• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

SPECOL - ogólna dyskusja

  • Thread starter Deleted member 2321
  • Start date
@denton88 ja mam go w Mitsubishi Lancer z 2003r i jest ok. Olej długo był czysty w silniku, praca jednostki też ok, a użytkowane tylko w mieście.
 
Tak czytam niektórych opinie na temat produkcji, audytów wewnętrznych zewnętrznych to powiem krótko.... Nie mają pojęcia jak to wygląda. Pracuje w dużej firmie która spełnia rygorystyczne normy.,audyty są prawie codziennością. W pracy używam wagi aptekarskiej, mamy laboratorium i kontrole. Nasz produkt ma widełki w których parametry muszą się zmieścić inaczej idzie do utylizacji. I jestem pewien że w Specol podobnie wygląda proces produkcyjny. Tu ludzie mają dziwne mniemanie że jest jakiś gar i się wlewa co się wymyśli. Są formuły, ilościowe, wagowe i to się stosuje. Produkt/partia każda na 100% musi być badana przed wysyłką. Gdyby tak nie było to producent mógłby się zdziwić. Bo jednak czynnik ludzki jest zawodny. Jeśli używają dobrych surowców, komponentów to i produkt finalny jest dobry.
Fakt, szkoda że norm nie mają. Ale ja stosuje olej z powodu badania próbek na forum.
 
Tak czytam niektórych opinie na temat produkcji, audytów wewnętrznych zewnętrznych to powiem krótko.... Nie mają pojęcia jak to wygląda. Pracuje w dużej firmie która spełnia rygorystyczne normy.,audyty są prawie codziennością.
Chwała Ci za to!
To napisz jeszcze, że w takiej "dużej firmie gdzie audyty są codziennością" może funkcjonować kilka linii produkcyjnych.
Jedne zgodne z wymaganiami klientów OEM, inne zgodne z "wymaganiami wewnętrznymi".
I nie ma tutaj żadnego podtekstu, tylko rzeczywistość!


W pracy używam wagi aptekarskiej, mamy laboratorium i kontrole. Nasz produkt ma widełki w których parametry muszą się zmieścić inaczej idzie do utylizacji. I jestem pewien że w Specol podobnie wygląda proces produkcyjny.
No i tym stwierdzeniem potwierdzasz o czym "Klub Wzajemnej Adoracji" trąbi od dłuższego czasu!
Rozrzuty produkcyjne istniały, istnieją i istnieć będą!
Zgodnie z SPC i wskaźnikami Cp/Cpk/Cmk!

Tu ludzie mają dziwne mniemanie że jest jakiś gar i się wlewa co się wymyśli. Są formuły, ilościowe, wagowe i to się stosuje. Produkt/partia każda na 100% musi być badana przed wysyłką. Gdyby tak nie było to producent mógłby się zdziwić. Bo jednak czynnik ludzki jest zawodny. Jeśli używają dobrych surowców, komponentów to i produkt finalny jest dobry.
Fakt, szkoda że norm nie mają. Ale ja stosuje olej z powodu badania próbek na forum.
No i tutaj pełna zgoda!
Specol robi dobre oliwy, godne polecenia i nikt tego nie neguje.
"Wadą" jest brak podstawowych aprobat, choćby tylko API/ACEA.
To po prostu uwiarygadnia producenta.
 
Aprobaty API/ACEA w zupełności by wystarczyły. Ciekawe czy ASO "wyczuwa" takie niuanse? Niebawem przekonam się o tym, jak na przeglądzie gwarancyjnym wyciągnę z bagażnika Specola 0W30.
 
Chwała Ci za to!
To napisz jeszcze, że w takiej "dużej firmie gdzie audyty są codziennością" może funkcjonować kilka linii produkcyjnych.
Jedne zgodne z wymaganiami klientów OEM, inne zgodne z "wymaganiami wewnętrznymi".
I nie ma tutaj żadnego podtekstu, tylko rzeczywistość!



No i tym stwierdzeniem potwierdzasz o czym "Klub Wzajemnej Adoracji" trąbi od dłuższego czasu!
Rozrzuty produkcyjne istniały, istnieją i istnieć będą!
Zgodnie z SPC i wskaźnikami Cp/Cpk/Cmk!


