• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Specol Hipospec 75W-90

Specol Hipospec 75W-90

Analiza ufundowana dzięki hojności użytkowników: @koldek , @placek , @plpawzaw , @mowczar , @soszo , @hary979 , @michalm83 , @DWojtek , @Hubert1 oraz wielu anonimowym. Serdecznie dziękujemy.

Jakość:
  • API GL-5/GL-4/MT-1
Polecany do:
  • MAN: 342 Type M-3/S-1, 341 Type E-3/Z-2
  • MB: 235.8/235.11
  • Arvin Meritor O-76N
  • BMW OSP
  • DAF
  • Eaton
  • Ford: WSD M2C200 B/C, WSS M2C203-A1
  • GM
  • IVECO
  • MACK GO-J
  • MIL-L-2105D/MIL-PRF-2105E
  • Renault Truck Axles
  • Scania STO1:0
  • SEW-W-Gears
  • Volvo 97312/97316
  • VW G 50/G 51
  • ZF TE-ML 02B/05B/ 07A /08/12B/16F/17B/19C/21B
Strona oleju:


specol-hipospec-75w90-pierwiastki.jpg


Opis:
  • Olej spełnia kryteria SAE J306 dla olejów przekładniowych w lepkości SAE 90, jest pośrodku wymaganego przedziału
  • Index lepkości bardzo wysoki, zapewni niezmienność parametrów we wszystkich warunkach pracy przekładni, nawet pod wysokim obciążeniem
  • Pakiet dodatków standardowych raczej ubogi: ZDDP niewiele, metalicznych dodatków opartych o molibden czy bor brak. Prawdopodobnie olej, podobnie jak inne oleje tego typu oparty jest o związki siarki mające zapewnić prawidłową ochronę - jednak tych ICP nie pokaże

Podsumowanie: olej spełnia podstawowe normy API GL-5 oraz GL-4 więc możliwe jest jego szerokie zastosowanie. Producent zapewnia o zgodności z szerokim spektrum przekładni, także stosowanych w ciężkim sprzęcie tak europejskim jak i zza oceanu. Podstawy pakiet jest bardzo ubogi, jednak olej niemal na pewno oparty jest o niemetaliczne dodatki więc nie powinno to nikogo odstraszać.

W naszej opinii olej może być bezpiecznie stosowany w przekładniach które wymagają oleju o jednej z wymienionych norm.

Opakowanie:
20220211_091638.jpg 20220211_091629.jpg

Po mrożeniu:
20220305_184329.jpg 20220314_152545.jpg
 
Last edited:
Ciekawe czy dojadę do Szybenika ;-) Dam znać
No i nie dał znać, a pod Szybenikiem pożar. Specol chyba nie dał rady 😉🤭

Chciałem przenieść posty jako OT do wątku o podróżach ale zgubiły się wśród innych postów i straciły sens. Sorki za OT najwyżej się posprząta albo utworzy jakiś nowy watek
 
Last edited:
Zrobilem na tym oleju 50 tys. Po tym przebiegu zaczely zdecydowanie gorzej wchodzic biegi podczas jazdy a po spuszczeniu olej byl bardzo ciemny. Zmienilem na nowy innej firmy i jest poprawa.
 
No i nie dał znać, a pod Szybenikiem pożar. Specol chyba nie dał rady 😉🤭
Melduję, że wczoraj o 22.05 wróciłem tym samym czym pojechałem. Dyfer działa, nie rozpadł się, nie wydaje niepokojących dźwięków, nie pozostawia śladów. Prawie 3000km w trybach.
 
Last edited:
Back
Top