• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Stabilnosc termiczna oraz oksydacyjna

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Jakie właściwości? Taki olej szybciej się przegrzeje, przegrzany olej traci swoje właściwości np lepkościowe. Nie wierze, że musze akurat Tobie to pisać.
Poza tym wrzuciłeś wszystko do jednego worka, bo ja pisałem w temacie samochodu zasilanego LPG. Nie że wszystkie mają depozyty od full saps.
 

Zwroccie uwage na czystosc tlokow, po przebiegu 20 kkm na Motul-u X-Cess 5W-40, po wymianie na nowe przejechano kolejne 40 kkm na oleju Redline. To ponownie potwierdza, co czesto powtarzam, ze PAO wraz z komponentami polarnymi (kontrola depozytow) pozostawiaja czyste miejsce pracy.
 
Podawałeś też przykład 15w40 ze zdjęciem po nim i też było czysto 😉
 
Tłoków? Tam panują znacznie wyższe temp. nawet do 300°C...
 
Tylko porównanie jest tam 5w40 do 5w50 i 10w60...
 
Mi nie chodzi o zastosowane lepkości, lecz tylko i wyłącznie o mieszaninę olejów bazowych.
 
Sama lepkość może być już bardziej wytrzymała termicznie
 
Niestety nie do końca. Tutaj chodzi o inne aspekty, których widzę nie rozumiesz. Przede wszystkim stabilność oksydacyjna. Paradokcjalnie np. PAO 4 cSt pozostawia nieco czyszcze miejsce pracy w porównaniu z wyższymi lepkościami.
 
Oczywiscie, ze rozumiem, nie wybiegaj przed szereg😉
Najbardziej miarodajny test byłby na tych samych lepkościach😊
 
Według mnie nie. Tutaj istotniejsza jest mieszanina olejów bazowych i dodatków.
 
Aby nie dochodziło do kontrowersji opiszę w skrócie na czym polega różnica. Otóż stabilność termiczna i oksydacyjna są ze sobą powiązane, po za jednym istotnym faktem. Odporność rozpadu olejów bazowych pod kątem stabilności termicznej mierzy bez obecności tlenu, natomiast oksydacyjną przy obecności tego pierwiastka. I tutaj w rzeczywistości oleje wysokolepkościowe (nawet grupa I i II) osiągają wyższe temp. zapłonu i niższy NOACK. Weglowodory syntetyczne (PAO) składają się tylko i wyłącznie z C-H, nie posiadają odpowiedniego wiązania, do którego mogła by się przyczepić cząsteczka O, w skutek czego doszło by do degradacji i znacznie wyższe ryzyko powstawania depozytów. Dodając komponenty zmniejszające punkt anilinowy, poprawiamy także tzw. deposit control. Ale dużą rolę odgrywa tutaj odpowiednia dawka przeciwutleniaczy tzn. aminowy czyli działa skutecznie powyżej 130°C, natomiast fenolowy poniżej, dlatego istotna jest skuteczna kompozycja. Można także potwierdzić ich obecność przy pomocy FT-IR.
 
Sama lepkość może być już bardziej wytrzymała termicznie

Co ma lepkość do stabilności termicznej. Wg ciebie 20W-60 na grupie 2 będzie bardziej stabilne i będzie zostawiać mniej depozytów niż 0W-8 na estrach, PAG czy PAO? Można by dyskutować jak spalają i osadzają się dodatki które wpływają na lepkość, stabilizatory i tak dalej, ale nie o tym tutaj mowa, zresztą dokładnego składu olejów i właściwości fizycznych konkretnej mieszanki nie poznamy więc można gdybać.

@poziom1989 ładnie to wyjaśnił post wyżej. Sama baza stanowi punkt wyjścia, reszta to dodatki które mogą zasadniczo zmienić jej właściwości. Plus sama konstrukcja silnika.
 
Dokładnie, tutaj należy uwzględnić całą formulacje. I także zgoda odnośnie konstrukcji silnika, niektóre są bardziej podatne.
 
Porównanie olejów, które różnią się praktycznie wszystkim, i bazami i dodatkami i lepkością i stwierdzenie, że to baza robi różnice. Żeby nie było nie mówię nie, ale test z czapy.
 
image001.jpg


"Take note, special note, that REDLINE is the optimized polyol ester on the far right!!!!! AMSoil is the PAO 2nd from the left!!!!

The temp of this test reproduces what the oil around your piston rings see! Do you really want that crap encrusted around the rings?!"
 
W każdym razie ich POE sie w praktyce sprawdza, bo mowa o Redline, ktory go uzywa i w tym przykladzie z Rosji tez jest Redline.
 
Nie ma dowodów na to jakie POE stosuje Redline.
 
Back
Top