• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Specol Gold 5W-40 [analiza 2020]

Mylę się ,czy nie Ty coś wiesz więcej już przed analizą .
 
No też tak początkowo przeczytałem ,ale za drugim razem olśniła mnie konsystencja i wyobraziłem sobie krem :eek:
Konstytucja jest trwała ,zmieniają się tylko ci co coś unowocześniają ,ale jak we wszystkim umiar musi być ,większość powinna decydować ,referendum a nie decyzje jednej osoby .
 
A Ty chcesz zalać ,czy już zalany Specol . Pytam by wiedzieć jaka jest twoja pozycja w zainteresowaniu .
 
Tysiąc mi został na starym oleju i mam ten właśnie do wlania bańki stoją już
 
No to masz więcej czasu niż ja , chyba że km nabijasz szybko . Jeśli szybko to się zrównamy w ciekawości może.
 
No to mnie wyprzedzisz z wymianą raczej ,tylko zależy na ile tyś.km ten planujesz . Musimy kończyć bo to chyba off top .
 
Analiza i wasza ocena ,mogła by coś powiedzieć odnośnie ,ile można na nim max latać w interwale i czy może to być olej docelowy .
Analiza czegoś takiego nie powie ...
Oprócz oleju, jest jeszcze silnik, a konkretnie pozostałe elementy węzła, w którym pracuje olej (węzeł, to np łożysko główne wału korbowego, turbo jako całość, krzywka wałka rozrządu i popychacz zaworu, ...).
Więc w jednym silniku "pospolity ściek olejowy" wytrzyma w całkiem dobrym stanie 15 tys km, gdzie inny silnik zamorduje "PAO-estrowy" olej , czyli teoretycznie najlepszy, już po 7-9 tys km.
Kolejny przypadek, ten sam silnik i 2 różne style jazdy - autostrady vs miasto lub krótkie odcinki.
Dalej, jakiś domorosły Kubica się znajdzie i upala swoje jeździło ile wlezie.

Rozumiesz teraz, że analiza niczego takiego CI nie podpowie?
Prędzej analizy olejów przepracowanych pozwolą oszacować, czy w danym silniku, dany olej przy danym sposobie eksploatacji można eksploatować X tys km, czy trzeba interwał o połowę skrócić.
 
10 musi wykręcić co by tam się nie działo u mnie akurat 2 litry trzeba dolewać więc zawsze jest świeższy heh
 
Rozumiesz teraz, że analiza niczego takiego CI nie podpowie?
Rozumiem to ,pisałem też o tym , ale czasem ktoś po analizie nowego pisał ,że ten czy tamten olej na max ileś tyś.km interwału . W takim razie analiza przepracowanego mogła by to jakoś utwierdzić lub nie . Jeśli w upalanym ok by było , to w lajtowym tym bardziej .
 
najbardziej to chyba mnie interesuje co tam dzieje z tym specolikiem;-) stosunkowo nowy i nienajtańszy samochód z wymagającym silnikiem, z mocą podniesioną o 50%(lekko nie ma, to oczywiste) i chodzi na Specolu za pięć dyszek. Grubo? Grubo 😉
 
Tylko UOA to bym zrobił za min. 2 pełne interwały i wtedy imho miałoby to sens.....a czy wyszło by grubo to zależy.....w którą stronę ;)
 
najbardziej to chyba mnie interesuje co tam dzieje z tym specolikiem;-)
No nie tylko.
Jestem jeszcze ja ,kolega Drymeski i widziałem u kogoś jeszcze w podpisie ,a może mieć ktoś też bez podpisu . Opinie w wątku były dobre ,to i popyt się zrobił pewnie .
 
Ja tylko zapytałem , nie chodziło mi o wywołanie III wojny olejowej .Koledzy bez złośliwości , to tylko kwestia zaspokojenia ciekawości . Wiadomo, że w innym silniku może być inaczej ,a nawet w takim samym w innych warunkach . Jednak może taka analiza choć w przybliżeniu powie ,czy ten olej jest na 6-8-10tyś.km . Będzie analiza to ocenicie ,ja nie mam takiej wiedzy by to ocenić . Ale może zachowanie tego oleju w różnych silnikach i warunkach nie będzie tak odstawać i będzie można coś wywnioskować . Bo chyba nie jest tak ,by ten sam olej zachowywał się w innym silniku zupełnie o 180% w inną stronę .Może być tu trochę gorzej ,a gdzie indziej lepiej .

Kolego @adam bogusz ,poczekamy nie ma problemu . Mnie to interesi ,mimo że ten olej mam jako tymczasowy . Analiza i wasza ocena ,mogła by coś powiedzieć odnośnie ,ile można na nim max latać w interwale i czy może to być olej docelowy . Choć nie ukrywam ,że brakuje mi w tym oleju ciut PAO ,ale tak jak ktoś pisał ,za te ceny wszystkiego nie będzie .

Mogę się gdzieś mylić , odpiszecie to dotrze to do mnie . Nie jestem tu od 2018 i wiedzy wcześniej nie miałem , dlatego czasem wasze wpisy są dla mnie jak w łacinie . Z czasem się to zmienia/zmieni ,ale czasem ktoś się na mnie złości , no cóż .
Co miałoby wg Ciebie dać ciut PAO skoro reszta bazy to GIII?
 
PAO i molibden słowa klucze 😉 aha i bor ostatnio też ...
 
Lepsza baza ,nie ja tu pisałem :

" Podsumowanie: W porównaniu z poprzednią analizą sprzed kilku lat, widać, że olej został gruntownie zmieniony pakietowo i w tej chwili jest jednym z najnowocześniejszych pod tym kątem na rynku. Pakiet LSPI w takim przedziale cenowym to duża niespodzianka. Można przypuszczać, że dzięki temu mamy także niski poziom popiołów. Bazowo jednak już niespodzianki nie było i olej jest oparty na III grupie (HC), ale wszystkiego w tej cenie mieć nie można."

No i bliżej by miał do soku z gum jagód :cool:

Miałem HC a potem jak się okazało HC +10/15 PAO i działanie drugiego było lepsze na tyle ,że tu wylądowałem .
 
Back
Top