Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notatka: This feature may not be available in some browsers.
Chwała Ci za to!Tak czytam niektórych opinie na temat produkcji, audytów wewnętrznych zewnętrznych to powiem krótko.... Nie mają pojęcia jak to wygląda. Pracuje w dużej firmie która spełnia rygorystyczne normy.,audyty są prawie codziennością.
No i tym stwierdzeniem potwierdzasz o czym "Klub Wzajemnej Adoracji" trąbi od dłuższego czasu!W pracy używam wagi aptekarskiej, mamy laboratorium i kontrole. Nasz produkt ma widełki w których parametry muszą się zmieścić inaczej idzie do utylizacji. I jestem pewien że w Specol podobnie wygląda proces produkcyjny.
No i tutaj pełna zgoda!Tu ludzie mają dziwne mniemanie że jest jakiś gar i się wlewa co się wymyśli. Są formuły, ilościowe, wagowe i to się stosuje. Produkt/partia każda na 100% musi być badana przed wysyłką. Gdyby tak nie było to producent mógłby się zdziwić. Bo jednak czynnik ludzki jest zawodny. Jeśli używają dobrych surowców, komponentów to i produkt finalny jest dobry.
Fakt, szkoda że norm nie mają. Ale ja stosuje olej z powodu badania próbek na forum.
Wybacz ale na Internecie głupotą jest wymagać podawania miejsca pracy, jeszcze większą podać Audyt nie wpływa na produkcję ponieważ jeśli jest wszystko zgodne z technologią to nie ma podstaw przerywać, zmieniać produkcji.Chwała Ci za to!
To napisz jeszcze, że w takiej "dużej firmie gdzie audyty są codziennością" może funkcjonować kilka linii produkcyjnych.
Jedne zgodne z wymaganiami klientów OEM, inne zgodne z "wymaganiami wewnętrznymi".
I nie ma tutaj żadnego podtekstu, tylko rzeczywistość!
No i tym stwierdzeniem potwierdzasz o czym "Klub Wzajemnej Adoracji" trąbi od dłuższego czasu!
Rozrzuty produkcyjne istniały, istnieją i istnieć będą!
Zgodnie z SPC i wskaźnikami Cp/Cpk/Cmk!
No i tutaj pełna zgoda!
Specol robi dobre oliwy, godne polecenia i nikt tego nie neguje.
"Wadą" jest brak podstawowych aprobat, choćby tylko API/ACEA.
To po prostu uwiarygadnia producenta.
Jeżeli na opakowaniu masz wypisane właściwe normy to ASO się nie przyczepi przy wymianie. Jak ci silnik klęknie to nawet jakbyś miał olej od prezesa Mitsu z osobstym zaświadczeniem że jest ok to i tak by go uznali za podstawę do odrzucenia gwarancji. Olej klienta to dla ASO najłatwiejszy punkt zaczepienia przy problemach z silnikiem.Aprobaty API/ACEA w zupełności by wystarczyły. Ciekawe czy ASO "wyczuwa" takie niuanse? Niebawem przekonam się o tym, jak na przeglądzie gwarancyjnym wyciągnę z bagażnika Specola 0W30.
Jest sreberko więc nie widzę problemu. Nie narzekaj, Shell wielka firma i nie ma sreberek, a korki mają 1 nitkę gwintu, pyk z boku i otwarte.Chodzi mi o zabezpieczenie nakrętki w opakowaniach 4-litrowych. Czy normalne jest, że dolny pierścień nakrętki trzyma się na jednym "ząbku" a w innym egzemplarzu gdzieś tak na 1/3 obwodu?
Cena i 10-15 -20pln, to nadal różnica w kasie, jedno drugie wyklucza, manko. W takiej różnicy jest np. 2820/K2 i ja nie idę po taniości, można ale z rozwagą. Od kiedy Lotos potaniał, od fuzji ? Nic nie zauważyłem na stacji.Specol już nie ma argumentu w postaci ceny. Lotos jest już w podobnych pieniądzach. Różnica rzędu 10-15-20zł za 4L to nie jest żaden argument.
Na portalu oby ori był olej. Piszesz o guście, skoro obydwa nie mają aprobat.Mimo, że zalalem teraz Lotosa, który nie ma oficjalnej aprobaty, jakoś ciężko mi się przekonać do specola właśnie ze względu na jej brak w tym produkcie.
