• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

SPECOL - ogólna dyskusja

  • Thread starter Deleted member 2321
  • Start date
Specol Moto 4T 10W40. Ciekawość produktu. Cena fajna więc czemu nie spróbować :)
 
Last edited by a moderator:
U mnie na Motulu 7100 fajnie biegi zmieniał. Znów na Valvoline po kilku tyś czuć było gorszą pracę skrzyni biegów. Ciekaw jestem Specola, cena naprawde fajna :)
I wlewam różne oleje, powód nie tylko cena. Bardziej zobaczyć różnicę. By potem móc na forach brylować :D
 
Jestem daleki od sugerowania czegokolwiek i nikogo o nic nie posądzam. Kwestia wyboru oleju bez stosownych, oficjalnych aprobat opiera się głównie o zaufanie danemu producentowi, który coś deklaruje. Jeśli deklaruje, to decyzja końcowa zawsze należy do użytkownika. Ja nie ufam producentom, którzy nie spełniają pewnych podstawowych dla mnie zasad. Nigdy nikomu nie zabroniłem stosowania tego, czy tamtego oleju.
Ja zauważam tylko taką zmianę, na początku pod analizą piszesz superlatywy o 5W40 i o aprobatach nic. Zebrałeś tam laiki za takie podsumowanie i w tle coś do tomka. Sam przeczytaj tam #32 i na samym dole #39 ( "Jestem analizą pozytywnie zaskoczony" ). A teraz brak aprobat i za drogi. Nic nie pisałem, że zabraniasz czy polecasz. Bardziej mnie interesuje jakie fakty są powodem takiej zmiany w ocenie tego oleju czy firmy. Może samemu trudniej to wyłapać. Nadal te oleje cenowo są OK, bo niby z jakimi innymi to porównać, w tej kwestii. Które są tańsze, jakieś z aprobatami są tańsze ?
Generalnie charakterystyka i specyfika skrzyń biegów, w tym samym modelu motocykla, jest taka sama w każdym egzemplarzu i jeżeli olej dobrze spisuje się w jednym motocyklu, w drugim takim samym, będzie spisywał się równie dobrze.. Jeżeli jest inaczej, to problem leży po stronie różnicy w poziomie wyeksploatowania samej skrzyni biegów, a przede wszystkim, w kwestii samego motocyklisty, gdzie każdy ma swoje preferencje i swój styl jazdy.
Też o tym ostatnio pomyślałem. To jest kolejna niewiadoma, nawet przy doradzaniu oleju do silnika. Mogą być te same silniki, inni właściciele, podobne przebiegi i polecany olej ze względu na to tłustym drukiem, może inaczej się zachowywać. Pomijając zgodność z zaleceniami i normami w manualu. Warunki przed, po i w trakcie są tego powodem.
 
Mam pytanie logistyczne do SPECOL'a. Chodzi mi o zabezpieczenie nakrętki w opakowaniach 4-litrowych. Czy normalne jest, że dolny pierścień nakrętki trzyma się na jednym "ząbku" a w innym egzemplarzu gdzieś tak na 1/3 obwodu? Oba opakowania pochodzą z jednego, dość dużego sklepu.
 
Mam pytanie logistyczne do SPECOL'a. Chodzi mi o zabezpieczenie nakrętki w opakowaniach 4-litrowych. Czy normalne jest, że dolny pierścień nakrętki trzyma się na jednym "ząbku" a w innym egzemplarzu gdzieś tak na 1/3 obwodu? Oba opakowania pochodzą z jednego, dość dużego sklepu.
 

Attachments

  • DSC_0435.JPG
    DSC_0435.JPG
    4,3 MB · Odwiedzin: 168
A co z olejami Orlenu lub Lotosa? Nie uważasz, że są równie dobre lub lepsze od specola a dodatkowo posiadają aprobaty? I cenowo są przyzwoite.
Aprobaty ważna rzecz zwłaszcza przy gwarancji. I to nie wątpliwy plus. Specol ma tu na forum robione badania próbek i z każdej wychodzi że jest to przyzwoity/dobry olej. Mając różnicę w cenie można oszczędność zagospodarować na dobrą płukankę. Bo jak doświadczenie pokazuje płukanki są ważne tak samo jak olej. Tak samo wymiana na czas oleju.

U mnie 2 samochody śmigają na Specolu. Do motocykla też wlałem Specola z tym ze on pójdzie na sprzedaż więc jak pozwoli pogoda to pewnie tylko parę km przejadę. Ja wlewam Specola z ciekawości. Teraz na wymianę też mam Specol a następna wymiana to może cos innego zapodam. Dla mnie najważniejsze by nie kupić podrób oleju jak i jakiś dodatek dolać do oleju.
 
