• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Specyfikacje VW

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Nie miał do dyspozycji bo 505.1 to był pierwszy mid saps VAGa. Olej w którym tylko odjęto składniki z pakietu aby obniżyć popioły, a nie dano nic w zamian i moim zdaniem jedyny sens tej normy to jest spełnianie eko wymagań bo osobiście nie widzę żadnej korzyści z wykastrowana oleju w tym konkretnym zastosowaniu wrecz przeciwnie mniej ZDDP i mniej detergentów to nawet wady skoro wałki są mocno obciążone. Przesiadka z 507 na 505.1 to spory krok wstecz.
 
Nie do końca o to mi chodziło. VAG zleca robienie olejów na zewnątrz, jeżeli potrzebowali mid-SAPS to kazali zrobić. Nie wiem kto im wtedy robił oleje, ale co, powiedzieli im "zróbcie jak najgorszy"? Bo na to wychodzi. VAG różne dziwne rzeczy robi, ale jakoś mi to nie pasuje. Zwłaszcza że koncern tej wielkości mógł w sumie zażyczyć sobie czego chciał.
 
@Plywak
Czyli lepiej wg. Ciebie pozostać przy 507 i 0/5 w30 ? Zastanawiam się nad zmianą ze względów ekonomicznych, ale jeśli w cenie tak ok. 30 zł mniej niż 120zł/4l (które płacę obecnie za 0w30 507) nie ma nic sensownego, to może lepiej nie zmieniać i zostać przy tym 0w30...
 
Olej, który masz zalany pakietowo i bazowo przebija większość olejów w normie 505.1


Nie do końca o to mi chodziło. VAG zleca robienie olejów na zewnątrz, jeżeli potrzebowali mid-SAPS to kazali zrobić. Nie wiem kto im wtedy robił oleje, ale co, powiedzieli im "zróbcie jak najgorszy"? Bo na to wychodzi.
A może powiedzieli zróbcie taki aby auto spełniało eko normy? Naprawdę chciałbym się dowiedzieć co miała na celu ta norma ale chyba się nie dowiem ;) Nowsze normy VW rozumiem bo stawiają konkretne wymagania, a ta? Niby jakieś stawia ale nikt nie wie za bardzo jakie ;)
 
Last edited by a moderator:
Biorąc pod uwagę ilość norm jakie ma VW to nie zrobili kolejnej tylko po to, żeby była czy dlatego że im dostawca oleju akurat taką produkował :) VW to nie FCA. Wg mnie zdrowym podejściem jest założenie, że VW wiedział co robi, zwłaszcza że jak sam piszesz @Plywak miał do dyspozycji lepsze, bogatsze normy - a mimo tego stworzył tą.

Inna inność że chętnie był poczytał o tym, co kierowało VW dokładnie przy tworzeniu 505.01. @tomek evo - są jakieś opracowania w tym temacie? Czy to "wiedza tajemna" nie dla plebsu ;) i tylko osoby z branży wiedzą co i jak?
Też nie mam jakiejś specjalnej wiedzy na ten temat natomiast nawet wśród rozgarniętych mechaników oraz pracowników ASO temat normy 505.01 funkcjonuje (funkcjonował) i trochę na ten temat można wyczytać w necie. Faktycznie przy normie 505.01 producent obciął poziom sapsów co mogło wynikać z różnych kwestii. Być moze lepiej dla pompowtrysków jest jak olej nie ma zbyt wysokich popiołów bo z takimi opiniami też się spotkałem. Zaczęto wprowadzać też filtry cząstek stałych i być może VW chciał być na to gotowy stąd norma jest "uniwersalna". Inni producenci też tak postępowali wprowadzając inne normy jednak VW położył duży nacisk na właściwości oleju na przeciążenia i podobno nawet na szkoleniach dla ASO zwracano uwagę, że do pompek tylko 505.01 (a potem też 504/507) i że to akurat ważne. VW ma swoje testy, po których olej dostaje aprobatę i nie jest tak, że oleje przechodza te testy z palcem w nosie bo im nowsza norma tym wymagania wyższe i w przypadku 50/509 jak olej nie dopakuje się naprawdę mocno PAO to testu nie zaliczy.
505.01 jest jedna z niewielu norm, na które osobiście zwracam szczególna uwagę dobierając olej. Nie jest tak, ze zawsze upieram się przy tej normie bądź wyższej 504/507 ale jak już to wolę pokierować kupującego na olej z wyższej półki na bazach z grupy IV. Zawsze staram się aby kupujący miał świadomość co kupuje.
Post automatically merged:

Olej, który masz zalany pakietowo i bazowo przebija większość olejów w normie 505.1



A może powiedzieli zróbcie taki aby auto spełniało eko normy? Naprawdę chciałbym się dowiedzieć co miała na celu ta norma ale chyba się nie dowiem ;) Nowsze normy VW rozumiem bo stawiają konkretne wymagania, a ta? Niby jakieś stawia ale nikt nie wie za bardzo jakie ;)

Napisałem z grubsza co wiedziałem można poszperać w necie na ten temat ale zapewniam Cię, ze nie chodzi tutaj wyłącznie o ekonormy i takie stawianie sprawy może prowadzić do błędnych wniosków bo o tym, że olej przy pompowtryskiwaczach ma dużo trudniej niż przy VP to można wyczytać z bardzo wielu różnych źródeł wiec zakładanie, że każdy olej z normą 505.00 się nada jest bardzo ryzykownym założeniem.
Można założyć osobny temat i może ktoś będzie w stanie dostarczyć większą ilość informacji na ten temat.
 
