• Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Spotkanie online z ekspertami Castrol

Magnatec kontra Edge na przykładzie silnika VAG 2.0 TDI z tego wątku


Ponoć Magnatec chroni inaczej niż Edge więc jak to się ma do silnika w Volkswagena we Fordzie? Do VW Edge , a do Forda Magnatec Professional D 0W20? Jest na to jakieś merytoryczne uzasadnienie?
 
Proponuję byśmy omawiając różnice między Magnatec i Edge nie zapominali też o oleju GTX. Od czasu nawiązania współpracy z Renault, GTX bardzo zyskał na popularności. Jakiś czas temu sami pozycjonowaliśmy te oleje jako Edge wysoka półka, Magnatec średnia a GTX niska. Czy dobrze to interpretujemy chociażby w kontekście ubogiego wyniku GTX RN17 w pierwiastki typu Molibden, Bor, Magnez?
 
Nie czytałem wątku.


2. Oleje przekładniowe API GL4 i GL5 nie można stosować zamiennie z wiadomej racji . A jak są skomponowane oleje które są połączeniem tych norm że spełnia obie? Czy mimo wszystko się to nie gryzie ?
to pytanie już było, sam je zresztą zadawałem. Jest odpowiedź wyżej
 
Pytania (będą powiązane z silnikami VW):

1. Czy jeżeli producent twierdzi, że do danego silnika można zalać olej tylko o danej normie np. VW 508.00, który bazuje na normie ACEA C5, to czy oznacza to, że zalanie innego oleju o specyfikacji ACEA C5 zawsze negatywnie wpłynie na ten silnik? Czy raczej jedynie może okazać się, że będzie albo trochę lepszy, albo trochę gorszy, albo podobny, ale raczej bez szczególnego ryzyka powikłań? Wiem, że ze względu na odpowiedzialność pewnie nie możecie oficjalnie polecić zalania czegoś innego niż sugeruje producent, więc odpowiedź będę traktował "na własną odpowiedzialność". Przykładowo jakbyśmy wlali olej ACEA C5 (lub C6)+ minimum API SN z normą Mercedesa (albo bez żadnej normy OEM) do silnika VW, który potrzebuje normy 508.00.

2. Są silniki VW, które oficjalnie działają na dwóch dość skrajnych od siebie (pod względem lepkości) normach: 504.00 (hths min. 3,5, bazujący na oleju ACEA C3) oraz 508.00 (hths min. 2,6, bazujący na ACEA C5). Czy wlanie do takiego silnika oleju, który byłby kompromisem w kwestii lepkości/HTHS (czyli ACEA C2 + minimum API SN) mógłby z jakiegoś powodu spowodować uszkodzenie silnika, czy tak jak w powyższym pytaniu tj. może będzie trochę lepiej, może trochę gorzej, ale raczej bez ryzyka istotnych powikłań?
 
Dlaczego Castrol nie ma w ofercie oleju zgodnego z normą Fiat 955535-GH2?

Ewentualnie który z dostęonych środków smarnych jest mu najbliższy?
 
Niestety ale nie będę w stanie dołączyć. Miłych pogaduszek i poproszę o krótkie zreferowanie spotkania :)
 
Panowie, dziękuję bardzo, niebawem- o 18:00 startujemy. Dziękujemy za tak wiele super pytań! Postaramy sie kolejno odnieść do tych przede wszystkim, które padły w pierwszej kolejnosci, ale odpowiemy na wszystkie albo na jakimś szybszym webinarze, albo w fomie jak wyżej :) Do zobaczenia!
 
Dzień dobry! Raz jeszcze chcę serdecznie podziękować w imieniu całej naszej ekipy za udział w spotkaniu. Mega atmosfera, niełatwe, ale bardzo dobre pytania z Waszej strony. Przygotowaliśmy dla Was cały zapis dyskusji, który jest dostępny tu pod linkiem: https://youtu.be/Od2fx5iJ3rU

Mamy też odpowiedzi na pozostałe pytania, które się nie zmieściły:
Webinar2.jpg

Webinar2_01.jpg

Webinar2_02.jpg


Webinar2_03.jpg


Gdyby coś było niejasne dajcie proszę znać. Do zobaczenia!
 
