Jakie właściwości? Taki olej szybciej się przegrzeje, przegrzany olej traci swoje właściwości np lepkościowe. Nie wierze, że musze akurat Tobie to pisać.
Poza tym wrzuciłeś wszystko do jednego worka, bo ja pisałem w temacie samochodu zasilanego LPG. Nie że wszystkie mają depozyty od full saps.
Zwroccie uwage na czystosc tlokow, po przebiegu 20 kkm na Motul-u X-Cess 5W-40, po wymianie na nowe przejechano kolejne 40 kkm na oleju Redline. To ponownie potwierdza, co czesto powtarzam, ze PAO wraz z komponentami polarnymi (kontrola depozytow) pozostawiaja czyste miejsce pracy.
Niestety nie do końca. Tutaj chodzi o inne aspekty, których widzę nie rozumiesz. Przede wszystkim stabilność oksydacyjna. Paradokcjalnie np. PAO 4 cSt pozostawia nieco czyszcze miejsce pracy w porównaniu z wyższymi lepkościami.
Aby nie dochodziło do kontrowersji opiszę w skrócie na czym polega różnica. Otóż stabilność termiczna i oksydacyjna są ze sobą powiązane, po za jednym istotnym faktem. Odporność rozpadu olejów bazowych pod kątem stabilności termicznej mierzy bez obecności tlenu, natomiast oksydacyjną przy obecności tego pierwiastka. I tutaj w rzeczywistości oleje wysokolepkościowe (nawet grupa I i II) osiągają wyższe temp. zapłonu i niższy NOACK. Weglowodory syntetyczne (PAO) składają się tylko i wyłącznie z C-H, nie posiadają odpowiedniego wiązania, do którego mogła by się przyczepić cząsteczka O, w skutek czego doszło by do degradacji i znacznie wyższe ryzyko powstawania depozytów. Dodając komponenty zmniejszające punkt anilinowy, poprawiamy także tzw. deposit control. Ale dużą rolę odgrywa tutaj odpowiednia dawka przeciwutleniaczy tzn. aminowy czyli działa skutecznie powyżej 130°C, natomiast fenolowy poniżej, dlatego istotna jest skuteczna kompozycja. Można także potwierdzić ich obecność przy pomocy FT-IR.
Co ma lepkość do stabilności termicznej. Wg ciebie 20W-60 na grupie 2 będzie bardziej stabilne i będzie zostawiać mniej depozytów niż 0W-8 na estrach, PAG czy PAO? Można by dyskutować jak spalają i osadzają się dodatki które wpływają na lepkość, stabilizatory i tak dalej, ale nie o tym tutaj mowa, zresztą dokładnego składu olejów i właściwości fizycznych konkretnej mieszanki nie poznamy więc można gdybać.
@poziom1989 ładnie to wyjaśnił post wyżej. Sama baza stanowi punkt wyjścia, reszta to dodatki które mogą zasadniczo zmienić jej właściwości. Plus sama konstrukcja silnika.
Porównanie olejów, które różnią się praktycznie wszystkim, i bazami i dodatkami i lepkością i stwierdzenie, że to baza robi różnice. Żeby nie było nie mówię nie, ale test z czapy.
Croda, produkują różnego rodzaju POE. I wiadomo, żeby ich POE wychodziło lepiej na tej prezentacji na tle konkurencji. A nie wiemy jaki tam był zastosowany PAO, dane ExxonMobil i według fachowej literatury się pokrywa.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.