• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Stinger GT 3.3 366 gpf

Heko

Nowy użytkownik
Samochód
Stinger GT
Marka samochodu
Kia
Budżet/ile litrów
7l. 350zł.
Styl jazdy
Silnik
3.3gdi
Data produkcji
2019
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
nie wiem
Jaki olej masz obecnie
fabryczny, nowe auto
Co byłoby dobrym wyborem, bo nie koniecznie chcę z orlen czy inną wydumkę z ASO?
Auto oczywiście modyfikowane, 410KM i powoli zmierza na 450+
Dodam że ze 2 wymiany w roku na pewno, więc dopuszczam normy "zimowe i letnie" :D
No i dobrze by było, aby ASO nie miało konkretnych zastrzeżeń (oczywiście poza tymi handlowymi :) )
 
Jeśli nie chcesz żeby ASO się czepiało to musisz podać jaki olej wymaga instrukcja.
 
cytat:

ACEA A5 lub wyższa

gdy niedostępne:

API SM lub wyższa,
ILSAC GF-4 lub wyższa
ACEA A3

5w30 lub 5w40
dla zwiększenia oszczędności paliwa, zalecane jest stosowanie SAE 5W30 (ACEA A5 lub wyższa)

osobiście leje od lat Millersa i Amsoil
 
Yyy, Panowie, auto z GPF. Pędzej C2 jak już trzymamy się A5.
Udeżyłbym w Shell Helix Ultra ECT 0W30 (c2/c3) lub ENEOS Premium Hyper S 5W30 ( A5 i C2 )
 
Więc szukajmy plakietki która ma Acea A5 i jest niski popiół.

ENEOS Premium Hyper S 5W30
Havoline Energy MS 5W-30
 
Bo to teraz nie wiadomo co chronić. Silnik czy gpf?

W Hyundai, z tego co można przeczytać na forum HKP, ASO do silników 1.0-1.4 t-gdi z gpf nadal wlewa oleje A5 a nie C2.
 
To co leje ASO niezbyt mnie interesuje, to często ludzie którzy nie bardzo wiedzą co serwisują i co to jest GPF, nie sugerowałbym się.

Kompromis. Zresztą, jak auto jest po modyfikacjach... po co trzymać się normy eko?
 
Taki amsoil nada się do mojego ix20 1.6 mpi? Nie jest przerażająco drogi a bańka o pojemności 3.76 L bardzo mi pasuje.
 
Kia dopuszcza do silników z GPF oleje z normą A5 - nie wiem jak jest w Stingerze ale moja Kijanka w dokumentacji silnika ma A5. Hyundai, który te silniki robi wpisuje w instrukcję tylko C2, ale kto tam odgadnie politykę wielkich firm ;)

Kia preferuje C2, A5 jest na drugim miejscu, ale raczej nie wpłynie negatywnie na zużycie silnika i GPF. Nie robiliby sobie raczej świadomie kosztów związanych z ewentualnymi roszczeniami serwisowymi. Zwłaszcza że mogli wpisać tylko C2 - nic to ich nie kosztuje. A5 i tak już muszą się sprawdzać we współpracy z nowoczesnymi układami katalitycznymi, a pewnie nikt jeszcze nie wie jak oleje będą wpływać na GPF.

Poza tym inna norma niż A5 nie przejdzie w ASO bo oleje A5 są dostępne w Polsce, chociażby w serwisie więc "jeżeli inny nie jest dostępny" nie jest tu spełniane.

Ja bym lał Amsoila o którym piszą koledzy albo uderzył w japońskie oleje: Eneos o którym pisano wyżej (Hyper Ultra S albo Multi) albo może często tutaj chwalony i polecany olej OEM Toyoty: Premium Fuel Economy 5W-30 C2 A5/B5. Jeden i drugi powinien się dogadać z silnikiem z Azji.

Szkoda, że nie instrukcja nie pozwala lać wg norm API, bo wtedy byłby Mitasu Gold do wzięcia. Kumpel zalał go z mojego polecenia do Optimy i wyjść z podziwu nie może, jak silnik dostał drugie życie, a część problemów z rozwijaniem mocy, klekotaniem na zimnym i tak dalej zniknęła (wcześniej jeździł na oleju ASO). No, ale Mitasu nie ma ACEA A5 :(
 
@jerseyAdmin, a czym takim się charakteryzują oleje wg API, czego nie oferują oliwy z normami tylko ACEA?
Wiem, że na pewno oleje ACEA długo nie pokrywały norm SN+RC i SN Plus.
Coś jeszcze?
 
no to zostaje przy Amsie
głownie chodzi mi o to, żeby mi Lotos/Orlena nie zalewali... coś tam Jeszce mają w ofercie, ale takie samo barachło
to jeszcze pytanie:
wymieniać pierwszą oliwę zaraz, czy czekać do 10kkm?
 
@SACZI - inne badania i parametry jakie oleje muszą spełnić. Np. API SN to jedna norma, a ACEA ma w jej miejsce C2, C3, C4, C5, A3/B4, A5/B5. Raczej nie jest coś do rozważania w tym temacie, tutaj istotne jest że instrukcja nie pozwala na oleje w normach API.
 
Back
Top