@Paweł Siedlarek Pod koniec ostatniego spotkania zadałem pytanie, ale zabrakło już czasu na odpowiedź. Niestety w powyższych odpowiedziach moje pytanie zostało przeoczone. Pozwolę sobie raz jeszcze je zadać. Będę wdzięczny za odpowiedź :)

"Na poprzednim spotkaniu padło stwierdzenie, że w przypadku silników, dla których zalecane były przez producenta oleje typu A3/B4 "full SAPS", warto dalej się tego trzymać (nie przechodzić np. na mid SAPS C3). Rozumiem, że chodzi o odpowiednio wyższy poziom ZDDP w tych pierwszych olejach i teoretycznie lepsze właściwości przeciwzużyciowe. Jednocześnie w olejach full SAPS był znacznie wyższy poziom wapnia, który to podobno konkuruje z ZDDP i powoduje wytworzenie słabszej warstwy ochronnej z ZDDP. Czy w takim razie nie jest tak, że dla każdego silnika lepiej jest dać olej low/mid SAPS, gdzie będzie trochę mniej ZDDP ale i znacznie mniej wapnia i sumarycznie ochrona silnika będzie podobna lub nawet lepsza? A jednocześnie mniejszy ogólny poziom dodatków przyczyni się do mniejszej podatności na odkładanie depozytów."
 
@Grip Z założenia wszystko zależy właśnie od składu. Oleje high SAPS w związku z obecnością dużej ilości dodatków przeciwzużyciowych (metalicznych) będą ograniczać trwałość filtra cząstek stałych. Tok rozumowania jest ok, natomiast powinniśmy wziąć pod uwagę skład oleju przy tego typu zmianach. Zawartość wapnia nie do końca zawsze będzie stała.
 
Dzień dobry! Drodzy! W końcu udało nam się ustalić termin trzeciego spotkania online z ekspertami Castrol - 18 lutego o 17:00.

Założenia pozostają niezmienne: łączymy się online i dyskutujemy o produktach olejowych, omawiamy problemy techniczne, szukamy wspólnych odpowiedzi, wymieniamy się doświadczeniami.

Rejestrację prowadzimy tylko na potrzeby spotkania online i dla wygody uczestników (przyjdą automatyczne linki z potwierdzeniem uczestnictwa, przekierowaniem bezpośrednio do spotkania w przeglądarce oraz przypomnieniem o zbliżającym się wydarzeniu) oraz obsługi technicznej- nie zbieramy danych marketingowych, a wszelkie informacje podane przy rejestracji zostaną automatycznie usunięte zaraz po webinarze. I tym razem również TO NIE JEST SPOTKANIE HANDLOWE. Forumowicze, którzyjuż mieli okazję być, wiedzą, że to bardzo fajne merytoryczne rozmowy, a my później nie bombardujemy Was ofertami.
ZAPIS: https://castrol.clickmeeting.com/castrol-spotkanie-z-ekspertami2025

Zasady uczestnictwa standardowo:
💡Będzie można zadać wszystkie trudne pytania na temat produktów olejowych - najlepiej jak pod tym wpisem będziecie wrzucac pytania lub tematy, które chcecie poruszyć,
💡pomówimy o różnych przypadkach, z którymi się zetknęliście
💡postaramy się znaleźć odpowiedzi na techniczne kwestie związane z różnymi produktami olejowymi.

Na spotkaniu każdy będzie mógł wygłosić swoje zdanie, bez oceniania czy przekonywania innych.

Mamy też pewną propozycję dla Was tutaj zgromadzonych: poza klasycznym spotkaniem online, mamy kilka wejściówek VIP, aby spotkać się osobiście w kameralnym gronie tego 18stego. Specjalne zaproszenie, obejmuje:

✅ Wejście VIP na wystawę Ikony Motoryzacji na PGE Narodowym - www.ikonymotoryzacji.com (15:30–17:00)
✅ Wspólne zwiedzanie z nami, ekspertami Castrol
✅ Udział w spotkaniu online na widowni na miejscu (17:00–18:30) – wyjątkowa dyskusja w gronie kilku zaproszonych gości, w luźnej atmosferze, przy pysznym cateringu i kawie.