Niestety zabezpieczenie opakowań korkami bywa nie do końca skuteczne.
Co do doświadczenia na Rynku to Specol produkuje oleje już od ponad 25 lat. I robią oleje przeróżne w tym specjalistyczne np. do Turbin wiatrowych. Stosują dość powszechnie bazy PAO, POE i PAG. Robią produkty dużo bardziej wymagające pod względem produkcyjnym niż zwykłe oleje silnikowe o w sumie dość standardowych składach.
Trzeba pamiętać, że wybierając produkt znanego dużego producenta często możemy trafić na olej, który w rzeczywistości został wyprodukowany/zblendowany przez małego producenta - często z dużo gorszym zapleczem technologicznym i doświadczeniem od Specola. Polskie blendownie też robią dla tych Wielkich. Jeśli Specol (czy Lotos) potrafią zrobić olej dla Mobila (i ta marka ma podobno gwarantować odpowiednią jakość) to logiczne jest, ze potrafi również wyprodukować odpowiedni olej pod własną marką.
Spotkanie z Technologiem się ze wzgledów Covidowych nieco pzreciągneło ale myślę, że wkrótce będziemy mieli materiał do dalszej dyskusji.
 
Last edited:
Trzeba pamiętać, że wybierając produkt znanego dużego producenta często możemy trafić na olej, który w rzeczywistości został wyprodukowany/zblendowany przez małego producenta - często z dużo gorszym zapleczem technologicznym i doświadczeniem od Specola. Polskie blendownie też robią dla tych Wielkich. Jeśli Specol (czy Lotos) potrafią zrobić olej dla Mobila (i ta marka ma podobno gwarantować odpowiednią jakość) to logiczne jest, ze potrafi również wyprodukować odpowiedni olej pod własną marką.
Moim zdaniem nieważne kto produkuje... dany olej musi być zgodny ze specyfikacją producenta. Nie ważny czy jest to mała blendownia, czy ogromna fabryka. Wszystkie te fabryki przechodzą zewnętrzne audyty, kontrole jakości dostaw i produktów gotowych. Moim zdaniem duży koncern to gwarancja odpowiedniej jakości. Szczególnie, że tacy producenci wytwarzają produkty na pierwszy montaż. Gdzie takie oleje przechodzą o wiele bardziej restrykcyjną kontrolę niż aftermarket.
 
Nie ważny czy jest to mała blendownia, czy ogromna fabryka. Wszystkie te fabryki przechodzą zewnętrzne audyty, kontrole jakości dostaw i produktów gotowych. Moim zdaniem duży koncern to gwarancja odpowiedniej jakości.
Standard w automotive, nie tylko petrochemia.
 
Tomek evo, czy w Specolu pod nakrętką jest dodatkowe jakieś zabezpieczenie typu folia?
 
Jest folia. Zawsze, wytłoczony na niej napis... "Orginal" ha, mam oryginalny olej 😁😁😁
 
Moim zdaniem nieważne kto produkuje... dany olej musi być zgodny ze specyfikacją producenta. Nie ważny czy jest to mała blendownia, czy ogromna fabryka. Wszystkie te fabryki przechodzą zewnętrzne audyty, kontrole jakości dostaw i produktów gotowych. Moim zdaniem duży koncern to gwarancja odpowiedniej jakości. Szczególnie, że tacy producenci wytwarzają produkty na pierwszy montaż. Gdzie takie oleje przechodzą o wiele bardziej restrykcyjną kontrolę niż aftermarket.
Zgoda tylko 2 sprawy. Wielcy pod zlecają tym małym o czym pisałem wielokrotnie a na pierwszy montaż zwykle idą inne niestandardowe produkty.
Post automatically merged:

Tomek evo, czy w Specolu pod nakrętką jest dodatkowe jakieś zabezpieczenie typu folia?
Jest plompa-sreberko od jakiś 2-3 lat. Ale trafiłem na partię bez tego zabezpieczania kiedyś.
 
Też miałem raz bez sreberka, ale za to korek był dobrze zabezpieczony😁
Olej jak najbardziej ok, lecz faktycznie może drażnić niechlujstwo producenta, raz sreberko jest raz nie, korek schodzi z zabezpieczeniem, różne kolory korka (są chyba czarne i niebieskie) takie mało profesjonalne, jak by go podrabiali to człowiek by się zastanawiał czy na orginalny olej trafił 😁
 
O lepsze opakowania to ja walczę z nimi od dawna. I jest coraz lepiej. Niestety ale Specol przez wiele lat konkurował głównie produktami, które sprzedaje się przede wszystkim ceną i stąd wynika niejako konieczność stosowania tanich opakowań. Bo Klient oczekuje niższej ceny a droższe opakowanie cenę winduje z górę.
 
tu nie chodzi nawet o opakowanie tylko o to aby wszystkie miały takie samo, czyli np. badziewne opakowanie ale takie same ze sreberkiem i czarnym korkiem który jest odpowiednio zabezpieczony, to naprawdę lepiej wygląda niż co partia inaczej.
 
