Co byłoby dobrym wyborem, bo nie koniecznie chcę z orlen czy inną wydumkę z ASO?
Auto oczywiście modyfikowane, 410KM i powoli zmierza na 450+
Dodam że ze 2 wymiany w roku na pewno, więc dopuszczam normy "zimowe i letnie"
No i dobrze by było, aby ASO nie miało konkretnych zastrzeżeń (oczywiście poza tymi handlowymi )
Kia dopuszcza do silników z GPF oleje z normą A5 - nie wiem jak jest w Stingerze ale moja Kijanka w dokumentacji silnika ma A5. Hyundai, który te silniki robi wpisuje w instrukcję tylko C2, ale kto tam odgadnie politykę wielkich firm
Kia preferuje C2, A5 jest na drugim miejscu, ale raczej nie wpłynie negatywnie na zużycie silnika i GPF. Nie robiliby sobie raczej świadomie kosztów związanych z ewentualnymi roszczeniami serwisowymi. Zwłaszcza że mogli wpisać tylko C2 - nic to ich nie kosztuje. A5 i tak już muszą się sprawdzać we współpracy z nowoczesnymi układami katalitycznymi, a pewnie nikt jeszcze nie wie jak oleje będą wpływać na GPF.
Poza tym inna norma niż A5 nie przejdzie w ASO bo oleje A5 są dostępne w Polsce, chociażby w serwisie więc "jeżeli inny nie jest dostępny" nie jest tu spełniane.
Ja bym lał Amsoila o którym piszą koledzy albo uderzył w japońskie oleje: Eneos o którym pisano wyżej (Hyper Ultra S albo Multi) albo może często tutaj chwalony i polecany olej OEM Toyoty: Premium Fuel Economy 5W-30 C2 A5/B5. Jeden i drugi powinien się dogadać z silnikiem z Azji.
Szkoda, że nie instrukcja nie pozwala lać wg norm API, bo wtedy byłby Mitasu Gold do wzięcia. Kumpel zalał go z mojego polecenia do Optimy i wyjść z podziwu nie może, jak silnik dostał drugie życie, a część problemów z rozwijaniem mocy, klekotaniem na zimnym i tak dalej zniknęła (wcześniej jeździł na oleju ASO). No, ale Mitasu nie ma ACEA A5
@jerseyAdmin, a czym takim się charakteryzują oleje wg API, czego nie oferują oliwy z normami tylko ACEA?
Wiem, że na pewno oleje ACEA długo nie pokrywały norm SN+RC i SN Plus.
Coś jeszcze?
no to zostaje przy Amsie
głownie chodzi mi o to, żeby mi Lotos/Orlena nie zalewali... coś tam Jeszce mają w ofercie, ale takie samo barachło
to jeszcze pytanie:
wymieniać pierwszą oliwę zaraz, czy czekać do 10kkm?
@SACZI - inne badania i parametry jakie oleje muszą spełnić. Np. API SN to jedna norma, a ACEA ma w jej miejsce C2, C3, C4, C5, A3/B4, A5/B5. Raczej nie jest coś do rozważania w tym temacie, tutaj istotne jest że instrukcja nie pozwala na oleje w normach API.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.