• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Specyfikacje API/ILSAC

  • Thread starter Deleted member 6544987
  • Start date
Dosc istotny test w kontekscie kompatybilnosci z elastomerami. Wedlug mnie w szczegolnosci wazny dla formulacji PAO (ester).

 
procz SAE 0W-30 z powodu stezenia P.
Mógłbyś wytłumaczyć czemu służy ograniczenie stężenia P w olejach SAE 20/30 w relacji do API? Tzn dlaczego olej na tym samym pakiecie np 5W30 jest API SL , a np 5W40 jest API SN? Wiem, że chodzi właśnie o zawartość fosforu ale co ma z tym wspólnego lepkość.
 
Ograniczenie obowiazuje dla lepkosci SAE: 0W-16, 5W-16, 0W-20, 5W-20, 0W-30, 5W-30, 10W-30 max. 800 ppm. Pewnie ma to zwiazek z emisja spalin, a jak wiemy dla tych lepkosci priorytetem bedzie obnizenie spalania paliwa.

Zapoznaj sie rowniez z testem silnikowym Sequence IIIGB.
 
Nie
 

Attachments

  • Screenshot_20210911-193331_Opera.jpg
    Screenshot_20210911-193331_Opera.jpg
    474,8 KB · Odwiedzin: 161
Dziwny ten opel. Wymagania co do zużycia zamiast rosnąć to spadły.
 
Właśnie to mam na myśli.
Dodatkowo, dopuszczają oleje gr II i II+ (cokolwiek to znaczy).
Ogólnie z grubsza analizujac wymagania, wydaje się, że norma zmniejsza wymagania względem oleju.
Zmiany niektórych parametrów wyglądają raczej na kosmetyczne, niż realne (noack i popioły).
 
Dexos to jest norma GM, a Opel to PSA ;)
Dokladnie to stellantis.
A trwałość produktów (m.in. samochodów)
w obecnych czasach rośnie czy spada?
Uważam że spada ale co to ma do rzeczy?
Moim zdaniem górę wzięły tu aspekty eko, olej ma stawiać jak najmniejsze opory a więc idą w obniżenie lepkości kosztem mniejszej ochrony. Wszystko ma gdzieś swoje granice.
 
No jednak nie PSA. Od początku 2021 roku nie ma juz czegoś takiego jak PSA. Zaczepki szukasz? To idź gdzie indziej.
 
Last edited by a moderator:
@Dulin7, po co cytujesz post bezpośrednio pod nim?

Oj, dawno "miotły" nie używaliśmy.
Zaczynają się zaczepki słowne ...
 
Zaczepki szukasz?
Tzn czyli dexos to jednak GM. A PSA zmienił się w Stellantis. Dzięki za doinformowanie. Jeszcze wczoraj szukaliśmy adresu w Google i widnieje PSA-Citroen

Groupe PSA – dawny francuski koncern motoryzacyjny powstały w 1976 roku w wyniku przejęcia przez Peugeota bankrutującego Citroëna. W styczniu 2021 roku sfinalizowana została fuzja z włosko-amerykańskim FCA, w wyniku której powstał nowy międzynarodowy konglomerat Stellantis.
 
Przecież Opel do niedawna należał do GM a PSA, która zmieniła się w Stellantis kupiła go niedawno. Więc chyba dla aut produkowanych prze Opla pod GM tyczą się normy z okresu produkcji?
 
Przecież Opel do niedawna należał do GM a PSA, która zmieniła się w Stellantis kupiła go niedawno.
Dokładnie do 1 sierpnia 2017 r. Jakby nie patrzeć, 4 lata.
 
Więc chyba dla aut produkowanych prze Opla pod GM tyczą się normy z okresu produkcji?
Niezupełnie/
Jesienią 2018r Opel wprowadził do benzyn GPF'y, a olej dalej Dexos1 g2.
Gdzieś w 2019 albo 2020 pojawiła się norma Opel OV0401547a wraz z nią 0w20.
Teraz funkcjonują 3 linie produktowe w ASO Opla:
- "stara" GM
- nowa Opla (pod PSA)
- Eurorepear
 
Ja mówiłem o autach produkowanych w latach gry Opel należał do GM a nie modelach, które są w dalszej produkcji ale pod inną kuratelą.
 
Mowa była o nowej normie Dexos1 Gen3.
 
@Raven, a ja piszę o modelach z okresu przejściowego, które już są historią.
 
Back
Top