No i tutaj pełna zgoda!
Specol robi dobre oliwy, godne polecenia i nikt tego nie neguje.
"Wadą" jest brak podstawowych aprobat, choćby tylko API/ACEA.
To po prostu uwiarygadnia producenta.
Wybacz ale na Internecie głupotą jest wymagać podawania miejsca pracy, jeszcze większą podać :) Audyt nie wpływa na produkcję ponieważ jeśli jest wszystko zgodne z technologią to nie ma podstaw przerywać, zmieniać produkcji.



Odpowiedź na 2 podpunkt taki że ktoś to kontroluje, dopuszcza do sprzedaży. Przy skomplikowanej technologii niestety ale nie zawsze wszystko jest ok. I wtedy produkt jest utylizowany [brak możliwości poprawy produktu]



To mówię, zgadzam się że aprobaty by im pomogły. Ale też przedstawiłem moją filozofie stosowania Specola. I jak wy potępiacie tak ja mogę zachwalać :) Skoro wam tak potrzeba wiarygodności to sięgacie po markowy produkt z wszelkimi aprobatami i jesteście zadowoleni. Tylko dziwnym trafem piszecie w temacie dla was w sumie obojętnym. Jak by to była misja olejowa. Nie stosuje, nie wypowiadam się. Ja dla 10zł różnicy ryzykuję silnikiem, zdrowiem :)
Zresztą aktualnie zastanawiam się nad konfiguracją GSa. Więc panowie wybaczcie ale są ważniejsze rzeczy od utarczek z wami. :)
 
Aprobaty API/ACEA w zupełności by wystarczyły. Ciekawe czy ASO "wyczuwa" takie niuanse? Niebawem przekonam się o tym, jak na przeglądzie gwarancyjnym wyciągnę z bagażnika Specola 0W30.
Jeżeli na opakowaniu masz wypisane właściwe normy to ASO się nie przyczepi przy wymianie. Jak ci silnik klęknie to nawet jakbyś miał olej od prezesa Mitsu z osobstym zaświadczeniem że jest ok to i tak by go uznali za podstawę do odrzucenia gwarancji. Olej klienta to dla ASO najłatwiejszy punkt zaczepienia przy problemach z silnikiem.
 
@wuwok, Oczywiste, że "kijem w wiadrze" nie mieszają, a kontrola jakości im lepsza tym więcej ważnych dużych odbiorców. Ciekawi mnie czy współpracują z jakąś dużą firmą serwisującą floty, wiadomo tajemnica handlowa i nikt takich info nie udostępnia publicznie, ale i tak ciekawe.

@Kuba
Aktualnie silnik D14Z6 z LPG w którym pływa istny kociołek panoramixa valvo+bizol+mobil+castrol. Ogólnie nie myślałem o 5w20 tylko 5w30/40, zobaczymy. Jeszcze bańka zwykłego Eneosa 5w30 czeka w kolejce na blindtest. Interwał max 6k, bardzo mało wchodzi w ten silnik ledwie ponad 3 litry, a pedał ciągle podłoga ☠️ przy tej mocy 🦽.No i wyciek z narożnika pokrywy muszę ogarnąć w pierwszej kolejności :p Chyba za mało silikonu dałem w narożnik pod uszczelkę i zaczęło podciekać, albo pokrywa się słabo ułożyła, okaże się. Te pokrywy w japońcach to dzieło szatana jest... W yarisce też się pocić zaczeło, a tam nigdy nie ruszane.

Specola obserwuję już z 2 lata, ale jakoś nie było okazji do testów. Różne osoby pytałem, ale nikt nigdy nie jeździł na tym, ludzie się boją, bo polski to na pewno kijowy i te bańki jak z kazachstanu zaprojektowane prze biuro marketingowe Borata. Chociaż mnie to akurat nie przeszkadza, mogli by nawet w szarych kartonach jak od mleka sprzedawać, bez znaczenia.

W środowisku hondy to raczej sekty wyznawców motula i shella dominują.
 