💡 Co ważne – podczas spotkania online nasi VIP-owie pozostaną anonimowi, bez udziału na wizji, ale z pełną możliwością zadawania pytań i wymiany myśli w komfortowych warunkach.

Kto dysponuje wolnym terminem to zapraszamy serdecznie! Jeśli ktoś akurat ma taka możliwoś po prostu napiszcie do mnie na PRIV.
castrol-eksperci-2025_2.jpg
 
Będzie można zadać wszystkie trudne pytania na temat produktów olejowych - najlepiej jak pod tym wpisem będziecie wrzucac pytania lub tematy, które chcecie poruszyć,

Czym jest technologia HYSPEC od strony techniczej, trybologicznej a nie marketingowej? Dlaczego do dziś nie da się kupić Castrol EDGE Hybrid 0W-20 w Polsce? Czy w ogóle będzie dostępny na naszym rynku?

 
Pytanie na spotkanie: 1. Znaczenie parametru TBN. Dziś niby nie jest ważna jego wysoka wartość (ze względu na paliwa niskosiarkowe), ale niektórzy bardzo duzi śwatowi gracze w swoich formulacjach klasy A3B4 mają ten parametr >12. W jaki sposób się go uzyskuje, jakie są wady wysokiego TBN - proszę o dokładne omówienie, tego co się wiążę z tym parametrem
2. Chciałbym dowiedzieć się więcej o olejach przekładniowych do ASB. Czym różnią się pakiety dodatków od olejów silnikowych, jakimi parametrami, np. lepkość, indeks lepkości itd. Ogólnie opowiedzieć nam
3. Produkcja olejów, a postępująca dekarbonizacja i fit for 55 itd. - nadchodzące zmiany, nowe trendy
 
To i ja dodam pytanie od siebie.
Jakie mogą być przyczyny tego, że w tym samym konkretnym samochodzie i silniku jeden olej potrafi utrzymać poziom na bagnecie przez cały interwał, a inny zaczyna delikatnie znikać po przekroczeniu pewnego przebiegu. Testowałem u siebie 4 marki, z czego 2 trzymały poziom, 2 nie. Trasy te same, styl jazdy bardzo zbliżony.
Czy na podstawie suchych danych z karty charakterystyki można ocenić czy dany olej ma zadatki na zakwalifikowanie się do jednej z tych grup?
 
Moje pytanie: jaka jest różnica między olejami 1. rn-spec gtx 0w20 rn17fe w szarej butelce
2. rn-spec gtx 0w20 rn17fe w czarnej butelce
3. Castrol grx 0w20 rn17fe
?
Czy na tych olejach rekomendowanych przez serwis Renault/Dacia wykonywane były próby zużyciowe przy przebiegach 30tys km / 2lata (interwale zalecanym przez producenta) ?
 
@lipuś TBN chyba w większości olejów fullSAPS pod API SP wartość TBN ma wartości >12, być może ktoś stwierdził, że normy Ax/Bx odchodzą już do lamusa i po prostu zrobi się jakiś jeden przepis pod API SP bez angażowania większych środków. Zobacz, że Orlen 5W40, czy Valvo FE 5W30 to praktycznie pakietowo to samo.
Ale chętnie usłyszał bym coś na ten temat, bo w sumie m.in. przy analizach w.w. olejów, był on jednym z bardziej cieszących się zainteresowaniem tematów.

Co do przyszłości olejów, myślę, że Motul z serią NGEN, rzucił dużo światła na przyszłość branży, tym bardziej biorąc pod uwagę, że obecnie trzon ich marketingu opiera się na tych produktach.

Za zaproszenie dziękuję, osobiście nie będę miał możliwości uczestniczyć, zdrówko nie pozwala.
 
Ja mam pytanie odnośnie nowej normy BMW LL-19FE czym się różni od LL-04, w czym jest lepsza co ją wyróżnia? Czy nie jest to wykastrowane LL-04 pod ekologie? Czy jeżeli do auta jest dopuszczalna jedna o druga, którą wybrać pod kątem ochrony (nie patrząc na eko)
 
Kiedy będą dostępne filtry Castrol, które są robione we współpracy z Denckermannem?
 
Back
Top