Kolor korka może być różny. Bez sreberka miałem raz ale ja nie otwieram generalnie butelek wiec nie wiem :) jak często go nie ma.
 
Wielcy pod zlecają tym małym o czym pisałem wielokrotnie
Nie świadczy to od razu o tym, że produkty podwykonawcy są na tym samym poziomie, co firmy zlecającej. Wiele gałęzi przemysłu zleca podwykonawstwo w małych firmach, bo gdzie mają to zrobić? U konkurencji, czy w innych dużych firmach, gdzie cena będzie dużo większa? Kompletnie nietrafiony argument.

Wszystkie te fabryki przechodzą zewnętrzne audyty, kontrole jakości dostaw i produktów gotowych. Moim zdaniem duży koncern to gwarancja odpowiedniej jakości.
Bardzo ważne zdanie, które powtarza się wielokrotnie na forum, jednak nadal są osoby, którym nie przetłumaczysz.
 
Jeśli podwykonawca potrafi zrobić olej dla dużego odbiorcy to tym bardziej potrafi zrobić własny olej. Ja nie pisze o tym, ze olej x jest lepszy od oleju y tylko stwierdzam fakt, że kupując olej popularnej marki nie musi od być wcale wyprodukowany w "zakładzie macierzystym" tylko właśnie w małej blendowni. Bo zdaje się dyskusja nie dotyczy czy olej własny małego producenta/blendowni ma lepsze parametry od tego popularnego tylko czy ten mały jest w stanie spełnić odpowiednie wymogi i zapewnić odpowiedni poziom technologiczny procesu. I w tym kontekście ten argument jest jak najbardziej trafiony.
Post automatically merged:

Specol też przechodzi zewnętrzna audyty i kontrole i korzysta z baz oraz pakietów od wiodących światowych producentów.
 
stwierdzam fakt, że kupując olej popularnej marki nie musi od być wcale wyprodukowany w "zakładzie macierzystym" tylko właśnie w małej blendowni
Nikt nie zaprzecza.

ma lepsze parametry od tego popularnego tylko czy ten mały jest w stanie spełnić odpowiednie wymogi i zapewnić odpowiedni poziom technologiczny procesu. I w tym kontekście ten argument jest jak najbardziej trafiony.
Spoko, ale głównie sprawa rozbija się o to, że firmy zlecające podwykonawstwo, mają aprobaty i wysyłają na test. Mają przetestowane produkty. Specol tego nie robi z własnym produktem, bo nie ma na to kasy, albo nie chce w to zainwestować. Ma zaplecze, które jest w stanie zrealizować zlecenie dla większego gracza, ale nie oznacza to, że robi dokładnie taki sam produkt jakościowy, który znajdzie się później pod ich banderą. Kibicuję im szczerze, ale polecał będę, jak pojawią się na ich produktach aprobaty. Na ich własnych produktach.
 
@DjStar nie kwestionuję jakości oleju z pod marki Specol, wręcz doceniam za czystość i jakość bazy, ale jak wspomniałem formulacja jest niecodzienna. Istotna jest dla mnie również opinia osób, które znam, doceniam i wiem, że mają większe doświadczenie i wiedzę. Nie znam osobiście nikogo kto używał ten olej i może coś profesjonalnie powiedzieć o tych olejach z własnego doświadczenia. Opinia w internecie to co innego, każdy może napisać co chce.

Wiele lat jeździłem na Valvoline i Castrolach, ponieważ u mnie się sprawdzały i mogę każdemu polecić te produkty, co nie oznacza, że nie ma lepszych. Z czasem przeszedłem na Ravenol, Bizol z powodu mniejszego ryzyka podróbek. Sam kiedyś w sprawdzonym sklepie trafiłem na podrabiany valvo i mam znajomych mechaników, którzy mnie przed tym przestrzegali bo sami wielokrotnie spotykali się z tym zjawiskiem. Był też krótko Lotos czy Mannol, ale nie przekonałem się, szybko się degradowały i znikały z silnika, ale może to kwestia auta.

Myślę, że jakbym znał kogoś kto używa Specol z powodzeniem w swojej hondzie, toyocie, nissanie czy innym japońskim wozidełku, to nie miałbym żadnych oporów by przejść na ten olej, bo uważam, że jest zdecydowanie wart uwagi. Zwłaszcza, ze ryzyko podróbki praktycznie jest znikome.
 
Back
Top