• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ssangyong Tivoli 1.5 GDi -Turbo (163 hp)

CuoreRosso

Nowy użytkownik
Samochód
Citroen C4 CACTUS, 1.2 82hp
Marka samochodu
Ssangyong Tivoli
Budżet/ile litrów
180/5
Silnik
1.5 GDi - Turbo (163 hp)
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie wiem
Pobór oleju na 1000 km
Nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Nie wiem
Witam. Niedługo odbieram nowy egzemplarz i po pierwszym tysiącu km będę chciał wymienić. Jakieś propozycje? Trudno nawet mi teraz znaleźć co tam jest fabrycznie zalane i jakie wymagania stawiają co do oleju. Ktoś w ogóle ma wiedzę co to jest za silnik?
 
Witam. Niedługo odbieram nowy egzemplarz i po pierwszym tysiącu km będę chciał wymienić. Jakieś propozycje?
Nie martw się olejem na zapas.
Ja bym nie zmieniał nawet do połowy sugerowanego interwału, czyli pewnie 7500km , albo 10 tys km
 
w instrukcji tego autapisze zeby wymienic olej po 2 tys. km w indyjskim silniku. i ma filtr czastek stałych. To naprawdę to kopia indyjska mahindra xuv300:
 
Ze swej strony polecę Castrola Magnatec SS 0W30 C2 lub Shell-a Helix Ultra Profesional:AP-L 0W30 (trudno dostępny), ewentialnie Helix Ultra ECT C2/C3 0W30 (ten dostępny bez problemu). A wymiany dokonaj po maksymalnie 2-3000 km.
P.S. A ta Mahindra XUV300 to kopia/licencja SsangYonga Tivoli. Z uwagi na warunki użytkowania i jakość paliw w Indiach interwaly serwisowe moģą być inne.
 
A nie 1.5 Mercedesa? SY i Mahindra brały zawsze benzyniaki od Mercedesa, a diesle mieli swoje w większości.

W każdym razie ja bym się raczej nie przejmował tylko wymienił w zalecanym interwale. Jeżeli boisz się o jakość produkcji to zawsze możesz wymienić szybciej, ale raczej to nie jest potrzebne.

Wg instrukcji potrzebujesz 0W-30 ACEA C2 (albo oleju OEM). Możesz po prostu wymienić w serwisie, dowiedz się o cenę oryginalnego oleju. Czasami jest taniej niż na rynku zwłaszcza że ostatnio ceny raczej nie maleją.

Od siebie i z doświadczenia bo moja Kijanka ma podobne wymagania polecę PMO Pro 0W-30 C2. Olej jest dobrej jakości (mamy analizę :D), sprawdzony (miałem go u siebie na pierwszej wymianie) i mieści się w założonym budżecie.
 
tam jest bezpośredni wtrysk?
 
A nie 1.5 Mercedesa? SY i Mahindra brały zawsze benzyniaki od Mercedesa, a diesle mieli swoje w większości.
Jest dokładnie na odwrót
Podzespoły do silników i skrzyń Mercedesa są robione w Indiach, część z tego idzie do Europy i tu są skręcane.
Lokalne firmy chwalą się tym jak chce się u nich zamówić produkcję swoich podzespołów.

Pozdrawiam!
 
chciałem się upewnić, skoro to jakaś egzotyczna konstrukcja to różnie może z tym być. Zakładając jednak, że jest to bezpośredni wtrysk to przy doborze oleju sugerowałbym zwrócić też uwagę na to aby formulacja była zapobiegająca występowaniu zjawiska LSPI. Na gwarancji raczej olej z normą producenta (czyli właśnie jaką? co podaje instrukcja?) a po gwarancji to pewnie jakieś C3 API SP bym zalewał.
 
Nie, hindusi projektowali ten silnik.
Ale nie ma co bać o silnik. W indiach sa gorsze warunki niż w europie. Jedyną wadą że ten silnik duzo palą. Nawet 15 litrów w mieście.
Nie wiem skąd te plotki o 15 litrach. Użytkuję auto głównie w zakorkowanym mieście (Łódź) + dojazdy z przedmieść. Średnią po przebiegu 2 tys. km mam 8,1 litra, co prawda z kompa a nie pomiarów przy dystrybutorze, ale raczej jest to ten rząd wielkości. Ale do rzeczy. Zdecydowałem się na polecany wyżej Shell Helix 0w30 ECT. W piątek wymiana będzie. Dam znać jak zauważę zmianę w pracy silnika. Choć wątpię. Pozdrawiam.
 
Nie wiem skąd te plotki o 15 litrach. Użytkuję auto głównie w zakorkowanym mieście (Łódź) + dojazdy z przedmieść. Średnią po przebiegu 2 tys. km mam 8,1 litra, co prawda z kompa a nie pomiarów przy dystrybutorze, ale raczej jest to ten rząd wielkości. Ale do rzeczy. Zdecydowałem się na polecany wyżej Shell Helix 0w30 ECT. W piątek wymiana będzie. Dam znać jak zauważę zmianę w pracy silnika. Choć wątpię. Pozdrawiam.
Jak ogólnie wrażenia z pracy tego silnika? Z auta jesteś zadowolony?
 
Back
Top