Witam. Niedługo odbieram nowy egzemplarz i po pierwszym tysiącu km będę chciał wymienić. Jakieś propozycje? Trudno nawet mi teraz znaleźć co tam jest fabrycznie zalane i jakie wymagania stawiają co do oleju. Ktoś w ogóle ma wiedzę co to jest za silnik?
w instrukcji tego autapisze zeby wymienic olej po 2 tys. km w indyjskim silniku. i ma filtr czastek stałych. To naprawdę to kopia indyjska mahindra xuv300:
Ze swej strony polecę Castrola Magnatec SS 0W30 C2 lub Shell-a Helix Ultra Profesional:AP-L 0W30 (trudno dostępny), ewentialnie Helix Ultra ECT C2/C3 0W30 (ten dostępny bez problemu). A wymiany dokonaj po maksymalnie 2-3000 km.
P.S. A ta Mahindra XUV300 to kopia/licencja SsangYonga Tivoli. Z uwagi na warunki użytkowania i jakość paliw w Indiach interwaly serwisowe moģą być inne.
A nie 1.5 Mercedesa? SY i Mahindra brały zawsze benzyniaki od Mercedesa, a diesle mieli swoje w większości.
W każdym razie ja bym się raczej nie przejmował tylko wymienił w zalecanym interwale. Jeżeli boisz się o jakość produkcji to zawsze możesz wymienić szybciej, ale raczej to nie jest potrzebne.
Wg instrukcji potrzebujesz 0W-30 ACEA C2 (albo oleju OEM). Możesz po prostu wymienić w serwisie, dowiedz się o cenę oryginalnego oleju. Czasami jest taniej niż na rynku zwłaszcza że ostatnio ceny raczej nie maleją.
Od siebie i z doświadczenia bo moja Kijanka ma podobne wymagania polecę PMO Pro 0W-30 C2. Olej jest dobrej jakości (mamy analizę ), sprawdzony (miałem go u siebie na pierwszej wymianie) i mieści się w założonym budżecie.
Nie, hindusi projektowali ten silnik.
Ale nie ma co bać o silnik. W indiach sa gorsze warunki niż w europie. Jedyną wadą że ten silnik duzo palą. Nawet 15 litrów w mieście.
Jest dokładnie na odwrót
Podzespoły do silników i skrzyń Mercedesa są robione w Indiach, część z tego idzie do Europy i tu są skręcane.
Lokalne firmy chwalą się tym jak chce się u nich zamówić produkcję swoich podzespołów.
chciałem się upewnić, skoro to jakaś egzotyczna konstrukcja to różnie może z tym być. Zakładając jednak, że jest to bezpośredni wtrysk to przy doborze oleju sugerowałbym zwrócić też uwagę na to aby formulacja była zapobiegająca występowaniu zjawiska LSPI. Na gwarancji raczej olej z normą producenta (czyli właśnie jaką? co podaje instrukcja?) a po gwarancji to pewnie jakieś C3 API SP bym zalewał.
Nie, hindusi projektowali ten silnik.
Ale nie ma co bać o silnik. W indiach sa gorsze warunki niż w europie. Jedyną wadą że ten silnik duzo palą. Nawet 15 litrów w mieście.
Nie wiem skąd te plotki o 15 litrach. Użytkuję auto głównie w zakorkowanym mieście (Łódź) + dojazdy z przedmieść. Średnią po przebiegu 2 tys. km mam 8,1 litra, co prawda z kompa a nie pomiarów przy dystrybutorze, ale raczej jest to ten rząd wielkości. Ale do rzeczy. Zdecydowałem się na polecany wyżej Shell Helix 0w30 ECT. W piątek wymiana będzie. Dam znać jak zauważę zmianę w pracy silnika. Choć wątpię. Pozdrawiam.
Nie wiem skąd te plotki o 15 litrach. Użytkuję auto głównie w zakorkowanym mieście (Łódź) + dojazdy z przedmieść. Średnią po przebiegu 2 tys. km mam 8,1 litra, co prawda z kompa a nie pomiarów przy dystrybutorze, ale raczej jest to ten rząd wielkości. Ale do rzeczy. Zdecydowałem się na polecany wyżej Shell Helix 0w30 ECT. W piątek wymiana będzie. Dam znać jak zauważę zmianę w pracy silnika. Choć wątpię. Pozdrawiam.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.