• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Specol Premium Api Sn Plus 5w30

  • Thread starter Deleted member 77
  • Start date
D

Deleted member 77

Gość
Przedstawiam analizę UOA Specola Premium API SN PLUS 5w30

Auto: BMW X5 F15, 28iX, 2017, przebieg ok. 85 000km, silnik N20

Samochód głównie użytkowany w trasie PL-AUT, jeżdżony szybko lub bardzo szybko 50 % + krótkie odcinki po mieście na miejscu po ok 10 km

Na oleju zrobione 11 000 km, dolewka ok. 1,5 litra UWAGA Specola 5w30 504/507, czyli nie tego samego, na jaki był wymieniany

Przed Specolem był Castrol w serwisie we Wiedniu, na pewno 5w30 ale jaki nie wiadomo

analiza.001.jpeg
 
Wynik ładny, żelaza mało
Molibden i magnez pewnie z specola 504/507?
 
Nie ma analizy premium sn plus, ale podejrzewam ze moli i magnez z niego, analiza 504/507 jest i z neogo moze byc bor, bo magnezu i moli tam
Nie ma
 
Jak wyglądają pod względem zużyciowym te silniki w innych analizach dla porównania? Bo wyszło zużyciowo bardzo ładnie. Lepkość przy tym rozcieńczeniu paliwem też bardzo dobrze jak na intensywne użytkowanie "jeżdżony szybko lub bardzo szybko 50 % + krótkie odcinki po mieście". TBN /TAN ok i widać, że olej ma jeszcze zapas. Moim zdaniem Specol kolejny raz dał rade.
 
ja niestety nie wiem jak wygaldaja, a tego wozu byla to pierwsza analiza. mnie najbardziej zaskoczyl zapas tbn'u po 11 tys. wychodzi na to, ze pakiet magnezowy lepiej trzyma
 
A to nie ten sam przypadkiem?
 
Ta pakiety pod SN Plus u Specola sa mocno zastanawiające...
 
tak, ten sam chyba. mój to Specol Premium 5w30 C3 API SN PLUS,dexos 2 i mb229.52 miedzy innymi
 
Ta pakiety pod SN Plus u Specola sa mocno zastanawiające...
A konkretniej? Bo ja nie widze nic niepokojacego. Dolewka 504/507 specola pewnie troszke zaklamala wynik poerwiastkow jednak nadal dla mnie wszystko ok
Post automatically merged:

@Mr.Wolf może potwierdzi. Analiza spoko, jakiś uwag nie mam. Te silniki tak biorą olej pod większym obciążeniem czy ten typ tak ma?
Wiem, że właściciel dolewa. Czy jego egzemplarz czy wszystkie to nie wiem
 
No o to chodzi, że 5W40 i 5w30 mają już miedzy sobą rozbieżności w ilości pierwiastków, a oba są niby pod SN Plus jeden ma 200Mg 1600Ca, drugi ma magnezu śladowe ilości i ponad 1800Ca, natomiast Gold, który SN Plus nie ma chyba jest najbardziej zbliżony do innych olejów API SN Plus
 
Z tego co wiem lubią brać a im bardziej się ciśnie tym więcej (ale to normalne w sumie). Ja myślałem, że masz zalane 5W40C3. Tu masz lepkość 12,3 na używanym oleju z dolewką 5W30 i rozcieńczonego w dodatku paliwem.
 
niby tak, niby nie. Castrol edge M ma pakiet sn plus i jest on wlasnie zblizony to tego z analizy, podejrzewam ten sam
 
Z tego co wiem lubią brać a im bardziej się ciśnie tym więcej (ale to normalne w sumie). Ja myślałem, że masz zalane 5W40C3. Tu masz lepkość 12,3 na używanym oleju z dolewką 5W30 i rozcieńczonego w dodatku paliwem.
usystematyzujmy:
ja w mini mam cały czas golda 5w40
w hondzie miałem ten, o którym mówisz 5w40 C3 - już nie mam tak btw
a ta analiza dotyczy auta teścia, jak w opisie
Post automatically merged:

Ja się ich chyba przy okazji zapytam o to bo też się w tym gubię.
możesz zapytać. ja pytałem i jak podsyłałem odpowiedzi Specola w temacie VOA 5w40 C3 - ten ma pakiet SN PLUS i producent pakietu go zbadał i certyfikował, Gold 5w40 z wizualnie najbardziej pakietm pod LSPI nie ma tej normy bo prod. pakietu go nie sprawdzał pod tym kontem.
Najbardziej zastanawiający jest pakiet 5w40 C3 pod LSPI, sporo wapnia ale jak podawali mieści się w normie a oni kupili taki pakiet od prod. który taki pakiet tak oznaczył
 
niby tak, niby nie. Castrol edge M ma pakiet sn plus i jest on wlasnie zblizony to tego z analizy, podejrzewam ten sam
EGDE M SN Plus ma 190 Boru, 1000Ca i 450Mg
Specol 5W40 SN Plus C3 ma śladowe ilości boru i magnezu oraz 1860Ca
Specol 5W30 SN Plus C3 z analizy Wolfa ma 200Mg i koło 1700Ca z twojej ma inne ilości ale nie biore pod uwage bo sporo dolewka 504/507 była
Specol Gold Bez SN Plus ma po ok 1100 Mg i Ca
Shell z SN Plus 1100Mg i 1400Ca

Ja się pogubiłem, ma ktoś dane odnośnie oficjalnych pakietów pod SN Plus od czołowych dostawców?
 
Last edited by a moderator:
Podejrzewam, że pakietow jest sporo, różnych, sam widziałem wiecej jak 5
 
Tak ale rozrzut 1000ppm na CA i Mg to sporo jak na jedną normę tym bardziej, ze SN Plus w stosunku do SN rozszerzona jest o wpływ na LSPI, a w jednym oleju mamy CA prawie 2000, a w drugim 1000 z czego by wynikało, ze większego wpływu Ca na to zjawisko nie ma.
 
Ma i rośnie on liniowo. Dlatego miła pani ze Specola zaznaczyła, że 1900 ppm ca w premium 5w40 C3 miesci sie w normie w górnym limicie, dodatkowo wspomagane jest moli
 
Wklejałem w innym temacie wkleję i tutaj. Dane na podstawie 15 przebadanych olejów.

index.php
 
Back
Top