Chodzi mi o zabezpieczenie nakrętki w opakowaniach 4-litrowych. Czy normalne jest, że dolny pierścień nakrętki trzyma się na jednym "ząbku" a w innym egzemplarzu gdzieś tak na 1/3 obwodu?
Jest sreberko więc nie widzę problemu. Nie narzekaj, Shell wielka firma i nie ma sreberek, a korki mają 1 nitkę gwintu, pyk z boku i otwarte.
Specol już nie ma argumentu w postaci ceny. Lotos jest już w podobnych pieniądzach. Różnica rzędu 10-15-20zł za 4L to nie jest żaden argument.
Cena i 10-15 -20pln, to nadal różnica w kasie, jedno drugie wyklucza, manko. W takiej różnicy jest np. 2820/K2 i ja nie idę po taniości, można ale z rozwagą. Od kiedy Lotos potaniał, od fuzji ? Nic nie zauważyłem na stacji.
Specol w czasie płukania jako nośnik i krótkie interwały, to mi w to graj i kicham na aprobaty, skoro pierwsze 3 strony to same superlatywy i cieknąca ślinka. Skład jest, a test wykonam se sam, widełki powinny te oleje trzymać.
Mimo, że zalalem teraz Lotosa, który nie ma oficjalnej aprobaty, jakoś ciężko mi się przekonać do specola właśnie ze względu na jej brak w tym produkcie.
Na portalu oby ori był olej. Piszesz o guście, skoro obydwa nie mają aprobat.

Zawsze, wytłoczony na niej napis... "Orginal"
Nie zawsze, jak im brakuje to puszczają gładkie, pytałem jak mi się trafiły takie i takie.

Wszystkie te fabryki przechodzą zewnętrzne audyty, kontrole jakości dostaw i produktów gotowych.
To dlaczego na ru. są inne wersje czasem ? Gdyby wszyscy kupowali tylko od dużych, to mali by nie istnieli, a jednak istnieją.
Myślę, że jakbym znał kogoś kto używa Specol z powodzeniem w swojej hondzie, toyocie, nissanie czy innym japońskim wozidełku, to nie miałbym żadnych oporów by przejść na ten olej, bo uważam, że jest zdecydowanie wart uwagi. Zwłaszcza, ze ryzyko podróbki praktycznie jest znikome.
Ja używam w Toyocie i Nissanie, z pierwszego będzie UOA, tylko nie wiem jeszcze po ilu kkm.

Panowie, dodajcie w podsumowania pod VOA Specoli info "brak aprobat" i po sprawie. Bo tu się ścierają stosujący z nie stosującymi, a stosujący stosują bo dawniej niestosujący zachwalali. Ci pierwsi nie odbierają tego jako uświadamiania, tylko jako ataki na markę. Pomijam, że od uświadamiania uporczywego jest blisko do jakiejś nagonki. Zróbcie info pod VOA, my wiemy, nowi zobaczą od początku i koniec bicia piany, przechodzimy na inną markę olejową ;)
 
Od kiedy Lotos potaniał, od fuzji ? Nic nie zauważyłem na stacji.
a kto Ci każe na stacji kupować? Jakiej fuzji? Jeszcze do niczego nie doszło.

Cena i 10-15 -20pln, to nadal różnica w kasie
No idąc tym tropem, to można w ogóle oleju nie wymieniać. Jeśli postawimy obok siebie dwa oleje i jeden ma aprobaty i jest przebadany, a drugi tylko coś deklaruje, a różnica w cenie to 20zł, to wybór jest prosty. Raz na 10 tysięcy 20zł to koszt filtra oleju. Już nie przesadzajmy, że jest to porażająca różnica cenowa.
 
@Zielony34 - ja bym raczej powiedział, że każdy może zalać co tam chce. Jego samochód i jego sprawa. Natomiast walczył z polecaniem olejów bez norm (bez względu jak dobre są) bez zaznaczania że to na ryzyko kupującego. Jak coś się stanie (nawet jak szansa mierna i mizerna) to przecież nikt z polecających odpowiedzialności za złe doradzenie nie weźmie.

I to bez względu na markę oleju, bo do Amsoila to się tutaj za wiele osób nie czepia że bez norm. Tak samo standardowe Redline i t.d. ;)
 
@jerseyAdmin ja zawsze pisałem, że każdy stosuje, co chce. Nigdy nie zabroniłem, zawsze staram się uświadomić. Niestety, jestem często za to atakowany. Ale w tym wszystkim staram się zachować konsekwencje i pomimo osobistego zdania na temat serii SS od Amsoila, jego również nie polecam.
 
Raz na 10 tysięcy 20zł to koszt filtra oleju. Już nie przesadzajmy, że jest to porażająca różnica cenowa.
Po pierwsze, na podstawie tego, oraz wiedzy tutejszej nie wybieram postojowych za 8pln, bo to nafta, tylko za trochę więcej np. AR. Choćby po to, by bez obaw można było taką potrzymać dłużej niż zalecenia. Są tacy dla których ta różnica jest podstawą do stosowania tych tanich. Każdy robi jak uważa, ale Ty podobnymi różnicami w postojowych jednak się kierujesz.

