• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Specol Premium 5w40 C3

  • Thread starter Deleted member 77
  • Start date
Nie błyszczy to mało powiedziane, ale to nie temat o SCT :D
 
Mi chodziło tylko i wyłącznie o samo wymieszanie olejów bazowych i dodatków. A jakość? To już inny temat.
 
Myślę, że ten Specol to ciekawa alternatywa Orlena MaxExpert 5w40 C3 lub Lotosa Aurum (choc Aurum nie znamu składu ani lepkości), jednak Orlen to ta "grubsza" 40stka, a Specol z dolnej granicy. Do wyboru do koloru:)
 
A ja myślę, że to olej dla tych, co myślą, że "im wyższa gęstość, tym lepsza ochrona" (tak, celowo tak piszę).
5w40 dla niektórych jest lekiem na całe zło.
Więc w rzeczywistości olej to taki "gęsty" 5w30, ale z napisem na bańce 5w40 (formalnie zresztą to jest 5w40).
 
Trzy razy przeczytałem zanim skumałem o co Ci biega;)
 
Panowie, mały update po wymianie w mojej wysoko przebiegowej Hondzie (520 000 km). Po wymianie przed chwilą z Shella 5w40 API SN PLUS,
na ten właśnie Specol mam takie spostrzeżenia:
Kontrolka cisnienia gaśnie rewelacyjnie szybko, na Shellu też było super ale tu jest lepiej (bo np na Orlenie 5w40 C3 czuć było, że pompa sie musi napracować). Zaskakująco cichy i miękki start silnika. Szczerze powiedziawszy na żadnym chyba oleju nie było takiego startu.
Sama praca na ciepłym silniku bez zmian w stosunku do Shella. Bardzo dobra.
A także poprawiła się chyba praca na jałowym, jest ciszej i mniejsze drgania. Ale tutaj trzeba obserwować jeszcze. Słowem duży i to bardzo plus dla Specola
 
Poczekaj, aż się Specol tak zestarzeje jak Shell czy Orlen i wymień na któryś z tych dwóch - pewnie napiszesz to samo co teraz :)
 
Niestety pamietam, że na Orlenie tak dobrze nigdy nie było, ale on ma inną lepkość troszke wiec zrozumiałe. Generalnie zawsze mam odczucie pogorszonej pracy silnika na nowym oleju. Dopiero po tych dwoch czy trzech tysiacach jakoś sie tak dociera i jest lepiej
 
Panowie, mały update po wymianie w mojej wysoko przebiegowej Hondzie (520 000 km). Po wymianie przed chwilą z Shella 5w40 API SN PLUS,
na ten właśnie Specol mam takie spostrzeżenia:
Kontrolka cisnienia gaśnie rewelacyjnie szybko, na Shellu też było super ale tu jest lepiej (bo np na Orlenie 5w40 C3 czuć było, że pompa sie musi napracować). Zaskakująco cichy i miękki start silnika. Szczerze powiedziawszy na żadnym chyba oleju nie było takiego startu.
Sama praca na ciepłym silniku bez zmian w stosunku do Shella. Bardzo dobra.
A także poprawiła się chyba praca na jałowym, jest ciszej i mniejsze drgania. Ale tutaj trzeba obserwować jeszcze. Słowem duży i to bardzo plus dla Specola
Żebym nie widział Twoich poprzednich wpisów,i olei których używasz byłbym przekonany,że dostałeś świeżutką posadkę w Chorzowie🤣
 
ale przyznasz laurka mi wyszła, prawda? 🤣 niestety posady nie dostałem, nawet bym nie chciał, a jeżeli jakimś cudem bym dostał to na dwa dni góra z moimi turbo kompetencjami ;-) no chyba, że w marketingu 😏
 
W marketingu to akurat jest wiele pracy do wykonania :) . Bo jak widać produkty mają naprawdę niezłe ale są moim zdaniem zdecydowanie niedocenieni. Pakiet raczej typowy pod C3 plus molibden w odpowiedniej ilości do tego aby dawał wymierne korzyści. Dla mnie solidny średniak w bardzo budżetowej cenie bo znam oleje, które są pond 2 x droższe a nie są w niczym lepsze. Po raz kolejny Polski olej daje radę👍
 
Tylko niech zmienia etykietę bo do sn+ tutaj nie pasuje , a jaka jest data produkcji ?
 
Adam pisał, że nie. Trzeba dopytać o to SN Plus co autor miał na myśli umieszczając na etykiecie.
 
@tomek evo masz racje. U nich jest delikatnie mówiąc bałagan z tymi normami. Na bańce jest nadruk api sn plus, na stronie nie ma...
@Binas96 nie wysłałem jeszcze, ale widze, że doceniacie moje zdolności 😂🤣😂 zastanowie sie nad tym ;-)))
 
I to Polski olej niszowego producenta:)
 
Back
Top