• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Specol Gold 5W-40 [analiza 2020]

Zdarzyło się komuś, że po zmianie z innego oleju na ten, samochód zaczął brać olej?

Pacjent Fiat Punto MK1 1.1 8V, przebieg 200tyś, zmiana z Lotosa Synthetic 10W40 na Specol Gold 5W40 i auto bierze średnio 100ml/1000km. Na żadnym poprzednim oleju auto nie brało ani grama oleju, a tutaj nagle ubytki. Styl jazdy bardzo ostry, ale pomiędzy olejami się nie zmienił.
Jest to tak jak najbardziej możliwe, ale nie zawsze się tak dzieje. Czy zmianę z 10w40 na 5w40 poprzedziłes jakaś plukanka? Takiemu silnikowi nie zrobi różnicy czy 5w czy 10w to stara konstrukcja i na 10w będzie śmigać. Ojciec kiedyś miałem punto 1 1.2 8v to cały czas latał na 10w40 I silnik był lala.
 
Mam go teraz w Pandzie II 1.1 55km 200tys nalotu, wymiana poprzedzona płukanka i nie obserwuje poboru. Za to na plus nieco niższa temp oleju podczas jazdy i jakby bardziej stabilna.
 
@Firewall Zastosowałem płukankę My Auto na bazie ropy nafotowej. Wiem, że różnicy mu to nie robi, ale przed zimą chciałem wlać mu coś o mniejszej lepkości zimowej, bo na 10W40 miał ciężko przy -20 ;)

Nie twierdzę, że to zły olej, zużycie może być powodowane przez wiele różnych czynników, po prostu zdziwił mnie ten pobór.
 
Przy zmianie lepkości może (ale nie musi) nastąpić zmiana w poborze oleju. I dzieje się to zarówno jak idziemy z lepkości w górę jak i w dół. To czy takie zjawisko wystąpi oraz jakie będą różnice w poborze to już sprawa indywidualna i zależy to przede wszystkim od danego silnika i jego stanu technicznego. Poborem 100 ml/1tys. bym się nie przejmował.
 
Występuje to tylko w momencie przechodzenia z jednej lepkości na drugą, a potem się stabilizuje, czy może się okazać że ten silnik "nie lubi" 5W40 i należy wrócić do 10W40?
 
Może się nawet okazać że ten silnik nie lubi tego konkretnego oleju a na innym 5w40 bedzie palil mniej a może więcej. Nie da się tego przewidzieć.
 
Dokładnie tak jest, może mu ten specol nie podpasowal aczkolwiek raczej ludzie się nie skarżą na niego w kwestii poboru - czasami nawet ten lekko spada w stosunku do innych olejów. Przerabialem temat poboru na różnych 10w40 u siebie i stwierdzam, że najmniej go ubywało na olejach PMO. Też nie wiem od czego to zależało, że akurat PMO mu tak podpasowal
 
Przejedź cały interwał i dopiero oceń,być może 5w zbiera brudy po 10w które ruszyła płukanka.
Pobór powinien z czasem się ustabilizować.
 
U mnie w Subaru z turbo nie znikał, przejechałem 5kkm. Wcześniej był Elf 5W30, też nie znikał.
Po zmianie na Meguina 0W40 wciągnął litr i się ustabilizował.
 
Właśnie odebrałem paczkę że specolem, bańka z lepszego plastiku, nowe zabezpieczenie i nowa molibdenowa technologia w opisie.
IMG_20211203_100335.jpg
IMG_20211203_102502.jpg
IMG_20211203_102440.jpg
 
Tak, jak lotosa kupiłem w marcu to miał właśnie takie zabezpieczenie, są identyczne tylko że w lotosie z napisami.
Plus tego zabezpieczenia jest taki że w transporcie olej nie wycieknie. Generalnie jak wziąłem obecną bańke specola do ręki to budzie zdecydowanie większe zaufanie niż ta co miałem 2 lata temu ( lepsza etykieta, zabezpieczenie i jakość bańki)
 
Nowe bańki z plombami są z "czarnymi" etykietkami?
 
Właśnie odebrałem paczkę że specolem, bańka z lepszego plastiku, nowe zabezpieczenie i nowa molibdenowa technologia w opisie.

Ciekawość czy ilość magnezu w składzie pozostała taka sama czy może zmniejszona lub zastąpiona molibdenem ?
 
Oba pierwiastki są metalami na M 😉

Nie zadawaj takich pytań tylko wytłumacz lub odeślij do odpowiedniej lektury.
 
Jak pisałem bańka z lepszego plastiku, jest nieco twardsza z lewej ta z 2021 z prawej 2019
IMG_20211206_095626.jpg
 
Żaden olej mi tak szybko nie ściemniał. 6 tys. km gdzieś ma. Nawet poprzedni Specol 5W30 wyglądał lepiej. I to w sumie jakoś przez ostatnie 1000km.
199fd0fc5b51d.jpg
 
Back
Top