Nie zawsze, jak im brakuje to puszczają gładkie, pytałem jak mi się trafiły takie i takie.Zawsze, wytłoczony na niej napis... "Orginal"
To dlaczego na ru. są inne wersje czasem ? Gdyby wszyscy kupowali tylko od dużych, to mali by nie istnieli, a jednak istnieją.Wszystkie te fabryki przechodzą zewnętrzne audyty, kontrole jakości dostaw i produktów gotowych.
Ja używam w Toyocie i Nissanie, z pierwszego będzie UOA, tylko nie wiem jeszcze po ilu kkm.Myślę, że jakbym znał kogoś kto używa Specol z powodzeniem w swojej hondzie, toyocie, nissanie czy innym japońskim wozidełku, to nie miałbym żadnych oporów by przejść na ten olej, bo uważam, że jest zdecydowanie wart uwagi. Zwłaszcza, ze ryzyko podróbki praktycznie jest znikome.
a kto Ci każe na stacji kupować? Jakiej fuzji? Jeszcze do niczego nie doszło.Od kiedy Lotos potaniał, od fuzji ? Nic nie zauważyłem na stacji.
No idąc tym tropem, to można w ogóle oleju nie wymieniać. Jeśli postawimy obok siebie dwa oleje i jeden ma aprobaty i jest przebadany, a drugi tylko coś deklaruje, a różnica w cenie to 20zł, to wybór jest prosty. Raz na 10 tysięcy 20zł to koszt filtra oleju. Już nie przesadzajmy, że jest to porażająca różnica cenowa.Cena i 10-15 -20pln, to nadal różnica w kasie
Co masz na myśli?To dlaczego na ru. są inne wersje czasem ? Gdyby wszyscy kupowali tylko od dużych, to mali by nie istnieli, a jednak istnieją.
Po pierwsze, na podstawie tego, oraz wiedzy tutejszej nie wybieram postojowych za 8pln, bo to nafta, tylko za trochę więcej np. AR. Choćby po to, by bez obaw można było taką potrzymać dłużej niż zalecenia. Są tacy dla których ta różnica jest podstawą do stosowania tych tanich. Każdy robi jak uważa, ale Ty podobnymi różnicami w postojowych jednak się kierujesz.Raz na 10 tysięcy 20zł to koszt filtra oleju. Już nie przesadzajmy, że jest to porażająca różnica cenowa.
Jak pamiętam, to JerseyAdmin pisał, że u niego w książce jest napisane zalecenie płukania co ileś kkm. Co do dodatków, raczej producenci oliwy niby zabraniają, producenci aut milczą.Producenci też nie zalecają wlewania płukanek czy innych dodatków.
Takiego zapisu na forum nie ma, nie zawsze też jest zaznaczane, że dany olej bez norm i na własne ryzyko. Co do Amsoil to poziom1898 często gęsto to tłumaczy i pisze, tak (ale oni robią dobre testy silnikowe własnych wytworów).Jak coś się stanie (nawet jak szansa mierna i mizerna) to przecież nikt z polecających odpowiedzialności za złe doradzenie nie weźmie.
Styl uświadamiania twego tak niestety wpływa na innych, że większość czuje się atakowanym. Merytoryka merytoryką, ale taki język nie pomaga zrozumieć, a raczej kieruje dyskusję na manowce zaczepkowe.zawsze staram się uświadomić. Niestety, jestem często za to atakowany.
Bo to jest coś, co trzymam 10 minut na wolnych obrotach, nie interwał. Czepiasz się rzeczy, które zostały wyjaśnione wiele razy.Ty podobnymi różnicami w postojowych jednak się kierujesz.
Nie wiem, ja 3x w raku olej zmieniam i to co 10 tysięcy.jeśli w roku wymieniałem olej 2-3 razy to bankowo nie było to co 10kkm,
a to nie mój problem. Nie wiem, co może być w złego w napisaniu, że "Trzeba pamiętać, że olej X nie posiada aprobat i stosownych testów i stosuje się go na własną odpowiedzialność". Jak ktoś czuje się zaatakowany takim tekstem, to raczej ma problemy z głową...Styl uświadamiania twego tak niestety wpływa na innych, że większość czuje się atakowanym
Proszę o jasną i konkretną jedną odpowiedź w temacie.czy na początku pod analizą 5W40 Specola wszyscy wiedzieli o tym co mu brakuje ?