• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Specol Gold 5W-40 [analiza 2020]

Generalnie nie ma co wieszać psów na specolu, na forum było też pisane że chyba castrol też szybko zmienia kolor.
@resi Specol jest zdecydowanie jaśniejszy niż lotos (mowa o nowym oleju) miałem bezpośrednie porównanie obu tych produktów, zresztą nadal mam je w bańkach.
Ale prawda jest też taka że lotos przez cały interwał zachował lepszy kolor.
W moim przypadku ten specol bedzie siedział w silniku do maja i zrobi ok 5000km więc nie widzę sensu lania innego oleju i powtórzę jeszcze raz że nie widzę żadnej rożnicy w pracy silnika na tym oleju i lotosie. Dodatkowo były już przykłady analiz zuzytego oleju które potwierdzały że specol dał radę
 
Ja lałem Lotos w 2018 roku chyba ostatnio. Jak pamietam jak go wlałem nowego to na bagnecie slabo bylonwidac bo był taki slomkowy nie odznaczajacy sie kolor.

Specola na pewno jakos nie ubywa bardziej jak innych.

Dzisiaj nie będzie żadnych kropli na papierze bo auto pożyczyłem.

Na pewno jest tani i smaruje tylko pytanie czy nie lepiej dołożyć do oleju który będzie trwalszy.
 
Last edited by a moderator:
ale tak jak pisałem to że zdrobił się ciemny nie oznacza że nie smaruje, były analizy przepracowanego oleju i widać było że wytrzymywał interwał
 
Jeśli chodzi o analizy etc. Auto ma prawie 300 tys., jest warte z 2 koła. Myślę, że z racji warotści, przewidywanej żywotności oraz braku analizy wcześniejszych przypadków to by była analiza dla analizy.

A póżniej padnie "no tak ale metale ze zużycia nie świadczą o jakości oleju".

Rozrząd jest na łańcuchu i podejrzewa, że w analizie by sie to odznaczyło tym bardziej, że ma już prawie 100 tys.km więc podejrzewam więc metalu oddaje niż gdy był nowy.
 
Last edited by a moderator:
53e03cb772dc0.jpg


Muszę powiedzieć, że na papierze i tak wygląda lepiej niż na bagnecie gdzie jest grubsza warstwa.
 
@resi to ty czarnego oleju nie widziałeś;) moim zdaniem nie wygląda źle. zostaw kartkę do jutra zobaczymy jak bedzie wyglądała

W SV mam dużo ciemniejszy dużo szybciej. W Corsie z reguły ciemniał dużo wolniej. Kartka jest w koszu już xD
 
@resi, e tam, ja tu nie widzę powodów do niepokoju, jak przeciągnę 6 kkm żabolota gdzie 80% tras stanowi miasto, Lotos wcale nie wygląda jakoś lepiej
 
Nie jestem fachowcem, ale wypowiem się. Z tego co wyczytałem na forum i wywnioskowałem to pakiet dodatków Specola Gold zawiera magnez . Jest on odpowiedzialny za czyszczenie silnika z zanieczyszczeń i jego połączenie wapniem dużo lepiej "myje" silnik niż standardowy pakiet dodatków z samym wapniem. Tak pisał w jednym z tematów kolega wlyszkow , który ma spore doświadczenie w temacie olejów i dodatków.Myślę że olej robi się wcześniej ciemniejszy ponieważ lepiej czyści silnik i przez co pochłania więcej zanieczyszczeń. Do tego mając świadomość że jest robiony że świeżej ropy czyli czystej bazy, tutaj bym się dopatrywał powodu wcześniejszej zmiany koloru na ciemniejszy. Pozdrawiam
 
A jest gdzieś opisany wpływ ciemnienia oleju na silnik, pozytywny bądź negatywny? Wydaję mi się, że olej ma właściwości lekko czyszczące i to, że ciemnieje nie znaczy, że olej jest zły.
 
To że ciemnieje szybko, znaczy że olej jest dobry i czyści silnik. Akurat w tym przypadku Specol. Równie dobrze jakiś tani olej może się szybko przepalić, i też zmienić kolor. Także na dwoje babka wróżyła 🙂.
Post automatically merged:

Znacząca zmiana koloru najczęściej świadczy o utracie właściwości oleju. Myślę że w przypadku Specola interwał 10000 km jest jak najbardziej bezpiecznym bez względu na kolor jaki nabierze podczas eksploatacji.
 
Tak jak pisałem, nie jestem fachowcem. Takie jest moje zdanie, uzasadnione w powyższym poście.
Post automatically merged:

A to dlaczego ten olej wcześniej ściemniał u kolegów którzy wypowiadali się w tym temacie, tak naprawdę tego nie wie nikt. Za dużo czynników i niewiadomych.
 
To w dużej mierze kwestia procesów utleniania.
 
dlaczego ten olej wcześniej ściemniał u kolegów którzy wypowiadali się w tym temacie, tak naprawdę tego nie wie nikt.
To nie jest wiedza tajemna. Najczęściej są dwie przyczyny:
- zanieczyszczenie, choćby sądzą
- procesy chemiczne (@poziom1989 już o tym napisał).
Problem polega na tym, że bez odpowiednich badań, tylko się domyślamy co spowodowało ciemnienie oleju.

Ps
W moim silniku olej ciemnieje po mniej więcej 200-300km. Każdy.
 
Dokładnie, bez badań i historii pojazdu niewiele można wywróżyć. Miałem w silniku w Maximie Shella Ultra, Valvoline Max Live i Eneos. Wszystkie ciemniały po ok 8 tyś km. Teraz kupiłem tego Specola , zobaczymy co będzie. Chociaż to już inny samochód i silnik ma więcej nagaru w środku. Do tego LPG. Wybrałem ten olej ze względu na dobre właściwości myjące, do 10 tyś km będzie pływał w misce na pewno. Mój kumpel miał strasznie zawalony silnik nagarem i szlamem jak ściągnął auto z Niemiec. Łał cały czas Elfa 10W40 i zmiana co 10000 km. Żadnych płukanek nie było. Po chyba 6-7 wymianach wymieniał pokrywę zaworów bo pękła (BMW) . Silnik wyglądał dużo lepiej. Prawie nic nie zostało nagaru, tylko lekki nalot jak.
 
U mnie w dieslu zachodzi sądzą po 3 tys . Wymieniam ten olej co 6 tys .

silnik ten olej smaruje już 40 tys km . Olej jak olej .. robi to co ma robić
 
Czy dyskutowanie o ciemnieniu oleju ma w ogóle sens skoro nowy olej odrazu połyka czarny szlam po starym i na dzień dobry zmienia barwę?
 
Back
Top