Last edited:
Po raz kolejny powtórzę ja nigdzie nie pisalem, że każdy olej bez normy jest ok wiec bez insynuacji podałem konkretny, który imo sprawdzi sie lepiej :) Szukałem w necie wielokrotnie i wszędzie przewija sie takie gdybanie jak tutaj, a to o walkach, a to o wtryskach zero konkretów ale nie przemawia do mnie, że olej z okrojonym pakietem ma zapewnić lepszą ochronę wałków. Po prostu patrzę na tą normę i nie widzę w niej żadnego uzasadnienia w tej konkretnej jednostce. Przechodzenie z bardzo fajnego Shella na klasę niżej nie ma żadnego sensu dla 30zl.
 
Ja zalewałem 505.01 z AR9100 w ASZ i zrobiłem na tym setupie ponad 100 kkm i byłem bardzo zadowolony. Co do samej normy....hmm generalnie test któremu ta norma ma sprostać czyli 250h nie jest jakaś wymagający bo 504/507 ma test 650h.
TDI 505.01.jpg
 
AR9100 w pełni uzupełnia braki w normie 505.01 bo i wzbogaca pakiet przeciwżuzyciowy i detergenty. Co do testu to zgadza się nie jest wymagający i być nie może bo cudów raczej nie ma co oczekiwać grupa III plus zubożony pakiet dodatków raczej nie ma startu do olejów na nowszym pakiecie pod 507. Sam VAG w którymś biuletynie informacyjnym określał normę 505.01 jako "medium quality level", a 507 jako "high quality level"
 
Tak AR9100 zrobił różnicę i działanie było celowe, ale nie o tym. Pierwsze 504/507 były oparte na ok. 80% III grupy i 20% IV i wiele olejow trzyma się tego nadal, ale pakiet dodatków z pierwszej generacji był bardzo podobny do tego z 505.01. Więc imho różnica na początku nie była w pakiecie a w bazach olejowych.
 
Można przyjąć że olej 505.01 albo C3 jest na mniej niż połowę okresu wymiany oleju 504/507 patrząc na skład pakietów i wymagania
 
Dlatego skoro Shell ECT się spisuje od 40K km imo nie ma najmniejszego sensu kombinowania z 505.01.
 
W niektórych przypadkach przy olejach 504&507 jest adnotacja ,ze nie nadaje się do pewnych silników z PD mimo,ze pokrywa normę 505.01,czy może ktoś wie o co chodzi❓
 
Last edited:
Wtrace swoje 3 grosze do rozmowy. Czy to nie jeat tak, ze mid saps to nie jest oktojony full saps, tylko olej bazowy jest wzbogacony o inne dodatki, ktore przy spalaniu oleju daja mniej osadow? Bo rozumiem to tak, ze inne dotaki, nie znaczy ze gorzej chronia, jak to jest? Pisze to co slyszalem, sam sie nie znam jakos super na tym
Znalazlem jeszcze taka strone https://www.oilspecifications.org/volkswagen.php
 
Last edited:
W niektórych przypadkach przy olejach 504&507 jest adnotacja ,ze nie nadaje się do pewnych silników z PD mimo,ze pokrywa normę 505.01,czy może ktoś wie o co chodzi❓
Być może dlatego, ze 504/507 nie występują w lepkości 5W40, a 505.01 tak
 
@Robert1
Kiedys przy doborze oleju mnie to nurtowalo, bo bodajrze w mobil 1 esp 5w30 tak bylo napisane... Natomiast napisalem w tej sprawie do Mobila i Castrola i odpisali, ze nie ma przeciwskazan, 507 jest wyzsza norma, earynek jest tylkp taki zeby wymieniac standardowo co 15 tys. Juz 40 tys przejechalem na 507 00 0w30 i nic sie nie stalo, a na autostradach silnik nie mial lekko ok. 170 km/h przez jakies 300 km non stop
 
Ja to rozumiem tylko po co się zabezpieczali tymi opisami co mieli na myśli ze strony technicznej.......
 
Może właśnie tą lepkość.

Wtrace swoje 3 grosze do rozmowy. Czy to nie jeat tak, ze mid saps to nie jest oktojony full saps, tylko olej bazowy jest wzbogacony o inne dodatki, ktore przy spalaniu oleju daja mniej osadow? Bo rozumiem to tak, ze inne dotaki, nie znaczy ze gorzej chronia, jak to jest? Pisze to co slyszalem, sam sie nie znam jakos super na tym
Znalazlem jeszcze taka strone https://www.oilspecifications.org/volkswagen.php

Są mid sapsy, które są okrojone ze składników generujących popioły ale mają w zamian dane inne składniki generujące ich mniej ale dbające o ochroną i czystośc (bor, molibdden, magnez) i do nich np. zaliczają się niektóre oleje w normie 504/507 na pakiecie od Infineum. Są też oleje mid saps, które pozbawiono części dodatków (Ca, Zn, P) w celu obniżenia popiołów ale nie dano innych dodatków w zamian i to jest np. spora część olejów z normą 505.01
 
Co do kwestii lepkości, to zastanawiala mnie tez kwestia mozliwisci serwisowania w trybie long lofe (kod qg1). Jesli chodzi o moje auto, to nie mam komputera pokladiwego i kodu qg1 na naklejce, wiec mozliwosc seewisowania w trybie LL odpada. Co za tym idzie powiniwnem lac 505.01 ( czyli 5w40 lub 5w30). Natomisst w ksiazce serwisowej jest wzmianka ze kazdy nowy silnik wyjezdzajacy z fabryki jest zalewany olejem 0w30 506.01. Wiec jak mniemam silniki niczym sie nie różnią, tylko auto wyposazeniem (komputer), wiec 0w30 nie zaszkodzi temu silnikowi
 
Back
Top