Po drugie, jeśli w roku wymieniałem olej 2-3 razy to bankowo nie było to co 10kkm, taka jest prawda. Były zachwyty nad 5W40 Specola, dobra cena, plus polecenia i mi to pasowało na takie ceregiele płukankowe. Nie szkoda mi było takiego oleju na 3-5kkm, a skoro było opisane olej w cenie płukanki, to tym bardziej nie szedłem w płukanki za 8pln. Bliska równowaga cenowa olej/płukanki bardzo mi przypadła do gustu. :)

Producenci też nie zalecają wlewania płukanek czy innych dodatków.
Jak pamiętam, to JerseyAdmin pisał, że u niego w książce jest napisane zalecenie płukania co ileś kkm. Co do dodatków, raczej producenci oliwy niby zabraniają, producenci aut milczą.

Jak coś się stanie (nawet jak szansa mierna i mizerna) to przecież nikt z polecających odpowiedzialności za złe doradzenie nie weźmie.
Takiego zapisu na forum nie ma, nie zawsze też jest zaznaczane, że dany olej bez norm i na własne ryzyko. Co do Amsoil to poziom1898 często gęsto to tłumaczy i pisze, tak (ale oni robią dobre testy silnikowe własnych wytworów).
Moje pytanie jest takie, czy na początku pod analizą 5W40 Specola wszyscy wiedzieli o tym co mu brakuje ?
Jeśli od początku było o tym wiadomo, no to różnice ocen/wpisów w czasie są zaskakująco różne.
zawsze staram się uświadomić. Niestety, jestem często za to atakowany.
Styl uświadamiania twego tak niestety wpływa na innych, że większość czuje się atakowanym. Merytoryka merytoryką, ale taki język nie pomaga zrozumieć, a raczej kieruje dyskusję na manowce zaczepkowe.

Nie ja pisałem, a często tu czytam, że w ru. są inne wersje tego samego oleju. Jeśli wszędzie są, czy powinny być te same kryteria, to z czego wynikają różnice w tych samych nazwą olejach.
 
Ty podobnymi różnicami w postojowych jednak się kierujesz.
Bo to jest coś, co trzymam 10 minut na wolnych obrotach, nie interwał. Czepiasz się rzeczy, które zostały wyjaśnione wiele razy.

jeśli w roku wymieniałem olej 2-3 razy to bankowo nie było to co 10kkm,
Nie wiem, ja 3x w raku olej zmieniam i to co 10 tysięcy.

Styl uświadamiania twego tak niestety wpływa na innych, że większość czuje się atakowanym
a to nie mój problem. Nie wiem, co może być w złego w napisaniu, że "Trzeba pamiętać, że olej X nie posiada aprobat i stosownych testów i stosuje się go na własną odpowiedzialność". Jak ktoś czuje się zaatakowany takim tekstem, to raczej ma problemy z głową...
 
@Skiper Ogólnie racja widać na forum taki spadek chwilowego entuzjazmu odnośnie Specola, ale to normalne to tylko opinie, które są zmienne z biegiem czasu. Jeśli pojawiają się opinie jednoznacznie negatywne w przypadku stosujących to brakuje konkretów, co najwyżej kwestie akustyczne.

Swoją drogą ciekawe jakby to wyglądało gdyby cena była wyższa, bańka atrakcyjniejsza dla oka, a na etykiecie znalazła by się aprobata API. Olej przecież nadal ten sam. Konstrukcja mózgu homo sapiens... Zabawne jak to działa.
 
W moim przypadku do jednego z samochodów interesuje mnie API.
 
OK, warto mieć również API, bo takie samochody na naszym rynku również występują. Nie będę dyskryminował. Ale ogólnie, to fajnie, gdyby Specol o coś się postarał. Życzę im wydarcia części rynku dla siebie od takiego na przykład Mannola. Problem w tym, że Mannol ma za sobą całą rafinerię SCT = plecy finansowe.
 
Machnąłem szeroko miotłą, można pisać dalej, ale bez OT ok.
 
Nie jestem tu od 12/2018, ani od dawna i mam jedno pytanie do wyjadaczy.
czy na początku pod analizą 5W40 Specola wszyscy wiedzieli o tym co mu brakuje ?
Proszę o jasną i konkretną jedną odpowiedź w temacie.
 
Back
Top