• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Shell Spirax S4 G 75W-90

Shell Spirax S4 G 75W-90

Analiza ufundowana dzięki hojności użytkowników: @dualfuel , @jerseyAdmin , @michalm83 , @soszo , @wova75 , @Hubert1 , @tomikin , @Kuba . Serdecznie dziękujemy.

Jakość:

  • API GL-4
Polecany do:
  • VW TL 501.50
Strona oleju:


shell-spirax-g4-75w90-pierwiastki.jpg


shell-spirax-g4-75w90-ir1.jpg


shell-spirax-g4-75w90-ir2.jpg


  • Olej spełnia kryteria SAE J306 dla olejów przekładniowych w lepkości SAE 90 i jest w blisko dolnej granicy (13,5 < 18,5)
  • Index lepkości wysoki, prawidłowy dla takiego oleju i zapewni niezmienność parametrów z pełnym zakresie pracy oleju przekładniowego
  • Pakiet dodatków standardowy: ZDDP, ochrona EP, podobnie jak w większości Spiraxów oparta jest o usiarczone olefiny, natomiast ochronę przeciwzużyciową najprawdopodobniej pełnią związku boru i ZDDP. W składzie znajduje się także niewielka ilość oleju mineralnego, prawdopodobnie jako nośnik dodatków
  • FTIR wskazuje na mieszaninę olejów z zawartością olejów mineralnych oraz większej ilości estrów
Podsumowanie: Olej spełnia tylko podstawową normę API, jednak z pewnością może być polecony do przekładni które wymagają takiej lepkości. Z tego co można wywnioskować po wynikach analizy oparty jest o nowoczesne dodatki, chociaż z pewnością ustępuje olejom o niższych lepkościach roboczych.

Biorąc pod uwagę lepkość roboczą w granicach dolnego przedziału dla SAE 90 można zaryzykować stosowanie oleju w starszych i szwankujących już przekładniach wymagających oleju w lepkości SAE 85 jako przedłużenie życia pozwalające dotrwać do naprawy przekładni.


Olej po mrożeniu:
20211108_111806.jpg 20211122_171133.jpg

Opakowanie:
20211030_054506.jpg 20211030_054514.jpg
 
Ładnie wygląda zamrożony. Jaka jest warstwa oleju w tym kieliszku? Ja jak zamrożę to jakoś wszystko traci klarowność . Może wyjątkiem był castrol Syntrans B 75W.
Fajnie , że doszła do skutku analiza przekladniówki z propozycji. Liczę na więcej takich żeby było co do czego porównać 🙂

Olej bez norm czyli można powiedzieć Multi Vehicle.
 
To może teraz Fuchs Titan Sintofluid FE 75W?
 
A możecie napisać co zastąpiło cynk w tym oleju?
Jakoś tak dziwnie wygląda bez niego.
 
A możecie napisać co zastąpiło cynk w tym oleju?
Mnie zastanawia skąd w opisie wziął się "standardowy pakiet dodatków: ZDDP...", skoro w analizie brakuje cynku właśnie? Czy ja czegoś nie panimaju?
 
Wychodzi na to, że teraz przekładniówka z cynkiem nie jest standardowa.
 
Wychodzi na to,że teraz przekładnie nie łapią wysokich temp.by aktywować cynk.
 
Generalnie dodatków to tam nie ma za wiele, pewnie wynika to z tego że nie jest tak obciążony jak ten silnikowy. Ciekawe jak wygląda analiza jakiegoś drogiego oleju?
 
Żeby było trochę bardziej metalicznie to trzeba zbadać jakiś API GL-5 albo chociaż 4+ ;)
 
No specol synthetik 75w90 gl4/5
Tego by się zdało dla porównania.
Oczywiście jest już założony stosowny temat w odpowiednim dziale.
Zapraszam wszystkich chętnych do zagłosowania.
 
Korzystając z okazji chciałem zapytać czy któryś z wymienionych w temacie olejów może zostać użyty jako zamiennik fiatowskiej tuteli dedykowanej do 5cio biegowej skrzyni biegów fiata grandę Punto?Celowac bardziej w Shell czy specol, pół roku temu mechanik uzupełnił mi ubytek olejem omega oil ale chyba 80 lub 85w90 i teraz jak jest zimno bardzo ciężka wchodzą biegi na zimnym silniku zwłaszcza, wiem że to może być też wina zużytej poduszki pod skrzynią lub linek cięgien lewarka ale chciałbym też zmienić olej by był takiej gęstości jak zaleca producent.
 
Do tej skrzyni kupujesz tylko 2l oleju. 2l tuteli kosztuje 100 zł. Olej w skrzyni wymieniasz parę razy w ciągu życia auta i szkoda Ci wydać te kilkadziesiąt zł więcej raz na kilka lat? Ludzie są dziwni..

Polecam tego petronasa, bo też próbowałem kombinować i nie wyszło dobrze.
 
Ok to w takim razie muszę zamówić, pytałem bo na miejscu problem z dostępnością tego oleju.
 
Back
Top