• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

SPECOL - ogólna dyskusja

  • Thread starter Deleted member 2321
  • Start date
Lałem kiedyś Golda 5W40 do konającego M54 z BMW z poborem oleju. Kosztował wtedy 56 zł/4l, jakieś 5 lat temu. Otwarty, nie do końca szczelny baniak (wtedy po otwarciu wysuwało się taki lejko-dziubek, który co najwyżej mogłeś przytkać korkiem) był trzymany na zewnątrz i nic się z olejem nie działo, mróz czy upał. Pływających glutów nie uświadczyłem ;) auto dojeździło do swapa silnika.

Do CX-7 zalałem ich Hipospeca Synthethic do wszystkich układów (skrzynia, most, dyfer) i było ok. Lepiej (bardziej ślisko?) wchodziły biegi, ale na zimno na mrozie było czuć opór przy wbijaniu 1/2ki przez parę minut. Ale może tak już było wcześniej, nie pamiętam.

To tyle z moich doświadczeń ze Specolem - bańka w cenie dużej pizzy i zadanie swoje spełnił. Obecnie jak zbliża się do cen Lotosa czy Orlena, to moim zdaniem traci rację bytu jako tańsza alternatywa.
 
Fakt cena nie jest już tak atrakcyjna.
Miałem Golda 5w30 w 1.8t ,teraz mam w w2.5 td 5w40 nic negatywnego nie zauważyłem. Mam też 70w90 synt.w skrzyni i dyfrze w quattro i też wszystko w porządku.
Co do gęstości to płyn chamulcowy od k2 też jest bardzo lepki a mam kilka układów nim zalanych i dobrze działają.
Także ja psioczył na Specola nie będę .
 
Co do gęstości to płyn chamulcowy od k2 też jest bardzo lepki a mam kilka układów nim zalanych i dobrze działają.
Dlatego pisałem że warto napisać do specola z zapytaniem czy tak powinno być i czy inne płyny dot 4 specola też są takie żółte i gęste.
Też używam k2 i nie narzekam.
Jeśli specol trzyma parametry dotyczące właściwości płynów dot4 to znów zacznie się gówno burza tylko przez to że jest gęściejszy niż ATE
 
Jeszcze nie pisałem do nich, ale jutro przy piąteczku coś nasmaruję. Tak z zupełnej ciekawości i bez spiny. Zobaczymy co odpiszą o ile w ogóle.
 
Myślę, że nie chodzi tu o Specola
 
Może dla tego, że to marka która jest długo na polskim rynku. Jest takie powiedzenie "miarą sukcesu jest liczba wrogów".
A może dla tego, że olewają kontakt z klientem?
@tomek evo
Specol się specjalnie nie wyróżnia, wg pewnej indiańskiej legendy ktoś jeszcze czeka na tajemniczego technologa
Zbierz 10 forumowiczów, którym będzie faktycznie na tym technologu zależało to pogadamy.
 
@tomek evo - ale to już było i nie wróci więcej.

Tu gadamy o Castrolu - skąd tu wziął się Specol 🤔
 
Castrol się szybko ewakuował po kilku pytaniach, więc może stąd Specol?
 
@tomek evo - ale to już było i nie wróci więcej.

Tu gadamy o Castrolu - skąd tu wziął się Specol 🤔
Specol wiecznie żywy.
A jak by komuś faktycznie zależało to zupełnie serio piszę mogę porozmawiać na ten temat. Wcześniej temat upadł z kilku przyczyn w tym moich osobistych ale była ze strony Specola chęć "współpracy".
 
Od Specola to jest specjalny temat.
 
