• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Stabilnosc termiczna oraz oksydacyjna

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Miałem Lexusa 450h z 2006 r. (poczatek produkcji) i japańczyki już wtedy do silnika 3500 z bezposrednim wtryskiem dawali jeden wtryskiwacz w kolektor, aby zapobiec nagarom na zaworach. Byli mądrzejsi niż Audi w silnikach fsi.
 
Ale to audi ma przewagę dzięki technice...
 
SACZI napisał:
Ale to audi ma przewagę dzięki technice...
no pewnie...
przy ich technologii nie musisz wymieniać oleju w silnikach TSI
tylko sam filtr
 
Ten temat dotyczy stabilności termicznej środków smarnych.
 
[mention]Kozenko[/mention] wielkość miski olejowej ma znaczenie, więc wybory oleju w takim aucie nie powinny być przypadkowe, ale...to nie jedyny Nissan który ma tak małą, Primera 2.0 o ile pamiętam też miała poniżej 4L.
Nie wszystkie TSI są wadliwe, nowsze serie np. CHPA.CZDA są już dobrze dopracowane, a jak to odsyłam do analiz UOA. Dodatkowy wtryskiwacz był dodany w silniku 1.8 CJSA ale chyba nie tylko.
 
[mention]cytrynowiec[/mention] 1.8 TFSI mialo 8 wtryskiwaczy. 4 w systemie bezposrednim i 4 w posrednim.
"Bezpośredni wtrysk jest aktywny w momencie rozruchu silnika i przy dużych obciążeniach..."
"Pośredni wtrysk wykorzystywany jest przy częściowym obciążeniu. Obniża on zużycie paliwa i redukuje emisje cząstek stałych..."
Miałem okazje tym jechać i nie czuć momentu przełączania.
 
[mention]pawelus[/mention] zgadza się ale zmian było więcej http://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=118
....chodziło o co innego, nie wszystkie silniki TSI miały czy mają problemy...

Ale żeby było na temat, oleje III grupy też potrafią takie być:
https://mpdt-amt.wixsite.com/gach-petrogas-oil/hc-base-oils
 
Owszem, sytuacja się poprawiła się znacznie bo teraz są tylko pojedyncze przypadki "brania" oleju.
Nie zmienia to faktu, że jest to porażka VW... bo przez tyle lat nie potrafi skutecznie wyeliminować problemu.
 
Panowie drugie i ostatnie upomnienie odnośnie trzymania się tematu wątku. Następne admin będzie odpowiednio nagradzał :)
 
Oleje.jpg


Od lewej: olej mineralny, HC i PAO. Efekt po 30 godzinach w temperaturze 200°C.

Dodatkowo test poszczegolnych olejow bazowych pod katem utleniania.

1899518352_PDSC.JPG.b864d7373afb57e8caca166ee5e2bd91.JPG
 
Minerał sztywny jak rok niezmieniane skarpety:D.

Z tego porównania wychodzi jednoznacznie, że jeśli silnik mocno obciąża termicznie olej i dodatkowo chcemy bawić się w LL to w grę wchodzą oleje na IV grupie lub z dużą ich domieszką, bo HC zostawia mnóstwo syfu.
 
Do tego dochodzi fakt, ze PAO charakteryruje doskonalymi wlasciwosciami antykorozyjnymi, nie posiada zwiazkow siarki itp. Oleje mineralne tzn. III grupa utleniaja sie juz w temperaturze ok. 130°C, natomiat IV grupa wytrzymuje nawet powyzej 300°C.
 
A jakby zachował się tu GTL?
 
GTL to czyste izoparafiny, pod względem depozytów będzie zachowywał się podobnie jak PAO. Stabilność temperaturowa - nie mam pojęcia, raczej gorzej niż PAO, lepiej niż HC. Ale to też zależy od tego jakie to GTL i jaki HC :) Z ropy robi się różne cudowne oleje bazowe, z tym że raczej nie widzą one silników samochodowych, na pewno nie cywilnych.
 
A juz nie pamietam, musialbym zrodlo znalezc.
 
@adam bogusz jakie wlasciwosci ? To ogolno przyjete pojecie. Pojemnosc ukladu ma znaczenie, ale nie jest decydujace! Ja w moim Colcie Czt, mialem ca. 3 litrow oleju, oleje wysoko popiolowe byly stosowane od kilku lat, silnik fabrycznie czysty i byl znacznie termicznie obciazony. Ja sam nie jestem czlowiekiem wszystkowiedzacym, ale widze czesto w Twoich postach braki wiedzy.

Podkresle po raz kolejny: To jakosc srodka smarnego ma znaczenie! Nawet po oleju mineralnym, stosowanym w odpowiednich interwalach silnik moze byc czysty. I pisalem, to zbyt obszerny temat! Nawet tutaj ma znaczenie jakosc zastosowanego paliwa, sa odpowiednie testy, o tym zapomnialem wspomniec. Tutaj przyklad:
b.jpeg

BMW E30 od ponad 100kkm na Meguin 15W-40
 
Back
Top