a początkowo padła masa deklaracji zalania tych lub C3, gołosłowne deklaracje. Ja sobie sprawdzę w UOA 5W30 i zobaczę co wyjdzie. Oczywiście to dla mnie są dane istotne, ale choćby będzie wiadomo jak ten olej spisuje się w warunkach miasta.

@wuwok myślę tak samo, nie lał bym Specola bez analizy, opinii ho ho i poleceń. Tym samym nie testował bym innego Specola, bez pierwszej famy. Najlepsze jest to, że pierwszy mi go polecił ktoś, kto obecnie drwi z błahej sprawy dotyczącej marki. A sama zmiana nastąpiła pomiędzy 20/04/2020 a 03/03/2021. Czyli błaha sprawa + brak aprobat i już można gruzy sypać. Rozumiem że forum się rozwija, tylko co jak ktoś tu przybył na chwilę i tyle go widzieli.

Ty się kierujesz tak naprawdę kosztami, bo przecież tak samo możesz kupić dwa droższe oleje i wymienić je w roku co 10kkm. Nie musisz wcale robić na nich 15kkm, skoro to koszt jak miksy.

No tak, nikt nikomu na siłę nie wleje oleju, to indywidualna decyzja, ale z konsekwencjami to już tak 1:1 nie jest. Wiedza pytającego i zalewającego nie równa się wiedzy polecających. Bo po co miał by tu przychodzić ten co wie dużo.

Czyli te aprobaty to nowe informacje, rozumiem to, lecz przez pryzmat całej drogi mogę się nie czuć komfortowo i nieliczni powinni to zrozumieć. Może tomek evo przyniesie jakieś dobre wieści w tym temacie. Może niepotrzebnie się męczę trzeci interwał z 5W40, a na innym będzie lepiej, nie wiem.
 
Ja w Ducato 2.3 JTD 130km przeszedłem z Mobila 5W40 na Specol Gold 5W40, ze względu na pobór i oszczędności, zrobiłem interwał 15 000km i pobór jest nawet minimalnie mniejszy, silnik pracuje tak samo, nie zauważyłem żadnych różnic. W tej chwili po raz kolejny wlałem Specola, zrobiłem już 10 000km , za 5000km wymiana i ponownie wleci Specol. Pobór to ok. 1l / 5000km a przebieg busa w chwili obecnej 365000km.
 
Last edited:
Kwestie jakościowe tego typu olejów ocenia się na przestrzeni kilku lat. Dlatego ja polecam z reguły znane produkty na rynku, od doświadczonych producentów. To, że nie zarejestrowali swoich produktów to ich sprawa, właściwie dość rzadkie na terenie UE, lecz to jednak dodatkowe koszty, za testy silnikowe itp. Jeżeli blendują według przepisu producenta pakietu dodatków to mimo wszystko nie ma się co obawiać, ogólnie uważam, że temat oficjalnych aprobat itd. tego oleju uważam za zamknięty, bo nic nowego się nie wniesie, ludzie są świadomi tego.
 
Koledzy @Zielony34 @Skiper, za regulaminem:
Na forum nie ma miejsca na dyskusje osobiste, jeżeli chcesz takie prowadzić z innym użytkownikiem - korzystaj z wiadomości prywatnych
 
Last edited:
Czy ktoś dokonywał analizy najnowszych partii oleju (tych po zmianie etykiety)? Czy wraz ze zmiana etykiety zmienił się także skład (w opisie na etykiecie dodali że zawiera dwusiarczek molibdenu, oraz usunęli "synthetic" z etykiety).
 
Zdarzyło się komuś, że po zmianie z innego oleju na ten, samochód zaczął brać olej?

Pacjent Fiat Punto MK1 1.1 8V, przebieg 200tyś, zmiana z Lotosa Synthetic 10W40 na Specol Gold 5W40 i auto bierze średnio 100ml/1000km. Na żadnym poprzednim oleju auto nie brało ani grama oleju, a tutaj nagle ubytki. Styl jazdy bardzo ostry, ale pomiędzy olejami się nie zmienił.
 
Ja miałem tak na shell HU 5w40 ze zaczął brać olej,ale na specolu nie.
 
u mnie w lancerze specola brał połowę tego co lotosa 5w40, nie wiem czym to jest spowodowane. Może kwestia płukanki? zobaczę kolejny interwał
 
Zdarzyło się komuś, że po zmianie z innego oleju na ten, samochód zaczął brać olej?

Mi się wydaje, że bez większych różnic, ale w aptekę się nie bawiłem. Właśnie sobie uświadomiłem, że aktualnie mam go w obu autach.
 
Back
Top