@tomek evo napisał w wątku oleje mniej znane:

Moja opinia nt. ich olejów nie jest dobra. Byłą analiza tego Revaline-a 504/507 5W30 i norm nie trzymał. Analiza gdzieś jest w sieci ale mozesz podpytać Kolegę Włyszkow-a może ją ma

@tomek evo, Specol też nie trzyma norm, a jednak "pozycjonujesz" go wręcz w półce premium ;) :)
 
Last edited by a moderator:
@tomek evo, Specol też nie trzyma norm, a jednak "pozycjonujesz" go wręcz w półce premium ;) :)
Ale akurat do Specol-a 504/507 5W30 nie ma sie do czego przyczepić. Spełnia normy i parametry na bardzo dobrym poziomie. Przepis pod aprobatę. Piszmy o konkretnym olejeu bo ja na upartego to idę o zakład, że u każdego producenta znajdziesz olej, który w jakimś zakresie normy nie spełnia. A akurat jeśli chodzi o 504/507 to Specol normy spełnia wiec Twój post może wprowadzać innych użytkowników forum w błąd. Porównaj sobie produkt Specola i Revline-a w tej normie i dopiero wyciagaj konkretne wnioski bo takie jechanie na Specol-a przy każdej okazji jak dla mnie jest oznaką braku obiektywizmu. Mogę nazwać Mobila czy Shella oszustami za ich tuszowanie skutków kastatrof ekologicznych i zaniedbań, których te firmy sie dopuściły ale czy ma to sens jak rozmawiamy o konkretnym oleju do konkretnego pojazdu? Szoszo musiałem.
 
Ale akurat do Specol-a 504/507 5W30 nie ma sie do czego przyczepić. Spełnia normy i parametry na bardzo dobrym poziomie. Przepis pod aprobatę. Piszmy o konkretnym olejeu bo ja na upartego to idę o zakład, że u każdego producenta znajdziesz olej, który w jakimś zakresie normy nie spełnia. A akurat jeśli chodzi o 504/507 to Specol normy spełnia wiec Twój post może wprowadzać innych użytkowników forum w błąd. Porównaj sobie produkt Specola i Revline-a w tej normie i dopiero wyciagaj konkretne wnioski bo takie jechanie na Specol-a przy każdej okazji jak dla mnie jest oznaką braku obiektywizmu. Mogę nazwać Mobila czy Shella oszustami za ich tuszowanie skutków kastatrof ekologicznych i zaniedbań, których te firmy sie dopuściły ale czy ma to sens jak rozmawiamy o konkretnym oleju do konkretnego pojazdu? Szoszo musiałem.

Mój wpis jest do kokegi, który tu na forum podniecał się, że Specol nie ma aprobat czy jak to zwał tak zwał.
Aprobaty danego oleju nic nie znaczą.
To tylko jałowy napis za kasę... dany koncern samochodowy dostaje kase od koncernu olejowego i aprobuje dany produkt, aby go zalewać do silników danej marki aut. Korzyść jest obopulna bo producenci oleju również zamieszczają na etykietach abrobaty producentów aut. Chodzi tu tylko o kasę i mydlenie ludziom oczu, nic więcej. Ot cala filozofia.
Olej powinien spełniać dane normy, mieć przyzwoite parametry i cenę.
Moim zdaniem Specol w swoim przedziale cenowym wypada bardzo dobrze, stosuję od lat ten olej, silnikowy i przejkładniowy, zero problemów.
W tym roku kupię moto speca 4t do motocykla zamiast valvoline synpower 4t, który lałem do tej pory.
Nie widzę powodu lać 2 razy droższego oleju, żeby się chwalić, po za tym produkt polski, a to się chwali.
Powinniśmy wspierać polskie firmy, a nie pluć na polskie produkty, nawet gdy nie ma ku temu żadnych powodów.
Pozdrawiam myślących!
 
Melduję posłusznie że istnieje 75W80 GL-5/GL-4 synthetic - kolejny po 75W olej przekładniowy którego nie ma na ich stronie a można kupić :)

Zdjęcie WhatsApp 2023-11-04 o 12.47.05_8cf5b187.jpg
Zrzut ekranu 2023-11-04 125710.jpg
 
Dość tłusty, po karcie, lepkości Broockfielda można sugerować, że nie jest to olej wybitny. Chyba, że GL-5 tak ma być 🤔
 
Back
Top